Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn japanse nachtegalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• enkele dagen door omstandigheden (vallingske & communie) de vogels niet goed in de gaten kunnen houden. Als ik deze morgen de verse hapjes in de voliere breng, komt enkel het popje eraan?????
    Dus ik op onderzoek en wat vind ik in de thuya vlak bij de volieredeur (boven de broedende patrijs): een volledig nieuw nest waarop het mannetje zit te broeden.

Dus in een 4-tal degen een nest gebouwd, eieren gelegd en beginnen broeden. Ik dacht dat 3 rondes wel zouden volstaan. Er zitten nog jongen van ronde 2 en alle jongen van ronde 3 in de voliere: ze zitten dicht tegen elkaar aan in de bomen met opmerkelijk: de oudste jongen (ronde 2) altijd aan de buitenkanten van de rij en in het midden de jongen van ronde 3. Als de ouders de kleinste jongen komen voederen, nemen de oudste jongen wel meteen de benen. Maar daarna komen ze meteen terug bij mekaar zitten.

Opmerking

• ondertussen ook al even kunnen piepen in het nest (in de vooravond nog een keer vers badwater geven doet wonderen): 4 eieren

Gisteren ook het laatse jong van de 2de ronde uitgevangen. Nu zitten dus enkel nog de jongen van ronde 3 erbij (uiteraard, want nog niet zelfstandig).

Nu al even vragen: hoe kan ik voorkomen dat ze binnen enkele weken aan een vijfde ronde beginnen?

Opmerking

• het nadeel van de juiste puzzle stukjes op de juiste plek hebben liggen

Oorspronkelijk geplaatst door secundo
        ondertussen ook al even kunnen piepen in het nest (in de vooravond nog een keer vers badwater geven doet wonderen): 4 eieren

Gisteren ook het laatse jong van de 2de ronde uitgevangen. Nu zitten dus enkel nog de jongen van ronde 3 erbij (uiteraard, want nog niet zelfstandig).

Nu al even vragen: hoe kan ik voorkomen dat ze binnen enkele weken aan een vijfde ronde beginnen?

Opmerking

• WK, you're right

In een kleinere kooi zetten: zal bij mij inderdaad niet gebeuren! Ik vind het nu al vreselijk om het nachtegaaljong tekeer te zien gaan in de kooi waarin hij 2 dagen moet zitten voor z'n nieuwe eigenaar hem komt ophalen. Kan niet anders, want als iemand hem donderdagnamiddag wil komen oppikken, kan ik onmogelijk even een halfuurtje op voorhand de vogel uitvangen. Dus moet ik van een geschikt moment gebruik maken als de betreffende vogel even in het binnenhok zit.

Nestmateriaal vinden ze inderdaad in overvloed in de voliere: onmogelijk weg te halen want een deel ervan groeit vanzelf en ook de andere bewoners maken er gebruik van. M'n zoontje kreeg voor z'n communie een koppeltje kanaries, die nu na 2 weken in de voliere op 4 eieren zitten te broeden. Ongeloofelijk welk mooi nest ze helemaal zelf hebben gebouwd met (zelf afgebeten)grashalmen, kippepluimen, kokosvezel, takjes...

Minder/geen levend voer meer geven: ik weet niet hoe het moet, want op het moment dat ze al opnieuw beginnen broeden, zijn de jongen van de vorige ronde bijlange nog niet zelfstandig en hebben deze dus nog levend voer nodig...

Dus zal ik ze maar verder blijven 'soigneren' zeker...

Opmerking

• http://www.youtube.com/watch?v=U3oHsiuhB_8

.

Opmerking

• koopgedrag

Jouw koopgedrag is herkenbaar Secundo!

mooi vogeltje trouwens.....heb de video gewoon 8 keer afgespeeld kon ik toch een minuutje meenemen.

Suc6,

Peer

Opmerking

• nieuws van het 2de koppel nachtegalen, de eierpikker(s).

Ze zitten ondertussen al een tijdje bij een kennis nadat bij mij de eieren kapot werden gepikt, zowel in de grote voliere met het ander koppel nachtegalen als in een kleinere voliere apart. Heb er toen ook een kunstei ingelegd waar ze naar hartelust konden op pikken zonder schade te berokkenen, in de hoop het pikken af te leren.

2 dagen geleden hebben ze in hun nieuwe verblijf een ei gelegd, en het popje heeft het ei kapotgebeten (zien gebeuren door m'n kennis). Dus zoveelste legronde wordt opnieuw maat voor niets... Uiteindelijk zal ik ze van de hand moeten doen, maar wat vang je ermee aan??? Je verkoopt toch niemand een eierpikkende pop???
                Ik hou waarschijnlijk 1 EK jonge pop om aan de man te koppelen.

Opmerking

• Misschien moet je een voliere maken van horrengaas om de insecten buiten te houden, anderen doen dat om ze binnen te houden, maar in jouw geval dus buiten.

Opmerking

• [QUOTE=secundo;135697] Je verkoopt toch niemand een eierpikkende pop???

Je kan een advertentie zetten en eerlijk vermelden dat het een eieretende pop betreft, er zijn ook mensen die geen zin hebben in jongen krijgen. enz.

Als je haar plaatst met een redelijk prijs ben je haar zo kwijt denk ik zo.
                    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

• gisteren zijn 3 van de 4 eieren uitgekomen. Als het vandaag even kan (lees: de ouders even van het nest zijn) kijk ik nog eens om te zien of ook het 4de ei uitgekipt is.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door secundo
                        ... of ook het 4de ei uitgekipt is.
                        antwoord:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door secundo
                          Ik hou waarschijnlijk 1 EK jonge pop om aan de man te koppelen.
                          daar doe je verstandig aan, maar ga die vogels dan niet weer met soortgenoten in kontakt brengen a.u.b. ( dat zogenoemde eiervreter koppel weer bij je eigen koppel zetten).

en voor de rest ga ik zeggen: gaat lekker, kom nog wel een rondje aan hoor hahahahahaha ( elk koppel apart en geen koppels binnen hoor of zie afstand en..................je zult altijd meer kweken dan met 2 koppels hahahaha).

groeten.

Opmerking

• Opmerking

• Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door reggie
                                hallo
                                ... wat voor eten kan ik ze nu het beste geven.en als er jongen zijn wat kan ik dan beter voor eten geven.
                                Bij mij bestaat de levende voeding uit buffalowormen en meelwormen (enkel witte). Daarnaast krijgen ze diepvries pinkies en wasmotlarven. Natuurlijk vangen ze elf ook heel wat insecten bij mekaar doorheen de voliere.

Ondertussen is anderhalve dag na het verloren gaan van de 4 jongen het nieuwe nest al helemaal klaar en verwacht ik morgen weer een ei te vinden...

Opmerking

Working...
                                X