Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Timbrado

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Nou, mijn Timbrado's komen wel van een gerenommeerde Timbrado-kweker met goede stambomen. Ben wel heel benieuwd hoe anderen over die kleuren (verdunningen) denken. Zijn Timbrado's altijd wildkleur? Ik dacht namelijk van niet. Maar misschien vergis ik mij.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door devogelman
      Nou, mijn Timbrado's komen wel van een gerenommeerde Timbrado-kweker met goede stambomen. Ben wel heel benieuwd hoe anderen over die kleuren (verdunningen) denken. Zijn Timbrado's altijd wildkleur? Ik dacht namelijk van niet. Maar misschien vergis ik mij.
      Nee niet echt! Groen(zwart met geel), grauw(grijs met geel),zwart/bruin met
      geel en verder groen bonte enz. Dat is het wel zo'n beetje.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Volgens de voorzitter van de Timbrado society Belgie zijn gekuifde timbrado's kruisingen met de duitse kuif kanarie.
        Als men de jongen dat je daar uit krijgt steeds aan zuivere timbrado's koppelt dan krijg je een vogel met de zang van een timbrado en de kuif van de kuifkanarie.
        groet Rob

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Dest
          Volgens de voorzitter van de Timbrado society Belgie zijn gekuifde timbrado's kruisingen met de duitse kuif kanarie.
          Als men de jongen dat je daar uit krijgt steeds aan zuivere timbrado's koppelt dan krijg je een vogel met de zang van een timbrado en de kuif van de kuifkanarie.
          groet Rob
          Ik ben ook lid van de Spanish Timbrado Society,Belgie, Rob en weet wat er zoal speelt.
          Voor mij is dat allemaal niet interessant,want ik kweek met raszuivere Discontinue Timbrado's.Topvogels van befaamde Spaanse kwekers.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
            Ik ben ook lid van de Spanish Timbrado Society,Belgie, Rob en weet wat er zoal speelt.
            Voor mij is dat allemaal niet interessant,want ik kweek met raszuivere Discontinue Timbrado's.Topvogels van befaamde Spaanse kwekers.
            Hoeveel soorten zang bestaan er dan van de timbrado ik heb alleen nog maar van Klasieke zang en intermedio gehoord.?
            groet Rob

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Dest
              Hoeveel soorten zang bestaan er dan van de timbrado ik heb alleen nog maar van Klasieke zang en intermedio gehoord.?
              groet Rob
              Clasico
              Intermedio
              Discontinuo

De Clasico heeft veel continu toeren .Het is een vogel,die in het verleden met de Harzer is gekruist . De Intermedio is een kruising tussen de Clasico en de Floreado. De Timbrado Discontinuo ligt qua zang het dichtst bij die van de oorspronkelijke kanarie(de wilde kanarie) van de Canarische Eilanden en is ontstaan door hem steeds maar weer met deze terug te kruisen.
              Een langdurig proces waaruit uiteindelijk een schitterend resultaat is bereikt.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:

Opmerking

Bedankt voor de toelichting.
                groet Rob

Opmerking

Zijn er ook duidelijke voorbeelden van de verschillende Zangtype van de Timbrado op internet te vinden?
                  Groeten van Hans

Opmerking

Even op Spaanse sites zoeken,Hans.
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:

Opmerking

Opmerking

Oh Erik ! Daar ga je weer. Wie wil er nou een "zangkanon".
                        En er is niemand,die zegt dat een clasico minder zou zijn dan een discontinuo.
                        Het is een totaal andere zang.
                        De zangrichting van de Discontinuo komt gewoon dichter bij de zang van de wilde kanarie.
                        De Harzer? De zang hiervan is ontwikkeld in de Harz in Duitsland met behulp van zangorgeltjes enz.
                        Daar laat ik het even bij.
                        Vr.groeten van
                        Antoni

homepage:

Opmerking

Timbrado discontinuo en kleur

Effe nog .... Een discontinue kanarie heeft een zoete zang zonder continue toeren, en heeft niets NIETS te maken met de wilde kanarie. Doe nou effe niet alsof het normaal is om een wilde kanarie in te kruisen, waarmee je direct de zangkwaliteit honderden jaren achteruit gooit,

Kleurmutaties treden op bij alle vogels, en ook bij zangkanaries, bruine Timbrados komen voor. Ooit van mutaties gehoord? Vanuit een simpele wildkleur is de gele kleur en de kuif de meest voorkomende mutatie. Maar ook wit, blauw en bruin komt voor. Alleen, we letten er niet op bij de zang, omdat het ons nu eenmaal om de zang gaat. Sterker nog, kleuren en kuifen zijn lastig. Omdat het bij die kleurmutaties vaak eerste generaties betreft, maakt het alleen de kweekselectie op zang maar gecompliceerder. En een kuif afkomstig van de duitse kuif? Ik kan me niet voorstellen dat onze Belgische vriend dat gezegd heeft......

Groetjes, en succes met de voorbereidingen voor de kweek!
                          www.spaansetimbrado.nl / "hoor ze eens zingen"

Opmerking

Ik vind het meer normaal dat een Spaanse Timbrado Discontinu gekruist wordt met een wilde kanarie van de Canarische Eilanden dan dat hij gekruist wordt met Edelzanger , Putter e.d.
                            Spaanse Timbrado's zijn absoluut geen kleurkanaries.
                            Blauw is zeker geen mutatie maar een kruising met een Dominant Witte
                            Kanarie of de recessief Witte kanarie. Geel kan worden verkregen door selectie,zoals dat ook bij de Waterslager en Harzer is gebeurd.
                            Dat kan ook met de kuif het geval zijn. Het sterke vermoeden bestaat echter dat hij met een kuifkanarie is gekruist. In dit verband wordt de Duitse Kuif vermeld.
                            Ach ja er is in de loop van de jaren heel wat afgerommeld met de Timbrado.
                            Laten we maar proberen het zuiver te houden.
                            Vr.groeten van
                            Antoni

homepage:

Opmerking

zuiver houden

Daar ben ik het hardgrondig mee eens. Binnen de timbrado is zoveel variatie, daar hebben we echt geen invloeden van andere rassen bij nodig. Alleen al om het type zang in een lijn vast te leggen, vraagt heel wat "werk", als je dan ook nog de verstorende invloeden van kleur, kuif en andere rassen erdoor heen krijgt, wordt het nog ingewikkelder. Een vogel van een ander ras in de voorouders, heeft nog vijf generaties lang gevolgen!
                              Nee, laten we ons bij de zang houden en op zuivere afstamming letten.
                              www.spaansetimbrado.nl / "hoor ze eens zingen"

Opmerking

Zuiver houden

Ook vele Spanjaarden zijn er voor om de zang zo zuiver mogelijk te houden.
                                Vandaar dat men is gaan terugkruisen op de wilde kanarie van de Canarische Eilanden,teneinde zoveel
                                mogelijk de zang van andere vogels er uit te fokken.
                                Na vele jaren is dat dan toch gelukt en met prima resultaat.
                                Is toch een compliment waard lijkt me.
                                Vr.groeten van
                                Antoni

homepage:

Opmerking

Working...
                                X