Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Begin exoten
Collapse
X
-
hallo ik zou ze zeker het eerste jaar licht verwarmd houden in de winter en als je de soorten die je graag zou willen hebben allemaal bezit het jaar erop de kachel weglaten,je hebt er niks aan als het toch blijkt dat ze verwarmd hebben gezeten wand dan ben je meestal je poppen al kwijt.
en cuba vinken vind ik niet echt vogels voor een gezelschaps voliere ondanks wat andere mensen kwekers ervan zeggen.
mvg wim
Opmerking
-
Het beste is idd. er nu geen vogels meer bij te steken, lekker in het voorjaar wat nieuwe vogels uitkzoeken.
Bichenows zijn leuke vreedzame vogeltjes, de cubavinken moet je maar skippen, die hebben zo hun eigen eigenaardigheden.
Dus je hebt nu genoeg tijd om lekker uit te zoeken wat je er nog bij wilt, wij geven wel advies wat wel en wat niet kan in een gezelschapsvoliere.
Opmerking
-
Voor de Mozambiqueqsijzen geldt eigenlijk het zelfde als de cubavinken.
Je hebt al gele vogels in je bezit, de binsen, dat kan narigheid geven.
Opmerking
-
Vuurvink
roodkoppapegaai amandine
driekleur papegaai amandine
goudbuikje (maar denk dat dit uitgesloten is want zijn denk ik heel fragiel )
gouldsamandine
bichenowastrilde
wever soorten napoleon wever,grenadierwever
cubavinken (maar dit mag dus beter niet)
napoleonnetje
kapoetsensijs
barmsijs
Opmerking
-
Er zijn ook enkele kleinere duivensoorten die je gerust kunt combineren met exoten. Denk bijvoorbeeld aan musduiven, peruduiven of de alom bekende en budgetvriendelijke diamantduif.
Wevers lijken mij ook erg leuk, maar schijnen met sommige soorten nogal moeilijk te combineren te zijn, bovendien hebben ze nood aan veel dichte beplanting.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk BerichtEr zijn ook enkele kleinere duivensoorten die je gerust kunt combineren met exoten. Denk bijvoorbeeld aan musduiven, peruduiven of de alom bekende en budgetvriendelijke diamantduif.
Wevers lijken mij ook erg leuk, maar schijnen met sommige soorten nogal moeilijk te combineren te zijn, bovendien hebben ze nood aan veel dichte beplanting.
Ook hebben ze een veel grotere vleugelwijdte dan dat tropen hebben en daardoor meer kracht, dus gaat het wat wild (zoals duiven toch doen), dan slaan ze zonder het zo bedoeld te hebben een troop gewond of erger.
Groetjes, Chantal
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking