Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantvinken voeren hun jongen niet, help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Quote: en nu komen we op een cruciaal punt, namelijk het grote verschil tussen de werkwijze bij de gemiddelde particulier en de gang van zaken in grote professionele collecties.

De niet gemiddelde particulier - waar ik er trouwens een paar van ken - bereiken hele goede resultaten.
    Ik heb hier op het forum ook al meermalen aangekondigd dat huisvesting en habitat een niet gering onderdeel is van het kweken met success.

In feite is het toch niks anders als bij de mens? Juiste huisvesting, opvoeding, omgeving, samenleving,enz en je hebt geen asociale rakkers rond je heen.

gr kees

Opmerking

De niet gemiddelde particulier - waar ik er trouwens een paar van ken - bereiken hele goede resultaten.
      Precies, ik ken er zo links en rechts ook wel een paar en dan blijkt dat er (ook met diamantvinken) prima fokresultaten te behalen zijn in avicultuur.
      Heb deze soort overigens zelf ook in allerlei settings gefokt.

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Habitat wordt vaak onderschat.

Hoe meer ik me in de natuur begeef hoe beter ik het begin te begrijpen.
        Niet de juiste habitat betekent vaak.... vogels foetsie.

gr kees

Opmerking

Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

wevers zijn echte slopers.

dan kan je beter wat hardere soorten planten plaatsen.

vaak zie je bij wevers geen begroeiing.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Weet je enkele planten waar ze zouden afblijven? Van de palmboom blijven ze wel af maar die is niet echt ideaal voor nesten in te bouwen, wel leuk als je de vogels die vezels er ziet uitsleuren om hun nesten mee te maken.
              Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Opmerking

Working...
              X