Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Timbrado

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Timbrado

discontinue type met veel floreos, floreos lentos.
    Wie weet waar de beste zitten?

groeten,

jan

In Spanje in Zaragoza.

Groeten Michael.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jan123
      discontinue type met veel floreos, floreos lentos.
      Wie weet waar de beste zitten?

groeten,

jan

Hallo Jan !
      Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

ik zoek blauwe timbrados wie heeft deze al eens tegen gekomen?
        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Dest
          ik zoek blauwe timbrados wie heeft deze al eens tegen gekomen?

Dat zijn kruisingen met kleurkanaries.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:

Opmerking

Welke kleuren hebben de echte timbrado's dan,ik heb wildkleur timbrado's (zwart,groen,bruin) en bonte timbrado's (geel,wit,groen,zwart).
            Maar ik heb ook al gekuifde timbado's gezien,dat moeten dan toch ook kruisingen zijn.

Opmerking

Welke kleuren hebben de echte timbrado's dan,ik heb wildkleur timbrado's (zwart,groen,bruin) en bonte timbrado's (geel,wit,groen,zwart).
              Maar ik heb ook al gekuifde timbado's gezien,dat moeten dan toch ook kruisingen zijn.

Gekuifde Timbrado's zijn niet perse gekruisd,maar een kwestie van selectie.
              Rode en gekrulde en Timbrado's zijn verboden evenals die waarvan het vermoeden bestaat,dat ze met andere rassen zijn gekruisd .
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:

Opmerking

Ik heb gekuifde en dit jaar voor het eerst een gekuifde bruine pop gekweekt. Daar gaan we volgend jaar mee verder. (Ik weet het, kleur is niet belangrijk, maar ik vind het toch leuk )

Opmerking

Ik vind dat kleur toch ook een beetje telt ,ik heb een paar bonte timbrado's
                  maar daar kweek ik niet mee .
                  Maar steeds de zelvde kleur kweken vind ik toch een beetje saai je weet op voorhand wat voor jongen je gaat hebben.
                  Na de kweek ga ik op zoek naar kleurmutaties.
                  grz Rob

Opmerking

Ik vind dat kleur toch ook een beetje telt ,ik heb een paar bonte timbrado's
                    maar daar kweek ik niet mee .
                    Maar steeds de zelvde kleur kweken vind ik toch een beetje saai je weet op voorhand wat voor jongen je gaat hebben.
                    Na de kweek ga ik op zoek naar kleurmutaties.
                    grz Rob
                    Mss is kleurkanaries een optie?
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:

Opmerking

Als ik mij niet vergis gaat het bij Timbrado's om de zangkwaliteit binnen een stam. Je kweekt dus op de zangkwaliteit en niet op de kleur. Antoni weet daar meer van denk ik.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door devogelman
                        Als ik mij niet vergis gaat het bij Timbrado's om de zangkwaliteit binnen een stam. Je kweekt dus op de zangkwaliteit en niet op de kleur. Antoni weet daar meer van denk ik.
                        Idd. Daar gaat het om de zangkwaliteit en niet anders.
                        Vr.groeten van
                        Antoni

homepage:

Opmerking

Ja inderdaad julie hebben gelijk het gaat om de zang ,maar het oog wil ook wat.
                          ik hou enkel vogels als hobby en niet om tentoonstelingen of zangwedsrtijden
                          mee te doen dus het uiterlijk teld voor mij ook.
                          Hebben julie trouwens een timbrado pop al eens horen zingen?
                          bij mij zitten de mannen en de poppen apart . Ik was een hok aan het kuisen van een pop en enkele kweekbakken verder hoor ik een zang ??? na wat verder onderzoek kon ik vaststellen dat een van mijn poppen een liedje aan het fluiten was, niet zo uitgebreid als dat van een mijn maar toch enkele zuivere noten. heeft iemand dit al mee gemaakt ?
                          Groet Rob

Opmerking

Ja inderdaad julie hebben gelijk het gaat om de zang ,maar het oog wil ook wat.
                            ik hou enkel vogels als hobby en niet om tentoonstelingen of zangwedsrtijden
                            mee te doen dus het uiterlijk teld voor mij ook.
                            Hebben julie trouwens een timbrado pop al eens horen zingen?
                            bij mij zitten de mannen en de poppen apart . Ik was een hok aan het kuisen van een pop en enkele kweekbakken verder hoor ik een zang ??? na wat verder onderzoek kon ik vaststellen dat een van mijn poppen een liedje aan het fluiten was, niet zo uitgebreid als dat van een mijn maar toch enkele zuivere noten. heeft iemand dit al mee gemaakt ?
                            Groet Rob
                            Dat komt vrij veel voor bij Timbradopoppen Rob.
                            Toch zou ik Timbrado's niet kruisen met kleurkanaries. De Timbrado wordt speciaal gekweekt op de zang en de kleurkanarie op zijn kleur.
                            Als je dat gaat kruisen krijg je een allegaartje. De Timbrado is maar een ielig
                            vogeltje vergeleken met een kleurkanarie. Zowel de zang als de kleur verdwijnen,terwijl die kanaries daar jarenlang speciaal op gekweekt zijn.
                            Vr.groeten van
                            Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door devogelman
                              Ik heb gekuifde en dit jaar voor het eerst een gekuifde bruine pop gekweekt. Daar gaan we volgend jaar mee verder. (Ik weet het, kleur is niet belangrijk, maar ik vind het toch leuk )
                              Dat zijn geen Timbrado's, Ik ben in Andalusie geweest en daar zitten geen bruine gekuifde Timbrado's. Op zangwedstrijden en bij de echte kwekers zie je die ook niet. Dat zijn kruisingen. Heel leuk maar je moet een gele hond met hangoren ook geen labrador noemen want dat is hij pas als hij raszuiver is en goed gefokt.

Opmerking

Working...
                              X