Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn gaan nestelen J. Nachtegalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Nou, jij houdt de spanning er wel even in.
    Een geheimzinnig antwoord, ik wacht op de plot.
    Maar Michael heeft het antwoord al gegeven.
    Last edited by Drum; 06-12-2014, 00:27. Reden: aanvulling

Opmerking

ik vind dat een mooi iets, dat je de voliere open zet, terwijl ze jongen hebben. dan hebben ze het zo slecht niet, als ze terug komen naar hun kooi.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Afgelopen weekend de 3 eitjes geschouwd allen waren onbevrucht.
        Heb de eitjes laten liggen tot de pop er zelf de brui eraan zou geven 12e dag is ze ook gestopt met broeden.
        Vandaag heb ik de eitjes uit het nest verwijderd.
        Man heeft geen een dag gebroed/gewisseld wel steeds klooien bij de pop die regelmatig de eitjes verliet.
        Vindt het prima zo was waarschijnlijk niets geworden als er jongen waren geweest.
        Zijn in ieder geval geen eieren pikkers/vreters daar ben ik zeker van.
        Hoop nu dat ze zich een beetje aan de juiste jaargetijde houden betreft de voortplanting en de man ook dan gaat broeden.
        Hij heeft toch zelf het vrij staande nest gebouwd en moedigt de pop altijd aan om te gaan nestelen.

Groet Jan.

Opmerking

Afgelopen weekend de 3 eitjes geschouwd allen waren onbevrucht...
          Heb je het ei ook opengemaakt? wellicht was de vrucht afgestorven door de kou. Het is nog steeds erg koud in de nacht voor dit jaargetijden.

...Man heeft geen een dag gebroed/gewisseld wel steeds klooien bij de pop die regelmatig de eitjes verliet.
          Dat gebeurd bij mij Magelaansijzen ook altijd. Die zijn zo vaak van de eieren af dat je soms denk "dat wordt niks" maar dan toch komen er jongen uit.

Ik zit dan natuurlijk in een warme kas te kweken en dat maakt echt een wereld van verschil.

Opmerking

Heb de eieren ook open gemaakt maar vond geen spoor van bevruchting.
            In november ook al tweemaal klink raar maar gebeurde toch dus in november 2x december en januari.
            In februari is er nogmaals nest geweest tot mijn verbazing ging de man broeden maar pas na 12 dagen.
            Ik wist dat helaas de eitjes onbevrucht waren maar heb ze nog 6 dagen laten broeden verwachte niet dat de pop ook bleef broeden. Hierna heb ik ze verwijderd en sindsdien pikt ie de eieren plotseling wat ik eerder al vertelde dacht dat het geen eier pikker zou zijn. De pop heeft afgelopen jaar augustus na 6 dagen gebroed te hebben de brui eraan geven heb toen de eitjes open gemaakt en er waren er twee van de drie bevrucht.
            Heb nu alweer twee nesten gehad beide waren onbevrucht had de man apart gedaan want hij blijft het doen pikken van de eitjes.
            Dus de man kan wel bevruchten momenteel zijn ze het bestaande nest aan het renoveren en de pop gaat alweer zitten om getreden te worden.vindt nu dat ze best al veel eitjes heeft gelegd de afgelopen tijd lijkt mij niet echt goed. Laat het nog 1x gaan als het weer niets wordt wil ze stoppen maar hoe als ik ze scheid van elkaar horen ze elkaar nog. We zullen zien hoe het verder gaat aflopen met dit bijzondere koppel.

Groet, Jan

Opmerking

Working...
            X