Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zijn gaan nestelen J. Nachtegalen
Collapse
X
-
lekker laten gaan, je kan ze nog wel wat levend voer geven.
ik weet echter niet hoe lang de ouders op hun jongen blijven zitten. dit in verband met de kouder wordende nachten.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
-
Klinkt mooi Jan, maar idd. nu met de koudere nachten en de veel kortere dagen, is het de vraag of de jongen straks wel genoeg voer krijgen.
Maar in ieder geval succes.
Opmerking
-
Zo denk ik ook momenteel vandaag geen 3e eitje zegt misschien al iets.
Hoeft van mij ook allemaal niet zo zeer maar je houd het niet tegen mijn J. nachtegalen zijn na de rui in top conditie wat ik kan zien. Het belangrijkste is nu mocht er nog een eitje gelegd worden dat de pop geen legnood krijgt of uit conditie raakt.
Bedankt voor jullie reactie en afwachten maar.
Groet, Jan
Opmerking
-
Hallo,Oorspronkelijk geplaatst door Mokum Bekijk BerichtZo denk ik ook momenteel vandaag geen 3e eitje zegt misschien al iets.
Hoeft van mij ook allemaal niet zo zeer maar je houd het niet tegen mijn J. nachtegalen zijn na de rui in top conditie wat ik kan zien. Het belangrijkste is nu mocht er nog een eitje gelegd worden dat de pop geen legnood krijgt of uit conditie raakt.
Bedankt voor jullie reactie en afwachten maar.
Groet, Jan
Pop is na 4 dagen gestopt met broeden op de 2 eitjes wat mij op viel is dat de man niet wisselde met pop om te broeden.
Hij moedigt wel steeds de pop aan om te nestelen nu ook weer op ander plekje conifeer.
Hoop dat ze zo actief zijn in april/mei is een betere maand om te beginnen met een nieuw broedsel.
Groet, Jan
Opmerking
-
Hallo,Oorspronkelijk geplaatst door Mokum Bekijk BerichtHallo,
Pop is na 4 dagen gestopt met broeden op de 2 eitjes wat mij op viel is dat de man niet wisselde met pop om te broeden.
Hij moedigt wel steeds de pop aan om te nestelen nu ook weer op ander plekje conifeer.
Hoop dat ze zo actief zijn in april/mei is een betere maand om te beginnen met een nieuw broedsel.
Groet, Jan
Had niet een herhaling verwacht maar toch gebeurd het weer pop heeft vanmorgen 2e eitje gelegd.
Weet niet wat in de vogels hun kopje afspeelt maar het is toch echt nu kouder buiten.
Het zal wel het zelfde aflopen als de afgelopen keer alleen ben ik nog steeds bang dat de pop plotseling legnood kan krijgen als er nog gelegd gaat worden. Zijn er liefhebbers bij wie dit ook wel eens is voorgekomen zo laat in het jaar?
Weet wel dat in dit forum 2013 in de maand januari j.nachtegalen in conifeertje met pak sneeuw erop aan het broeden waren.
Mogelijkheid is om ze voorlopig te scheiden van elkaar maar dat vindt ik niks en gaan ik ook niet doen.
Groet,Jan
Opmerking
-
Pop zit nu vier dagen te broeden op 3 eitjes man broed niet mee is wel steeds in de buurt van het nest.Oorspronkelijk geplaatst door Mokum Bekijk BerichtHallo,
Had niet een herhaling verwacht maar toch gebeurd het weer pop heeft vanmorgen 2e eitje gelegd.
Weet niet wat in de vogels hun kopje afspeelt maar het is toch echt nu kouder buiten.
Het zal wel het zelfde aflopen als de afgelopen keer alleen ben ik nog steeds bang dat de pop plotseling legnood kan krijgen als er nog gelegd gaat worden. Zijn er liefhebbers bij wie dit ook wel eens is voorgekomen zo laat in het jaar?
Weet wel dat in dit forum 2013 in de maand januari j.nachtegalen in conifeertje met pak sneeuw erop aan het broeden waren.
Mogelijkheid is om ze voorlopig te scheiden van elkaar maar dat vindt ik niks en gaan ik ook niet doen.
Groet,Jan
Gaat regelmatig van het nest om te eten, drinken en te badderen.
Nog niet gekeken of de eitjes bevrucht zijn is dit wel het geval dan is het afwachten.
Denk dat het niets wordt kan me niet voorstellen met de kou en kortere dagen.
M.v.g. Jan
Opmerking
-
is het nestje overdekt ?
waarschijnlijk als ze zit te broeden, zal het wel goed gaan. het gaat spannend worden, als de jongen een paar dagen oud zijn, en ze gaat van het nest af. met deze kou niet echt lekker.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Klinkt mooi Jan, wat gek dat deze vogels met dit weer nog even gaan nestelen.
Alle Japanse Nachtegalen zijn toch tegenwoordig wel nakweek in Nederland.Last edited by populier; 04-12-2014, 18:23.
Opmerking
-
dat dacht je maar...Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
Alle Japanse Nachtegalen zijn toch tegenwoordig wel nakweek in Nederland.
Opmerking
-
-
Advertentie
Collapse
Opmerking