Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie zang beinvloedbaar?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kanarie zang beinvloedbaar?

dagallemaal ,

in hoe verre kan de kanarie zang beinvloed worden bij ras echte kanarie's ( dus geen kruisingen)

vb ikzelf heb nu mijn opgeleide kruising in de kweekkamer geplaatst van de kanaries vanaf het begin ( voor het leggen) tot nu tot uitvliegens klaar ...

kan dit de zang van de kleintjes beinvloeden ?

Absoluut. Zo heb ik een putterkruising bij mijn jonge Timbrado's gehad en reken maar dat die wat fragmentjes putterzang overnamen
    Vroeger deden heel veel mensen een voorzanger in hun hokken. Ook bij waterslagers en Timbrado's. Dan nemen de jongen die zang deels aan en zingen ze mooi in koor op shows. Wel weet ik dat het nu weer niet wordt gedaan door veel kwekers. Waarom weet ik helaas niet.

Opmerking

Om de jonge mannen niet te beinvloeden,Marx
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
        Om de jonge mannen niet te beinvloeden,Marx
        hoe bedoel je ? zou hij dan minder presteren ?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
          hoe bedoel je ? zou hij dan minder presteren ?
          Nee,zodat de jonge mannen hun eigen zang kunnen ontwikkelen en niet de
          toeren van de voorzanger overneemt,hoe goed deze laatste ook is.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:

Opmerking

Nee,zodat de jonge mannen hun eigen zang kunnen ontwikkelen en niet de
            toeren van de voorzanger overneemt,hoe goed deze laatste ook is.
            ok dank je voor de uitleg

Opmerking

Opmerking

Ook als de jonge mannen zelf nog niet zingen/oefenen, leren ze al van de zang die ze horen.

En kanaries blijven hun hele leven leren, dus oudere mannen kunnen ook nog beter (of slechter) worden door dingen van andere vogels over te nemen.

Opmerking

Natuurlijk wordt er gebruik gemaakt van voorzangers.,doelbewust of niet.De meest eenvoudige reden is,dat niet iedereen de beschikking heeft over een aparte kamer voor de fokmannen.
                  De tendens is echter om de jongen zelf hun zang te laten ontwikkelen.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

Ik denk dat voorzangers vooral noodzakelijk zijn bij de Waterslager, aangezien deze alle toeren moet zingen van het lied waarentegen de Timbrado, van het discontinue type, het voorrecht heeft zich te specilializeren in bepaalde toeren eigen aan zichzelf, zoals de floreos (lentos) zonder dat hij all andere toeren moet zingen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jan123
                      Ik denk dat voorzangers vooral noodzakelijk zijn bij de Waterslager, aangezien deze alle toeren moet zingen van het lied waarentegen de Timbrado, van het discontinue type, het voorrecht heeft zich te specilializeren in bepaalde toeren eigen aan zichzelf, zoals de floreos (lentos) zonder dat hij all andere toeren moet zingen.

Ook bij de Waterslager fokkers,Jan , gebruikt men niet altijd voorzangers.
                      Er is natuurlijk ook altijd een z.g.inprent bij de jonge vogels.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

Ook bij de Waterslager fokkers,Jan , gebruikt men niet altijd voorzangers.
                        Er is natuurlijk ook altijd een z.g.inprent bij de jonge vogels.
                        Antoni, ik ken geen enkele waterslagerkweker die geen voorzang gebruikt, wil graag weten wie, heb zelf overal alleen maar kunnen ontdekken dat de zang dan voornamelijk uit samengestelde toeren gaat bestaan, zeker ook bij jullie timbrado`s

Opmerking

Bij de serieuze waterslager kwekers, die wedstrijdvogels kweken worden in 90% van de gevallen voorzangers gebruikt.
                          Deze die echter niet zozeer de ambitie hebben om over werkelijk een uitmuntende stam te beschikken en hiermee naar de wedstrijden te trekken hechten iets minder belang aan de kwaliteit van de zang.
                          Zij bezitten wel zangkanaries maar hun vogels worden nooit gekeurd op zang en hebben bijgevolg geen last van concurentie. Of deze kanaries al eens een zangtoer niet zingen of juist wel heeft dan ook minder belang.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door romain
                            Bij de serieuze waterslager kwekers, die wedstrijdvogels kweken worden in 90% van de gevallen voorzangers gebruikt.
                            Deze die echter niet zozeer de ambitie hebben om over werkelijk een uitmuntende stam te beschikken en hiermee naar de wedstrijden te trekken hechten iets minder belang aan de kwaliteit van de zang.
                            Zij bezitten wel zangkanaries maar hun vogels worden nooit gekeurd op zang en hebben bijgevolg geen last van concurentie. Of deze kanaries al eens een zangtoer niet zingen of juist wel heeft dan ook minder belang.
                            komen we aan bij de vraag wanneer een zangkanarie ook echt een waterslager is....

Opmerking

Mocht je de kans zien om je vogels te laten keuren door een zangkeurmeester dan weet je het vlug genoeg. Zoals ik al tevoren schreef doet echter niet iedereen mee aan wedstrijden, toch kunnen deze mensen zuivere waterslagers hebben.
                              Vaak ontbreekt bij deze laatste personen dan ook de juiste kennis van de zangtoeren en zo kunnen zij moeilijk de juiste selektie maken en hun stam behouden of verbeteren.
                              Het is verder een feit dat voor een buitenstaander het niet zo gemakkelijk is om een juiste beoordeling te geven over de zang.
                              Bij bekende kwekers kopen blijft altijd een optie.

Opmerking

Working...
                              X