mooie soort hoor die rode kroonvinken. ik zou ze ooit ook wel eens willen, en dan met een koppel japanse nachtegalen. het zijn toch beide insecteneters. dus dat lijkt mij een mooie combinatie.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat is wijsheid bij mijn japanse nachtegalen.
Collapse
X
-
-
jappen en kroonvinken
ik denk niet dat jappen en kroonvinken in 1 voliere zo'n succes gaat worden,
mijn jappen werden razend als ik ze voerde met een rode trui aan, roze en
zelfs paars vonden ze maar niks, dus of je dat in 1 voliere moet houden is maar de vraag.
Opmerking
-
oke, dat kan een punt zijn.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door graaf277ik denk niet dat jappen en kroonvinken in 1 voliere zo'n succes gaat worden,
mijn jappen werden razend als ik ze voerde met een rode trui aan, roze en
zelfs paars vonden ze maar niks, dus of je dat in 1 voliere moet houden is maar de vraag.! Toevallig heb ik hier die combinatie samen zitten!
De rode kroonvinken man begint al aardig te dansen voor het popje! Maar is hier iemand die me meer kan vertellen over de nesten en het kweken?
Opmerking
-
wat is wijsheid bij mijn japanse nachtegalen
Hallo zangvogel twente
Ook ik heb japanse nachtegalen en rode kroonvinken in 1 voliere gehad en nooit heeft dat tot problemen geleid, kan dus prima samen.
Ik heb er ook mee gekweekt, is overigens niet zo heel moeilijk.
Ze maakten een nest van lange stukken witte sisal en cocosvezel , bij mij maakten ze gewoon een vrij nest in een struik.
Ik heb de jongen groot gekregen met gewoon eivoer, veel buffalowormen en regelmatig pinkys.
Ik vond ze vergeleken met de japanse nachtegalen een stuk gemakkelijker om te kweken, maar dat kan natuurlijk ook gewoon aan het koppel hebben gelegen.
Ik had als er jongen waren steeds een schaal met buffalowormen voor ze klaar staan en daarmee voerden ze verreweg het meest bij mij.
Succes met de kweek!
Opmerking
-
wat is wijsheid bij mijn japanse nachtegalen
zangvogel twente,
Kroonvinken broeden overigens niet zo vroeg in het jaar , ze houden nogal van warmte en stabiel weer.
Ik geloof dat ze bij mij vooral in Juni en juli hebben gebroed!
Succes in ieder geval!
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking