Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is wijsheid bij mijn japanse nachtegalen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat is wijsheid

Mooie foto graaf

Leeft het 3e jong ook nog.?

Geweldige prestatie hoor!

Opmerking

• jappen

Denk niet het 3e jong het gered heeft, ben laatste 2 weken niet in de
      voliere geweest, maar denk dat die dood is zie er steeds maar 2. Zal na
      deze week een rondje maken in de voliere om te kijken of die ergens ligt.
      maar 2 is ook al mooi, het was ook alweer 2 jaar geleden dat het lukte
      het blijft een belevenis jonge jappen. De volgende uitdaging dient zich
      alweer aan hoop komende zaterdag een koppel kroonvinken te halen.
      Dus dan is er weer een nieuwe uitdaging, dat gaat wel ten koste van
      mijn baardmannen die gaan dan vertrekken.

Opmerking

• Wat is wijsheid

Jammer van het 3e jong ,maar zoals je zegt, 2 is ook al heel mooi.
        Kroonvinken zijn inderdaad mooie en leuke vogeltjes ik heb ze ook een aantal jaren gehad en gekweekt.
        Het viel me bij de kweek op dat eivoer en vooral de constante aanwezigheid van buffalowormen voldoende zijn om deze jongen op stok te krijgen.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door bobbie
          Jammer van het 3e jong ,maar zoals je zegt, 2 is ook al heel mooi.
          Kroonvinken zijn inderdaad mooie en leuke vogeltjes ik heb ze ook een aantal jaren gehad en gekweekt.
          Het viel me bij de kweek op dat eivoer en vooral de constante aanwezigheid van buffalowormen voldoende zijn om deze jongen op stok te krijgen.
          Zijn kroonvinken winterhard eigenlijk?

Opmerking

• wat is wijsheid bij mijn japanse nachtegalen

hallo graaf

Ik had mijn koppel in het voorjaar gekocht en heb ze gewoon in de buitenvoliere kunnen laten.
            Ze zijn dus gewoon gewend geraakt aan de geleidelijke overgang van zomer naar herfst naar winter en ik had er geen problemen mee.
            Ik zou bij de verkoper wel goed navragen hoe ze bij hem gehuisvest waren en wat hij met zijn vogels in de winter deed,al dan niet buiten laten .
            Mijn voliere was wel overdekt met golfplaten, dus ze zaten wel grotendeel droog.

Opmerking

• kroonvinken

Mijn voliere is geheel overdekt met golfplaatjes en de westenkant en
              de noorderkant zijn dicht, en de oostzijde maak ik s'winters half dicht
              met plastic folie. Dus ze zitten droog.

Opmerking

• wat is wijsheid bij mijn japanse nachtegalen

dan zou het moeten kunnen tenminste als we geen extreem koude winter krijgen

Opmerking

• kroonvinken

heb de huidige eigenaar gevraagd, die heeft ze het hele jaar buiten in
                  een overdekte voliere met de westenkant dicht, dus vergelijkbare situatie
                  dus dat moet lukken.

Opmerking

• jappen

2 jonge jappen op stok, ze beginnen nu echt rond te scharrelen.
                    Ze zitten voortduren bij elkaar mooi om te zien vleugel om elkaar
                    net een groengrijs doetje wol vanaf afstand gezien, en vandaag koppel rode kroonvinken opgehaald, dus de volgende uitdaging staat op stapel, hiervoor zijn de baardmannen verkocht.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door graaf277
                      2 jonge jappen op stok, ze beginnen nu echt rond te scharrelen.
                      Ze zitten voortduren bij elkaar mooi om te zien vleugel om elkaar
                      net een groengrijs doetje wol vanaf afstand gezien, en vandaag koppel rode kroonvinken opgehaald, dus de volgende uitdaging staat op stapel, hiervoor zijn de baardmannen verkocht.
                      Klinkt heel goed en bij mij was dat ook zo, ze hingen als klitten aan elkaar.
                      Jammer van die ene maar toch een mooi resultaat!! 2 Jonge jappen
                      Succes met je volgende uitdaging.

Groetjes,
                      Betsie

Opmerking

• Wat is

Mooi hoor graaf!

Toch nog gelukt zie je wel.
                        Succes met je kroonvinken

Opmerking

• kroonvinken

De nachtegalen zijn vertrokken en er zijn 2 koppeltjs rode kroonvinken voor teruggekomen. 1 koppeltje buiten in de voliere en 1 koppeltje binnen in een vluchtje. heb de koppeltjes meteen onverwant kunnen krijgen. Dus ben benieuw wat dit weer met zich meebrengt.

Opmerking

• Wat is wijsheid bij

Hallo graaf,

Mooi dat je 2 koppels hebt van de kroonvinken,maar dat je je japanse nachtegalen weg hebt gedaan joh.....

Vond je dat niet moeilijk,of ga je steeds voor een nieuwe uitdaging?

Tip, zorg dat je altijd buffalowormen hebt staan in een schaaltje voor je kroonvinken gedurende het broedseizoen,want dat helpt echt is mijn ervaring!

Groeten
                            Bobbie

Opmerking

• Zal je je Jappen niet gaan missen Graaf?

Maar succes met je nieuwe uitdaging.

Groetjes,
                              Betsie

Opmerking

• jappen missen

Hoi de baardmannen zijn in november vertrokken en de laatste jappen zijn 14 december vertrokken, en heb nu 2 span rode kroonvinken, ik heb 2 x jonge jappen gekweekt en 2 x baardmannen nu dus tijd voor een nieuwe uitdaging. Zowel jappen als baardmannen zijn m.i. niet zo geschikt om er TT's mee te bezoeken, ik denk als je vogels die uit redelijk grote volieres komen een week lang opsluit in een TT-kooi je die daar geen dienst mee doet. Dus nu een poging om kroonvinken te kweken, deze lijken me wel geschikt om t.z.t. eens in te sturen.

Opmerking

Working...
                                X