Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afikaanse vinkjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oh, zulke vogels heb ik nog nooit gezien. Erg mooi. Ik volg het wel op. Succes ermee.

Opmerking

Ook groenvoer hebben ze graag bv miert en graszaden. Ook broccoli of een blaadje witlof. Mijn binsen eten weinig eivoer en universeelvoer.
      Zorg ook voor badwater want ze nemen graag een bad. Dagelijks hooguit een paar buffalowormpjes vinden ze ook erg lekker, maar geef ze er niet teveel.

groetjes fons
      Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
      uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Dank je Fons!!

Groeten

Krijn

N.B. Ik zat even op google te kijken voor Miert. Volgens mij is Miert dan gelijk aan Vogelmuur. Is mijn conclusie correct?
        Last edited by Krijn Toet; 03-05-2016, 20:50.
        Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

Opmerking

Ja, conclusie is juist

groetjes fons

Opmerking

Leuke vogeltje die binsenastrildes. Als je er mee wilt kweken, zal dit wel goed gaan. Ze zijn redelijk makkelijk.
            Succes en veel plezier in ieder geval met je nieuwe aanwinst.
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Hartelijk bedankt Heidi

Met vr grt

Krijn

Opmerking

Ik heb veel met Binsen gekweekt. Vredelievende vogeltjes en doen het heel goed in een kolonie.

Passen eigenlijk bij alle andere normaal gehouden vogelsoorten. Bouwden bij mij altijd een eigen nest en houden niet van nest verstoring.
                Het grootste verschil in de kweek dat ik maar blijf lezen is het verschaffen van levend voer tussen Down Under en NL. Hier krijgen ze het in overvloed.

Als je de kweek wil bevorderen even het veld in en halfrijpe zaden gaan plukken. zijn ze dol op.

success ermee

gr kees

Opmerking

@ Kees, bedoel je hiermee dat we best meer buffalowwormpjes kunnen geven?

groetjes fons

Opmerking

Dank je Kees!!!

Opmerking

Levend voer.........

Het verschil in de vogel kweek tussen NL en Down Under is hier over de jaren al heel wat eerder in verschillende onderwerpen ter sprake gekomen.
                      Kweken in kooien doen ze hier nauwelijks of niet, wordt eigenlijk niet gewaardeerd en de kwekers hier hebben een hele andere instelling betreffende het kweken met tropen.
                      Vele van mijn vrienden verstrekken dagelijks levende buffels, pinkies en meelwormen. Bij vruchten en insecten eters komen daar nog krekels bij.
                      Dat ingevroren spul kennen we hier niet. Levend voer wordt met overmate gevoerd en ik heb van mijn vrienden wel geleerd dat "op is op" niet bestaat. Dat betekent gewoon dat ze op de eerste plaats niet genoeg levend voer verstrekt waren.

De omstandigheden hier zijn bij vele kwekers totaal anders. Grote beplante vluchten.Temperaturen in de zomer vaak boven de 40C waardoor er vooral in het voor en na seizoen wordt gekweekt. Vluchten van 40 x 50 meter in grootte heb ik bij mijn laatste bezoek aan NL niet gezien; hier wel.

Wel denk ik bij het schrijven van dit antwoord nog even aan een oud gezegde. Ondervinding is de beste leermeester.
                      En nog een: If it aint broke, don't fix it.

gr Kees

Opmerking

Opmerking

Hoi Krijn, een paar tips voor als je wil kweken. Bij mij gebruikte ze bamboekorfjes( let op dat je wijs en middelvinger door het gat passen i.v.m ringen) maar meestal maakten ze een vrijstaand nest in het groen. Ze gebruiken graag gedroogd gras en bruine kokosvezel en werken het graag af met veertjes (bij mij vaak kwartelveren). Als je een goed koppel hebt kun je rekenen op succes.

gr remco

Opmerking

Dank je Remco!!

Opmerking

Graag gedaan, ik hoop voor je dat het lukt o en wel laten weten dan he

Opmerking

Uiteraard Remco!!!!!

Opmerking

Working...
                                X