Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn japanse nachtegalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ja dat spreekt vanzelf natuurlijk en ik neem dat dan ook in overweging

Opmerking

• dubbel gaas

Oorspronkelijk geplaatst door bobbie Bekijk Bericht
      ja dat spreekt vanzelf natuurlijk en ik neem dat dan ook in overweging

Opmerking

• Bedankt voor jullie reactie/advies Ronald en Graaf!

Ik ga even bekijken of e.e.a lukt, ik heb namelijk een aluminiumvoliere waarvan de constructie maar 2cm dik is, dwz de staanders en de leggers.
        Bovendien moet je het gaas ook nog vast kunnen zetten, maar ik kom er wel uit hoor....

Opmerking

• maar heb je de zitstokken tegen het gaas aan dan ?

misschien kan je dat veranderen, zodat ze niet tegen het gaas aan slapen.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• Hallo ton,

Zoals al eerder gepost trekt de sperwer de vogels door het gaas als ze aan het gaas hangen, bovendien komt een sperwer niet als het donker is. Een volwassen japanse nachtegaal zal nooit door een sperwer gegrepen worden omdat ze bij het minste of geringste gevaar de beplanting induiken,maar de jongen die tussen de 11 en 30 dagen oud zijn hebben dat instinct nog onvoldoende ontwikkelt en blijven daardoor gewoon aan het gaas hangen als ze toevallig op dat moment daar hangen

Groeten bobbie

Opmerking

• ok, dan hebben ze dus gewoon pech.....
              groeten Ton

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                ok, dan hebben ze dus gewoon pech.....
                Als ik volgend jaar weer last heb van roofvogels dan zet ik op 10 cm van het gaas over de volle lengte van de voliere stokken in de grond waar ik dan horregaas of een net aan vast maak gedurende de tijd dat de jongen zijn uitgevlogen tot de dag dat ik ze heb afgevangen en daarna rol ik het dan weer op om het bij een volgend legsel weer te kunnen gebruiken

Opmerking

• je hebt nog even om er over na te denken.

maar wel jammer om zo jongen te verliezen.
                  groeten Ton

Opmerking

• Opmerking

• Opmerking

• Prachtig Secundo.

Geniet van die aangename verrassing. Komen niet al te vaak voor. En hoop dat je alle jongen "op stok" krijgt.
                        En meteen me even verdiept in deze prachtige soort. Was er niet van op de hoogte. Prachtige markeringen.

success ermee.

gr kees

Opmerking

• een leuke verrassing, zeker omdat je ze zo weinig ziet, en ineens lopen ze daar.....
                          groeten Ton

Opmerking

• Vandaag 2 van de 4 jonge jungle-bushkwartels kunnen ringen. Hopelijk lukt het uitvangen van de andere 2 even vlot (maar ik vrees ervoor ). Dit moet dus duidelijk met ringmaat 4,5. Hier en daar las ik op internet dat ringmaat 5,5 gebruikt wordt, maar ik heb vandaag ook het volwassen hennetje uitgevangen en bij haar kon ik redelijk makkelijk een 5,5 mm-ring om de poot schuiven.

Een 3-tal dagen geleden hebben ook de laatste 2 jonge zilveroornachtegalen van het seizoen het nest verlaten. Nog een 2-tal weken levend voer verstrekken en dan gaan we in 'winterregime' Einde van een kweekseizoen met ups & downs!

Opmerking

• Kweekseizoen met genoeg ups om het een success te noemen Secundo. Well done!

gr kees

Opmerking

• Opmerking

Working...
                                X