Prachtig resultaat, mooie film, zag je BBB pop voorbij komen, hoe staat het daar mee, doen die al iets?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
mijn japanse nachtegalen
Collapse
X
-
-
mijn japanse nachtegalen
wat een weelde secundo dat je zoveel ruimte hebt dat je grote voliere,s kunt bouwen!
Ik denk ook dat het in grote beplante voliere,s iets gemakkelijker is om dit soort vogels te kweken.
Zo denk ik dat er dan minder kans is op eierpikkers en ander vreemd gedrag en dat de vogels ook van alles zelf kunnen vangen in de vogelkooi is ook een voordeeel.
Toch is een goed koppel en goede verzorging natuurlijk doorslaggevend!
Opmerking
-
Hoe oud zijn ze?Oorspronkelijk geplaatst door secundo Bekijk BerichtNee, helaas. De BBB doen tot op heden nog niets.
En wordt er door de man op de pop gejaagd? Ze kunnen enorm tekeer gaan. Het zijn zulke prachtige vogels...
Opmerking
-
Ben benieuwd of dat nog wat gaat worden met de BBB's, heb je ze dus de hele winter buiten gehad?
Opmerking
-
dat is balen zeg. net op het laatste moment, en dan gebeurt dit.
zou je voor de volgende keer het nest steviger kunnen vastzetten, en of het overdekken ? weet niet of de ouders dit toestaan.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Bij de japanse nachtegalen ligt er alweer een eerste ei. Dit keer in een mooi stevig nest met een goeie basis van grashalmen.
Heb het toch niet kunnen laten: gisteren de jonge zilveroornachtegalen van het 2de koppel geringd. Dit blijft later toch het beste bewijs van eigen kweek. Er lagen 3 jongen (van 3 eieren) in het nest. Meteen na het ringen de ouders beloond met wat witte meelwormen en ze gingen meteen weer voeren.
Eigenlijk was ik nog een dag te vroeg om te ringen, maar vandaag heb ik niet meer gecontroleerd of ze de ring nog om hebben.
Opmerking
-
update
Vandaag het eerste ei van de BBB'en.Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht..., zag je BBB pop voorbij komen, hoe staat het daar mee, doen die al iets?
De eerste jongen van het 'oude' koppel zilveroren zijn zelfstandig. Het zijn 2 mannen. Morgen moet ik hun nieuwste 2 jongen ringen (2 jongen van 3 eieren).
Ook vandaag: de jongen van het 2de koppel zilveroren hebben het nest verlaten.
Rond 10 juni zouden de jongen van de japanse nachtegalen moeten uitkomen. De jongen van de eerste ronde waren 1 man en 2 poppen.
Gisteren (eindelijk) ook het eerste ei van de botvinken.
Opmerking
-
-
mijn japanse nachtegalen
secundo, dat is helemaal prachtig, eieren van de braziliaanse blauwe bisschop!
Ik heb ze een tijdje geleden ook gehad, ik schat een jaar of 10 geleden, maar wat ik ook probeerde, nestelen deden ze niet!
ook de Amerikaanse blauwe bisschop heeft bij mij in de 3 jaar dat ik ze heb gehad nooit genesteld.
Ik vind het wel knap van je dat je zo,n beetje elke soort die je hebt aan het nestelen krijgt, dat is niet iedereen gegeven.
Ik hoop dat e.e.a succesvol gaat verlopen en ik zou zeggen hou ons op de hoogte!
Opmerking
-
https://www.youtube.com/watch?v=s2HE...ature=youtu.beOorspronkelijk geplaatst door bobbie Bekijk Berichtsecundo, dat is helemaal prachtig, eieren van de braziliaanse blauwe bisschop!
Ik heb ze een tijdje geleden ook gehad, ik schat een jaar of 10 geleden, maar wat ik ook probeerde, nestelen deden ze niet!
ook de Amerikaanse blauwe bisschop heeft bij mij in de 3 jaar dat ik ze heb gehad nooit genesteld.
Ik vind het wel knap van je dat je zo,n beetje elke soort die je hebt aan het nestelen krijgt, dat is niet iedereen gegeven.
Ik hoop dat e.e.a succesvol gaat verlopen en ik zou zeggen hou ons op de hoogte!
Hopelijk blijft alles verder goed gaan.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking