Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedseisoen Japanse Nachtegalen 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

mooie man, zal wel flink fluiten zo.
    groeten gijs

Opmerking

Opmerking

Mooie man! Na de rui zal die nog veel mooier zijn! Is wel een kleine man of niet? Mijn man is een echte forse vogel namelijk.
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door henkg Bekijk Bericht
          [ATTACH=CONFIG]24712[/ATTACH]ik heb een koppel nachtegaaltjes en een koppel zwartkoppen in 1 voliere van 10 x 2.50 en dat gaat prima maar wel goed beplant
          http://sijzen-en-vinken.webs.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
            ... Is wel een kleine man of niet? Mijn man is een echte forse vogel namelijk.

Opmerking

Opmerking

Goed nieuws Euphonia!
                Hoop dat het goed blijft gaan en de pop de andere poppen met rust laat!
                Hoe groot is je voliere eigenlijk?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bobbie Bekijk Bericht
                  Goed nieuws Euphonia! Hoop dat het goed blijft gaan en de pop de andere poppen met rust laat!
                  Sterker nog. vandaag keken de poppen absolute niet meer naar de man om en waren weer de grootste vriendinnen. 'T is een eigenaardige soort vogel die Japanse nachtegaal.

Hoe groot is je voliere eigenlijk?
                  Ongeveer 2,5 X 7 maal 4 meter hoog.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                    Sterker nog. vandaag keken de poppen absolute niet meer naar de man om en waren weer de grootste vriendinnen. 'T is een eigenaardige soort vogel die Japanse nachtegaal.
                    hoe gaat het nu met de nachtegalen, zitten ze alle 4 nog bij elkaar ?
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ja zeker, en er gebeurd helemaal niks. De man zit heel de dag de longen uit zijn lijf te fluiten en de poppen kijken niet naar hem om. Op zich vind ik het geen probleem dat ze nog geen aanstalten maken om te nestelen, per slot van rekening houd ik vogels en als ze jongen krijgen is het goed en krijgen ze geen jongen dan vind ik het ook best.

Opmerking

mooi dat het rustig blijft, inderdaad als de vogels gaan broeden is dat mooi meegenomen, maar ook bij mij is het geen vereiste.

mijn nachtegalen hebben het super naar hun zin, de man zie ik steeds met nestmateriaal rondvliegen, eten me arm aan levend voer, maar ik geniet er volop van.

en dat is waar ik vogels voor heb......
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hier begint de man rond 5 uur smorgens te zingen en de pop te roepen, omstreeks 10 uur wordt het stil en
                          dan rond 4 uur smiddags beginnen ze weer tot een uur of 8 maar het nestelen is gebleven bij 2 pogingen
                          begin april 2 maal een klein beetje begin van een nest verder geen aanstalten meer gezien.

Opmerking

Als de pop veel roept dan is de verstandhouding tussen de man en de pop niet optimaal,maw de pop accepteert de man dan niet volledig en wil met haar roepen een andere man lokken !

beste optie is man of pop vervangen door een ander exemplaar!

Opmerking

Gekoppeld?

Als de pop veel roept dan is de verstandhouding tussen de man en de pop niet optimaal,maw de pop accepteert de man dan niet volledig en wil met haar roepen een andere man lokken !

beste optie is man of pop vervangen door een ander exemplaar!
                              Ze slapen wel stijf naast elkaar vleugels om elkaar heen geslagen en rommelen ook met de snavel
                              bij de ander tussen de veren? Ik hoor erg weinig broedresultaten dit jaar van de jappen.

Opmerking

dat ze tegen elkaar aan slapen zegt niets, dat doen jonge jappen ook, en ook 2 mannen of 2 poppen.
                                Als de pop echt veel roept, dan wordt het niets, ik spreek uit ervaring, heb ooit 3 x een man moeten verwisselen voordat de pop akkoord was en stopte met het irritante roepen gedurende periodes van de dag!

Inderdaad weinig berichten over broedresultaten dit jaar,maar dat kan ook betekenen dat mensen nauwelijks nog willen posten,dus zegt niet alles.
                                Zo kweekt een vriend van mij jappen als muizen lijkt het wel,maar hij heeft niets met forums, dus dat is dan niet bekend.

Hij heeft een geweldig koppel, en een voedermethode, die precies aansluit bij wat dat koppel blijkbaar prefereert en bij dat koppel past.

Opmerking

Working...
                                X