Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn gezelschapsvoliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ha dank u. Jelmertjuhh11

Opmerking

Opmerking

Met de jonge roodkoppen gaat het goed! Ook de ouders zijn druk met hun nieuwe nest, binnenkort maar eens kijken of er al wat in ligt.

Verder zijn er nog 4 jonge bichenows uitgevlogen en de 3 zwartwang zebravink jongen zijn ook al bijna helemaal zelfstandig. Dat gaat dus goed!

De zwartkopsijs zit weer op 3 eieren, dus hopelijk snel weer jongen.

De gouldamadines zitten sinds gister op 4 eieren te broeden. Ik hoop heel erg op jongen, want de goulds vind ik toch wel de prachtigste vogels die ik heb.

Ook de helena fazantjes hebben een nest. Niet duidelijk of er wat in ligt,, maar ze zitten er wel veel op. Dat wordt een verrassing dus.

Heb geen foto's helaas, maar zal binnenkort eens kijken of ik nog wat leuke foto's kan maken. Verder vroeg ik me nog af hoe het met andere buiten kwekers gaat? Ik was gister bij iemand die zei dat in het hele land de resultaten relatief slecht zijn voor buiten kwekers dit jaar. Wat zeggen jullie hier van?

Opmerking

leuke foto, een mooi resultaat die roodkoppen......
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Dank Ton, vandaag heb ik ook in het nest gekeken van de roodkoppen. Er lag 1 jong in, en nog 1 ei. Ik denk dat het dit keer bij 1 jong blijft.

Dan nog even een foto. Hier zijn rechts 2 jonge zwartwang zebravinken te zien, met links daarnaast drie jonge bichenows en nog een volwassen bruinborst rietvink:

Opmerking

Leuke foto's hoor en gefeliciteerd met je jonge vogels, mooi.
              groetjes
              Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Leuke foto. succes met je vogels

Opmerking

@Loeky, bedankt! Jij al wat meer succes met de bichenows?

Gister zijn er bij mij 3 jonge gouldamadines geboren en 2 jonge zwartwang zebravinken. Het nieuwe jong van de roodkop papegaaiamadines doet het ook goed, en zal komende week wel gaan uitvliegen.
                  De twee jonge zebravinken van de eerste ronde heb ik net uitgevangen. Is altijd weer een hele uitdaging. Even een foto:

Opmerking

dat uitvangen vinden ze nooit leuk he.

het hele hok op stelten.......
                    groeten Ton

Opmerking

Klopt ton, vinden ze maar niks! Meestal spaar ik alle jongen op en vang alles tegelijk uit aan het eind van het broedseizoen. Dan verstoor ik de koppels die zitten te broeden niet.
                      Ze hebben nu een aardig oppervlak om heen en weer te vliegen, dus ik heb het mezelf niet echt makkelijk gemaakt.

Opmerking

Leuke vogeltjes. Nou met mijn Bichenow Astrilde gaat het momenteel goed. Ze hebben heel wat vliegruimte en dat vind de man vooral top. De pop vliegt af en toe, ze is nogal aan de luie kant. Maar voor haar is het wel voornaam dat het deurtje open is. vraag me nu af of ze niet zullen zitten treuren als ik binnenkort op reis ga. Ik ben 12 dagen weg. Dan gaat het deurtje niet open. Ze zullen genoeg te eten en drinken krijgen.
                        De man is nogal verstandig. Hij begrijpt redelijk veel, maar de pop is daarvoor een flop. Vorige keer hing ik gierst zo op dat ze toch wat oefeningen moeten doen om er te geraken. Ze moeten erheen vliegen en zich aan de gierst vasthouden en alzo eten. De man geen probleem. De pop vloog er naast of probeerde ervoor als een colibrie te vliegen. Dat lukte haar natuurlijk niet. Dan werd ze wat venijnig t.o.v. de man. Na een tijdje heb ik het haar gemakkelijk gemaakt. over een stokje gehangen. Ik vraag me af of ze wel goed ziet of is het haar pootje (teenamputatie, de eerste dag dat ik het vogeltje kocht vloog ze weg, ze probeerden het met een net te vangen en toen moet het gebeurd zijn.) Ik hou ze wel in het oog. Want ik zal het weer morgen uitproberen. De tak zo hangen dat ze die oefening moet doen. Ze vliegt toch al niet genoeg uit. Maar hun vleugels zijn wel sterker geworden. Dat zie ik aan het badje dat ze nemen. Ze weten hard met de vleugels te klapperen. Dat is het laatste nieuws. Ze zijn dolblij met hun deurtje open. Wat mij ook wat verontrust is dat ik geen doek meer over hun kooi kan spannen om het licht wat af te schermen. Met hun nestkast, was dit geen probleem omdat ze de nacht daarin doorbrachten. Maar de reclamelichten in de winkel branden heel de nacht door. De plaats waar ze zich bevinden blijft redelijk licht. Ook al sluit ik de gordijnen. Misschien moet ik ze beter naar de keuken doen verdwijnen. Daar is het 's nachts donker. En er wordt op daar in die periode toch niet gekookt.

Opmerking

Wat grappig dat je de bichenows gewoon rond hebt vliegen! Het is inderdaad wel beter voor ze als ze 's nachts donker zitten, dus als je daar een oplossing voor kan vinden is dat wel beter. De gierst ophangen is inderdaad een goede oefening voor de vogels. Gewoon een paar keer doen, en ze wennen er vanzelf aan. De pop moet gewoon even oefenen.

Opmerking

Ik hou ze toch wat in het oog. De man die doet gewoon. Maar zij zit vaak te stil of ze eet. Ik denk dat ze wat te dik wordt. Ze vliegt niet genoeg rond. En als ze vliegt maakt ze een duik en dan vliegt ze snel terug boven op kooitje. Daar gaat ze dan zitten. Ze houdt me in het oog of ze kijkt naar haar spiegelbeeld.

Opmerking

Vogels die lang in een (broed)kooi hebben gezeten raken vaak hun vliegkunsten een beetje kwijt. Ik merk het ook vaak als ik een nieuwe vogel in de voliere introduceer die van jongs af aan in een kooi gezeten heeft. Na een tijdje trekt het wel bij, maar meestal houden deze altijd moeite met goed vliegen.

De jonge goulds en zebravinken groeien beide erg hard, dus dat gaat goed. Heb de zebravinken kunnen ringen, maar de goulds waren al te groot. Verder ontdekte ik dat er een jonge zwartkopsijs rondvloog. Blijkbaar is er nog ergens een nest waar ik niks van af wist. Altijd een leuke verrassing!

Opmerking

zeker een leuke verrassing.....
                                groeten Ton

Opmerking

Working...
                                X