Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen zelfstandig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jongen zelfstandig

Hallo allemaal.

Mijn eerste jongen zijn 26 dagen oud mijn vraag is wanneer ze zelfstandig zijn want de ouders pikken de jongen kaal nu heb ik er wel een tussenschuifje in de broedkooi gedaan maar dan moet ik er ook een roostertje onder op de bodem doen en daar krijgen de jongen een rafelige staart van dus wou eigenlijk weten wanneer ze in de grote vlucht kunnen? en als ze daar zelfstandig kunnen eten.

Mvg. Tom

beste is kijken of ze zelfstandig eten maar
    met 30 dagen zijn ze zelfstandig
    (kijk of ze de V-vorm al hebben in de staart)

zorg voor grote voerschalen en daarnaast het drinken
    in je vlucht zodat ze het eten en drinken zeker vinden

Mvg

Opmerking

Met 18 dagen zijn de jongen zelfstandig. Je kan nog een paar dagen wachten, maar dan is het zeker tijd. Je omschrijft het namelijk al, de pop wil hetvolgende nest gaan maken. Nu pakt ze de veren van haar jongen hiervoor.

Volgende keer met 18 dagen de jongen eruit halen. Als je de mogelijkheid hebt, een oude pop / man bij de jongen doen. Die zal de jongen bijvoeren, als het nodig is. Als de jongen de voliere in gaan, geef ze op verschillende plaatsen te eten. Het is nog wat onwennig voor ze, om zelf te eten. Als ze ook nog moeten zoeken, kan het erg lastig worden. Een oude pop / man zal ze de eerste tijd helpen.

Succes!

Erik van Staverden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tominjo
        Hallo allemaal.

Mijn eerste jongen zijn 26 dagen oud mijn vraag is wanneer ze zelfstandig zijn want de ouders pikken de jongen kaal nu heb ik er wel een tussenschuifje in de broedkooi gedaan maar dan moet ik er ook een roostertje onder op de bodem doen en daar krijgen de jongen een rafelige staart van dus wou eigenlijk weten wanneer ze in de grote vlucht kunnen? en als ze daar zelfstandig kunnen eten.

Mvg. Tom
        Hallo Tom.
        Idd.met ca. 30 dagen zijn de jongen zelfstandig en moeten worden gescheiden
        van de ouders. In de vliegkooi kan je dan een schaaltje neerzetten met
        wat grof gemalen zaad en eivoer en natuurlijk ook een bak zaadmengeling. Bij een van de zitstokken hang je
        aan de ene kant een flesje water en aan de andere kant een (snoep)bakje
        met wat gemengd grof gemalen zaad en eivoer.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

fijn advies voor die jongen,18 dagen of 30 dagen zitten er volgens mij een kleine 12 dagen tussen.
          Zelf hou ik aan als de pop de jongen gaat plukken schuif ertussen en kijken wanneer ze zelfstandig eten en dan pas weghalen en bijvb zoals Erik zegt met een oudere ervaren pop plaatsen om het eten helemaal onder de knie te krijgen.
          Dan zeg je dat je met rafelige staarten zit ivm bodem rooster so what, ze moeten toch nog ruien en dan is alles weer netjes toch?
          Mvg,
          kingfisher
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

Zelfstandig zijn de jonge kanaries eerst bij ca.30 dagen en echt niet met 18 dagen.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:

Opmerking

ok bedankt voor jullie reacties ik hou dan de 30 dagen maar aan,
              maar als de jonge kanaries ruien dan krijgen ze toch geen nieuwe staart?
              de staart en de vleugel pennen ruien het eerste jaar toch niet?
              bij sommige is de staart er al uit geplukt door de pop die zal wel weer aangroeien.

Mvg, Tom

Opmerking

ok bedankt voor jullie reacties ik hou dan de 30 dagen maar aan,
                maar als de jonge kanaries ruien dan krijgen ze toch geen nieuwe staart?
                de staart en de vleugel pennen ruien het eerste jaar toch niet?
                bij sommige is de staart er al uit geplukt door de pop die zal wel weer aangroeien.

Mvg, Tom
                Dat klopt Tom. Als de jonge vogels nu hun staart- of vleugelpennen kwijt raken groeien ze wel weer aan. Maar ja hoe ze terugkomen zal je moeten afwachten.
                Jonge vogels ruien idd niet hun staart- of vleugelpennen.
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:

Opmerking

Kan ik er ook een man bij doen die nog geen jongen heeft gehad of zijn die te agresief? heb nog een paar reserve mannen zitten dan kan ik die mooi bij de jonge kanaries zetten en dat die hun dan nog een beetje bijvoerd.
                  Mvg. Tom

Opmerking

Kan ik er ook een man bij doen die nog geen jongen heeft gehad of zijn die te agresief? heb nog een paar reserve mannen zitten dan kan ik die mooi bij de jonge kanaries zetten en dat die hun dan nog een beetje bijvoerd.
                    Mvg. Tom
                    Als daar een goed voerende man bij zit Tom,dan kan het.
                    Anders echt niet.
                    Plaats bij een zitstok links een (snoep)bakje eivoer gemengd met wat grof gemalen zaad. Rechts van de zitstok een flesje water. Zo zal het jong gemakkelijk eten en drinken vinden. Van een bakje op de vloer willen ze dikwijls in het begin niets weten.
                    Voortaan moet je een jong,dat uit het nest springt en wordt geplukt onmiddellijk achter tralies zetten,zodat de pop nog kan voeren.Verder handel je zoals boven genoemd.
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:

Opmerking

mijn jongen '1e ei uitgekomen 11feb2010' zijn nog steeds in de baby kooi ,
                      en worden nog gevoerd door de ouders ...

ik vroeg me eigenlijk oook af hoelang het nog ging duren ...

dus ik zit ong aan de 30 dagen , dus een ruime kweekkooi zou al goed zijn voor de jongen ?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
                        mijn jongen '1e ei uitgekomen 11feb2010' zijn nog steeds in de baby kooi ,
                        en worden nog gevoerd door de ouders ...

ik vroeg me eigenlijk oook af hoelang het nog ging duren ...

dus ik zit ong aan de 30 dagen , dus een ruime kweekkooi zou al goed zijn voor de jongen ?
                        Pikken de jongen al wat eivoer c.q. grof gemalen zaden den drinken ze al wat?
                        Dan kunnen ze naar een uitvliegkooi/vluchtje.Anders handelen zoals al eerder aangegeven.
                        Vr.groeten van
                        Antoni

homepage:

Opmerking

ik heb jongen reeds 24u in kooi geplaatst met oudere pop erbij en ze zien er allemaal schitterend uit ,

ze zitten aan de verschillende eetbakjes
                          en de verschillende drinkfontijntjes zijn reeds geminderd

dank voor de raad

Opmerking

18 0f 30 dagen ligt natuurlijk ook aan het tellen.Vanuit ei of na uitvliegen.
                            Denk dat daar de misverstanden uit voortkomen.

groeten eddie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
                              ik heb jongen reeds 24u in kooi geplaatst met oudere pop erbij en ze zien er allemaal schitterend uit ,

ze zitten aan de verschillende eetbakjes
                              en de verschillende drinkfontijntjes zijn reeds geminderd

dank voor de raad
                              Ja als je een pop over hebt,die wil voeren is het anders.

Bij mij leren de jonge vogels eten in de broedkooi,daarna gaan ze naar een uitvliegkooi en moeten zichzelf redden.
                              Vr.groeten van
                              Antoni

homepage:

Opmerking

Working...
                              X