Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pellets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• pellets

Heeft iemand ervaring met pellets.De voordelen zijn legio.Minder geknoei en ze krijgen alles naar binnen.Nadeel is dat ze moeten leren om dit te eten en bij mij deden ze dat zeker niet.
    Je moet langzaam overgaan met pellets,maar wat als ze niet willen eten?

Pellets

Ja,daar noem je wat!
    Over pellets is al heel wat geschreven.
    Om kort te gaan ik heb alleen ervaring met pellets voor kanaries.
    Kanaries pellen het zaad.Daarmee is eigenlijk al alles gezegd.
    Er is niets te pellen en ze laten de pellets gewoon liggen en eten nog liever
    koolzaad dan pellets.
    Toen de eerste pellets voor kanaries op de Nederlandse markt kwamen hebben
    een aantal kanariefokkers w.o.ook ondergetekende daarvan wat door het zaad
    gedaan.Niemand heeft er succes mee gehad.Het is bovendien nog heel
    gevaarlijk als de kanaries niet genoeg eten, ze vermageren erg snel.
    Een aantal fokkers van kromsnavels hebben de vogels geheel of gedeeltelijk
    over op pellets.Anderen zijn er mee gestopt omdat de ontlasting zo vreselijk
    zou stinken.
    Ik hoop je hiermee voldoende te hebben ingelicht.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Pellets

Beste Lievens!
      Het is bekend,dat je pellets schuwt,
      Zoals ik al meldde is er heel wat over pellets geschreven o.a.ook
      op Amerikaanse sites.
      Dus a.u.b. geen verwijzing naar allerlei sites. In het algemeen zijn dat ellenlange verhandelingen over alles en nog wat.
      Wat is je eigen ervaring met pellets voor kanaries?
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:

Opmerking

Eten zoals je gebekt bent.

Zag voor een paar weken vogels op een TT in Duiven Gelderland zitten op pellets,het viel mij op dat de vogels niet zo glad zaten als zou kunnen,ze zagen er goed gezond uit maar ik miste de gladheid in de veren.Het was in de kooien meer geknoei dan bij de zaadeters,denk zelf dat deze vogels er veel beter bij hadden kunnen zitten door het gebruik van zaad.De vogels pellen al eeuwen lang het zaad,gemiddeld duurd een evolutie van soorten honderden jaren qa aanpassingen.Waarom zullen wij als we er aan kunnen verdienen dat niet even in een paar jaar veranderen.Liefhebberij??? vrg Rob.

Opmerking

Pellets

Hallo Rob!
          Over wat voor vogels heb je het? Ik neem aan ,dat het geen kanaries
          waren.
          In Frankrijk heb ik een paar jaar een grote fokkerij van parelhoenders
          bezocht. De hoenders werden gevoerd met pellets en zagen er tiptop
          uit.
          Het is ook niets nieuws onder de zon zal ik maar zeggen.
          Je zal altijd voor- en tegenstanders houden. Dat is op praktisch elk
          gebied.
          Kanaries pellen het zaad en dat is in feite de kern waar e.e.a.
          om draait. De fabrikanten zouden indien mogelijk een vliesje om de pellet
          moeten bouwen,opdat de kanarie gewoon kan blijven pellen.
          Is bovendien een bezigheid waar ze veel tijd voor nodig hebben en dat
          is zeker voor kooivogels heel belangrijk.
          Aangezien de hele natuur,water lucht en bodem, zwaar vervuild is en
          er geen alternatief is krijgen zowel mens als dier veel troep naar binnen.
          Dus ook de groenten,zaden en onkruid, biologisch of niet zijn allemaal vervuild.
          Ook mensen die biologisch voedsel eten leven niet langer of gezonder,want alle voedsel komt in aanraking met de lucht,water en bodem.
          Dit is iets waar we als enkeling weinig of niets aan kunnen doen.
          De mens leeft graag met illusies en daar is op zichzelf niets mis
          mee. Het gaat pas verkeerd als die illusies worden opgedrongen aan anderen.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
            om draait.

???

