Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn gezelschapsvoliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mijn gezelschapsvoliere

Omdat ik het leuk vind om mijn vogels en hun verblijf met jullie te delen, wil ik in dit topic af en toe wat updates plaatsen over hoe het er hier aan toe gaat en natuurlijk ook wat leuke foto's. Ik heb helaas niet de beste camera, maar zal proberen toch wat scherpe foto's te maken. Misschien vinden jullie er wel niks aan, maar dat merk ik dan snel genoeg aan de reacties

Laat ik maar eens beginnen met een foto van de voliere zelf:

De voliere heeft een oppervlak van ongeveer 20 vierkante meter, met een binnenhok van 4 vierkante meter. In de voliere vliegen de volgende vogels rond:

- 2 koppels zwartwang zebravinken
    - 2 koppels st. helena fazantjes
    - 2 koppels zwartkopsijzen
    - 3 koppels gouldamadines
    - 3 koppels bichenow astrildes
    - 1 koppel spitsstaart amadines
    - 1 koppel bruinborst rietvinken
    - 1 koppel roodkop papegaai amadines
    - harem japanse kwartels

Op het moment staat er 1 jonge zwartkopsijs op uitvliegen. Verder zit er 1 koppel zebravinken te broeden op 3 eieren, een koppel bichenows op 5 eieren, en hebben de roodkop papegaaiamadines 3 jongen van ongeveer 2 week oud. De kwartel zit ook te broeden, op 12 eieren.

Deze foto is van de jonge roodkop papegaaiamadines, toen ze 10 dagen oud waren:

Vandaag waren ze al een enorm stuk groter. Ze zitten nu al bijna in de veren, zo hard gaat dat!

De spitsstaarten, rietvinken en helena fazantjes hebben allemaal een mooi nest gebouwd in de klimop of bamboe. Helaas moeilijk te controleren, maar volgens mij liggen er nog geen eieren in. Van deze soorten heb ik ook nog nooit jongen op stok gekregen, dus ik hoop dat ik dit jaar wel succes heb!

Wordt vervolgd, want het forum staat niet meer dan 4 foto's per post toe

Dan nog even wat random foto's van een paar vogels. Als eerst de zwartwang bleekrug zebravink pop:

De bruinborst rietvink:

Koppel spitsstaarten:

Opmerking

En een zoekplaatje: (Koppel zebravinken, koppel zwartkopsijzen, koppel helena fazantjes en roodkop papegaaiamadine te zien)

Nou dat was het voor nu Commentaar en vragen zijn van harte welkom!

Opmerking

Opmerking

Blijf maar veel foto's plaatsen.
          mvg ronald

Opmerking

Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Bedankt voor de positieve reacties!

Dan meteen een kleine update. De jonge zwartkopsijs is uitgevlogen. Hij ziet er alleen niet helemaal topfit uit. Vooral zijn verenpak lijkt nog niet helemaal goed ontwikkeld voor een jong dat uitvliegt. Ik denk daarom dat hij het niet gaat redden. Hij ziet er verder wel levendig uit en doet veel vliegoefeningen. Wordt dus even afwachten.

Opmerking

Opmerking

Heel mooi...
                  Is alles overdekt en verwarm je bij in het nachthok in de winter ?

Opmerking

m.vr.gr. Harry

Opmerking

@ Loeky, De 2 jonge bichenows die een paar week terug zijn uitgevlogen doen het hartstikke goed! Het koppel wat op 5 eieren zit broedt ook goed, dus waarschijnlijk komen met een kleine 2 week daar ook jongen.

@Steve, 2/3 van de voliere is overdekt. Het binnenhok verwarm ik in de winter, en ongeveer de helft van de voliere wordt bedekt met plexiglas.

@gebbinkjes, de foto is nogal van slechte kwaliteit. Maar de kweker waar ze vandaan komen wist mij met zekerheid te zeggen dat het een koppel was. Ze zijn ook heel lief samen, en hebben dit jaar hun eerste nestje gehad met 3 eieren. Geen jongen helaas, want ze zijn te vroeg gestopt met broeden. Maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat ik ook een man heb. Hopelijk weten ze dat ook te bewijzen door jongen groot te brengen dit jaar

Vandaag zaten de helena fazantjes ook heel leuk samen in de druivenplant te genieten van het zonnetje:

Opmerking

De mijne zitten ook op eieren maar hebben het nest haast helemaal dicht gemaakt. Kleine opening om in en uit te vliegen en ze zitten er altijd op. Ofwel de man ofwel de pop. Ik wacht af.

Opmerking

Wachten duurt het langst he Maar geduld wordt uiteindelijk beloond..... meestal haha

Opmerking

Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Er was ineens slecht nieuws, maar ook goed nieuws. De jonge zwartkopsijs lag gister dood, helaas. Er was maar 1 jong, dus dat was balen. Even later hoorde ik inees weer een bedelroep van een jonge zwartkopsijs. Toen ik ging kijken, zag ik een jong in de bamboe zitten. Blijkbaar heeft het andere koppel ook jongen! Geen idee waar het nest zit en hoe veel jongen er zijn, maar er vliegt in elk geval eentje door de voliere.

Ik ga proberen om nog wat mooie foto's te maken van onder andere de bichenows en zwartkopsijzen, maar deze laten mij niet dichtbij komen. En met mijn niet zo high-tech camera, worden foto's van afstand niet zo mooi. Maar goed, ga m'n best doen en jullie zien het resultaat binnenkort!

Opmerking

Working...
                              X