Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afikaanse vinkjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Afikaanse vinkjes

Ik was vanochtend in een vogelzaak om wat voer voor mijn vogels te kopen.
    Ik zag een aantal Afrikaanse Vinken in een kooi zitten (althans, de eigenaar van de zaak zei dat het Afrikaanse vinken waren)
    Kleine vogeltjes met een dieprode snavel (mannetje volgens de eigenaar) en een wat minder diepe rode kleur (een pop).

Ik was meteen verkocht en heb een koppel aangeschaft.

Ik ben er erg mee in mijn sas en de vogels eten nu al volop van hun tropisch zaad.

Zijn er nog wetenswaardigheden qua aanvullend voedsel dan hoor ik dat aub graag van jullie

Met vriendelijke groeten

Krijn
    Bij vlagen ben ik geniaal; alleen is het nu even windstil.

Heb je een foto.
    Er zijn namelijk ontzettend veel verschillende soorten Afrikaanse prachtvinken.

Opmerking

Even van het internet geplukt

Dank voor je reactie Josmo!

Vr Grt

Krijn

Opmerking

Last edited by gebbinkjes; 03-05-2016, 14:23.
        m.vr.gr. Harry

Opmerking

Hartelijk bedankt voor je reactie Harry!! Dan ga ik even googelen.
          Het klopt helemaal wat je beschrijft wat betreft verschil man en pop.

Nogmaals vriendelijk dank voor je antwoord

Met groeten

Krijn

Opmerking

Ik heb op google gekeken en heb de vogeltjes de onderstaande voeding gegeven:

Een bakje met tropisch zaad vermengd met onkruidzaden
            Een bakje met wat eivoer
            Een bakje met wat insectenpate (niet al teveel)
            Een bakje met grit en maagkiezel
            sepiaschelp

Als er nog andere voeding noodzakelijk is en/of een wijziging van het bovenstaande beter is dan hoor ik het graag van jullie

Wederom weer bedankt voor de reacties en met vriendelijke groeten

Krijn

Opmerking

met de insecten patee moet je een beetje oppassen als je ze teveel geeft dan wordt de man wat feller en wil weer met de pop paren met het gevolg dat ze de niet verder gaar broeden.De patee zou ik pas geven als de jongen 2 dagen uit zijn naast het eivoer dan om de dag insecten patee extra.
              m.vr.gr. Harry

Opmerking

Wederom weer hartelijk dank Harry. Ik ga het zo doen als jij beschrijft

Met hartelijke groeten

Krijn

Opmerking

Ja harry heeft inderdaad gelijk erg leuke vogels heb er veel jongen van gehad. Duurt wel 9 maanden voor ze op kleur zijn houd daar rekening mee.

Opmerking

Whauw Krijn nu heb je Zebra en Afrikaanse vinkjes. Allemaal in huis ?

Opmerking

Hoi Loeky,

Ja in huis. Met dien verstande dat de verkoper zei dat het Afrikaanse vinken waren maar achteraf blijken het Australische prachtvinken te zijn.
                      Het zijn ontzettend leuke vogeltjes en zijn nu druk bezig met het verorberen van een stengeltje trosgierst.

Wat me opvalt is dat de vogeltjes constant eten van het grit en de maagkiezel.

Bedankt voor je reactie en met hartelijke groeten

Krijn

Opmerking

Als ze het wat bij jou gewoon zijn kun je dan eens proberen een foto ervan te nemen. Ik ben gaan kijken maar er zijn zoveel verschillende soorten.
                        Zitten ze bij de zebravinkjes ? En hoe reageren die daarop ?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Krijn Toet Bekijk Bericht
                          ...Wat me opvalt is dat de vogeltjes constant eten van het grit en de maagkiezel...
                          Dan zullen ze dat in de dierenwinkel niet gehad hebben. Maagkiezel is absoluut noodzakelijk voor een zaadeter want die malen het zaad in de maag met die kiezel. Een vogel heeft immers geen kiezen.

Opmerking

Zal ik doen Loeky.
                            Het zijn binsenastrildes (vernomen van de experts hier op het forum)

Zie voor nadere informatie onderstaande link. De vogeltjes zitten niet bij de zebravinkjes maar in een aparte kooi.

Groeten

Krijn

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                              Dan zullen ze dat in de dierenwinkel niet gehad hebben. Maagkiezel is absoluut noodzakelijk voor een zaadeter want die malen het zaad in de maag met die kiezel. Een vogel heeft immers geen kiezen.
                              Dat is helemaal correct Euphonia. Grit en maagkiezel zaten niet in de kooi bij de verkoper van de vogelzaak. (triest eigenlijk!)

Groeten

Krijn

Opmerking

Working...
                              X