Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Begin exoten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Begin exoten

hallo ik heb ook cubavinken en bicheno zitten en heb niks verwarmt gaat hier in de winter ook goed maar koop ze wel als koudbroed

Opmerking

Ah da zou super zijn😃

Opmerking

je moet wel opletten dat het echt koudbroed is ander overleven ze het niet lang.
        ik zou de kooi, ondanks dat het eventueel koudbroed is, toch afzetten met plexiglas voor de zekerheid.
        groeten gijs

Opmerking

Ja dat ging ik zeker doen, staan nu al 2 stukken plexiglas tegen van 4 mm dik

Opmerking

hallo ik zou ze zeker het eerste jaar licht verwarmd houden in de winter en als je de soorten die je graag zou willen hebben allemaal bezit het jaar erop de kachel weglaten,je hebt er niks aan als het toch blijkt dat ze verwarmd hebben gezeten wand dan ben je meestal je poppen al kwijt.
            en cuba vinken vind ik niet echt vogels voor een gezelschaps voliere ondanks wat andere mensen kwekers ervan zeggen.
            mvg wim

Opmerking

Is het dan niet beter dan ik tot na de winter wacht en er dan koudbroed bijsteek, en dan zitten ze er in lente,zomer in en kunnen ze naar winter toe geleidelijk aanpassen?

Of is dit niet zo? Laat maar iets weten

En dus cubavinken van lijstje schrappen voor gezelschapvoliere

Opmerking

Het beste is idd. er nu geen vogels meer bij te steken, lekker in het voorjaar wat nieuwe vogels uitkzoeken.

Bichenows zijn leuke vreedzame vogeltjes, de cubavinken moet je maar skippen, die hebben zo hun eigen eigenaardigheden.

Dus je hebt nu genoeg tijd om lekker uit te zoeken wat je er nog bij wilt, wij geven wel advies wat wel en wat niet kan in een gezelschapsvoliere.
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Had ook al gedacht aan koppeltje mozanbique sijzen

Opmerking

Voor de Mozambiqueqsijzen geldt eigenlijk het zelfde als de cubavinken.

Je hebt al gele vogels in je bezit, de binsen, dat kan narigheid geven.
                    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

dat is spijtig ma ik ga eens lijstje maken wat ik graag zie

Opmerking

Vuurvink
                        roodkoppapegaai amandine
                        driekleur papegaai amandine
                        goudbuikje (maar denk dat dit uitgesloten is want zijn denk ik heel fragiel )
                        gouldsamandine
                        bichenowastrilde
                        wever soorten napoleon wever,grenadierwever
                        cubavinken (maar dit mag dus beter niet)
                        napoleonnetje
                        kapoetsensijs

barmsijs

Opmerking

Er zijn ook enkele kleinere duivensoorten die je gerust kunt combineren met exoten. Denk bijvoorbeeld aan musduiven, peruduiven of de alom bekende en budgetvriendelijke diamantduif.

Wevers lijken mij ook erg leuk, maar schijnen met sommige soorten nogal moeilijk te combineren te zijn, bovendien hebben ze nood aan veel dichte beplanting.

Opmerking

Beplanting dit mag geen probleem zijn, de binnen zitten nu ook altijd in de klimop

Moet wel eerlijk zeggen met duivensoorten daar voel ik zo niets voor. Heb echt een zwak voor de exotjes.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk Bericht
                              Er zijn ook enkele kleinere duivensoorten die je gerust kunt combineren met exoten. Denk bijvoorbeeld aan musduiven, peruduiven of de alom bekende en budgetvriendelijke diamantduif.

Wevers lijken mij ook erg leuk, maar schijnen met sommige soorten nogal moeilijk te combineren te zijn, bovendien hebben ze nood aan veel dichte beplanting.
                              Ben ik helaas niet met je eens. Duiven (ook de kleine musduiven en diamantduiven) hebben een hele andere omgang met elkaar dan dat tropen hebben.
                              Ook hebben ze een veel grotere vleugelwijdte dan dat tropen hebben en daardoor meer kracht, dus gaat het wat wild (zoals duiven toch doen), dan slaan ze zonder het zo bedoeld te hebben een troop gewond of erger.

Groetjes, Chantal
                              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Working...
                              X