Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen zelfstandig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door girlits
    18 0f 30 dagen ligt natuurlijk ook aan het tellen.Vanuit ei of na uitvliegen.
    Denk dat daar de misverstanden uit voortkomen.

groeten eddie

Ik denk dat je daarom inderdaad gekke dingen leest. 18 dagen na kippen kunnen ze dus nooit zelf eten. 18 dagen na uitvliegen kan wel. Ik hou zelf 21 dagen na uitvliegen aan of 35 dagen oud, omdat ik merk dat jongen die het moeilijk hebben ook sneller iets krijgen. Ik zie ze liever geheel zelf eten en dan nog zo nu en dan bijgevoerd worden dan dat ik ze op de voerbak zie zitten en radeloos vele uren bezig zie met proberen te eten. Dan hadden ze wat mij betreft nog wat bijgevoed moeten worden door de ouders al kunnen ze wel zelf eten

Ik wil ze ook allemaal zien drinken uit een fles voor ik ze wegpak bij de ouders. Want ik zie pas een nadeel van voeden als er nieuwe jongen liggen. Tot die tijd heeft de man alleen maar lekker wat te doen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      Ik denk dat je daarom inderdaad gekke dingen leest. 18 dagen na kippen kunnen ze dus nooit zelf eten. 18 dagen na uitvliegen kan wel. Ik hou zelf 21 dagen na uitvliegen aan of 35 dagen oud, omdat ik merk dat jongen die het moeilijk hebben ook sneller iets krijgen. Ik zie ze liever geheel zelf eten en dan nog zo nu en dan bijgevoerd worden dan dat ik ze op de voerbak zie zitten en radeloos vele uren bezig zie met proberen te eten. Dan hadden ze wat mij betreft nog wat bijgevoed moeten worden door de ouders al kunnen ze wel zelf eten

Ik wil ze ook allemaal zien drinken uit een fles voor ik ze wegpak bij de ouders. Want ik zie pas een nadeel van voeden als er nieuwe jongen liggen. Tot die tijd heeft de man alleen maar lekker wat te doen
      Ach je merkt het vanzelf toch,Marx. De pop gaat minder voeren en houdt op een gegeven moment daarmee op.
      Sommige mannen willen dan nog wel wat voeren.
      Toch mag je de jongen ook weer niet te lang bij de ouders laten. Sommige poppen blijven voeren en willen dan niets van de man weten en ook geen 2de nest bouwen. De jongen worden gemakzuchtig en blijven bedelen.
      Zodra ze in de broedkooi zelfstandig drinken en eten (eivoer en grof gemalen zaad) kunnen ze zonder problemen naar de grote vliegkooi.
      Daar wordt de zaadmengeling met eivoer gegeven en daarnaast nog een bakje grof gemalen zaad vermengd met eivoer. Maar ook weer niet te veel.
      Ze moeten uiteindelijk toch de zaadmengeling eten.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Antoni, wat is "grof gemalen zaad" als ik vragen mag?

Opmerking

Working...
        X