Debat is pas zinvol indien alle deelnemers zich de moeite genomen hebben om zich vooraf voldoende te informeren.
            Lester Lievens
            Ivan Lievens
            http://natuurgould.be/

Opmerking

Hallo,

Hoewel ik me nauwelijks bezig heb gehouden met het fenomeen "pellets" kan ik de redenatie van Antoni
              Kanaries pellen het zaad en dat is in feite de kern waar e.e.a. om draait.
              The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

pellets

Hr lievens,Los van de hele mooie foto,s van de goulds kan ik weinig vinden over voer.
                Deze web-pagina,s zijn ook een zoek plaatje(onder constructie)
                Ook geef ik gevoelsmatig Antoni gelijk.Een kanarie moet pellen.Ik weet ook niet hoe dit zit met andere vogels,maar als ze goed eten van pellets zouden ze er toch mooi bij moeten staan.Ik heb het ongeveer een maand geprobeerd met de kanaries,maar wat ze aten was op een hand te tellen.Gelukkig ,volgens de instruktie, ook bijgevoerd met gewoon voer.
                Dit is het kanarie forum,,maar is er dan niemand die hier positieve ervaring mee heeft met kanaries.Het kan natuurlijk ook iets tijdelijks geweest zijn wat al weer voorbij is.

Opmerking

Hallo,

Ik denk dat Lester Lievens deze Thread op dit forum bedoelde; http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=453

Groeten, Serinus.
                  The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Beste Antoni het ging hier om grijskopputters en goudvinken.Hoenders worden denk ik toch al veel langer gehouden en is al verder van de stamform af dan de gemiddelde voliere vogel,kanarie's en zebravinken uitgezonderd.Daarom denk ik dat het nog te vroeg is om ze helemaal op die pellets te hebben.Hoenders heb ik ook nog nooit zien pellen volgens mij slikken ze de zaden heel door,misschien zit daar het verschil in vrg Rob.

Opmerking

Pellets

Hallo Lester Lievens!
                      Je zit hier natuurlijk wel op het kanarieforum.
                      Als je ervaring hebt met pellets voor kanaries,laat het dan even
                      weten.
                      De kanarieboeren zullen dat op waarde weten te schatten.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

Pellets

Bedankt Rob!
                        Aha! Grijskopputters en Goudvinken.Mooie vogels.
                        Ja, het blijft moeilijk om kanaries over te krijgen op pellets.
                        Zelf zie ik het voor vogels die zaad pellen niet zo zitten, tenzij er
                        een pellet is die kan worden gepeld.
                        Hoenders pellen het zaad niet,dus bestaat daarvoor het probleem
                        niet.
                        Overigens werden in de 14de eeuw al kanaries naar het vasteland
                        verscheept. Ze werden hoofdzakelijk gefokt voor de zang en later ook
                        voor de kleuren.
                        Het is gewoon een liefhebberij .Niet meer en niet minder.
                        Voorlopig krijgen ze bij mij een goede zaadmengeling,wat onkruid ,groente en
                        eivoer.Daarop doen ze het heel goed.
                        Vr.groeten van
                        Antoni

homepage:

Opmerking

om draait. De fabrikanten zouden indien mogelijk een vliesje om de pellet
                          moeten bouwen,opdat de kanarie gewoon kan blijven pellen.
                          Hmm, volgens mij eten vogels in de natuur maar korte perioden droog zaad.
                          Het zaad wat wij voeren is ook maar in beperkte het natuurlijke zaad

De mens leeft graag met illusies en daar is op zichzelf niets mis
                          mee. Het gaat pas verkeerd als die illusies worden opgedrongen aan anderen.
                          Je kunt jezelf natuurlijk met illusies het riet insturen!

Opmerking

Pellets

Hallo Santegoeds!
                            Je zit op het kanarieforum en vindt het dan vreemd,dat ik het
                            over kanaries heb,die het zaad pellen?
                            Kan je toch niet menen
                            Vr.groeten van
                            Antoni

homepage:

Opmerking

Een zangkanariekweker bij onze vereniging heeft pellets gevoerd, een jaar lang. Het overwennen ging zeer gemakkelijk en bij de kweek bleken de vogels werkelijk in topconditie, alle eitjes bevrucht en 5 eitjes en gezonde jongen uit de meeste nesten (hij heeft nogal veel vogels). Hij was er dan ook laaiend enthousiast over.
                              Helaas heeft hij na een maand of elf een keer een opengescheurde zak gebruikt. Kennelijk was daar iets goed mis mee want direct daarna ging het zeer slecht met de vogels. Hij is abrubt gestopt met de pellets, ook omdat hij van de fabrikant (nutribird) geen enkele reactie kreeg op zijn vragen.

Een jaar is te kort om te oordelen maar het lijkt erop dat het heel goed mogelijk is prachtige kanaries te kweken "op pellets'. Ik gebruik ze zelf niet, ik vind het "getuttel" met verschillende zaden en (on)kruiden veel te leuk en ook daar doen de vogels het goed op.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                              X