Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloedluis kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bloedluis kanarie

hallo allemaal ik heb een jong bij de mozaiek kanaries nou is dat jong uit zijn mest maar heeft op de rug nog geen veren komt dit door bloed luis ouders zitten goed in de veren hok word 2 keer per week schoon gemaakt toch ben ik niet zeker van dit jong weet iemand mij te helpen vr groet hugo

Bloedluis veroorzaakt (ernstige) bloedarmoede, geen kale plekken. Als het ongedierte is, zou het vedermijt of schachtmijt kunnen zijn.

Veel waarschijnlijker is dat de ouders het jong geplukt hebben, dat komt helaas regelmatig voor.
    Een stukje pluizig touw en/of een paar lange grassprieten in de kooi hangen, geeft vaak voldoende afleiding om plukken te stoppen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

helaas

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Bloedluis veroorzaakt (ernstige) bloedarmoede, geen kale plekken. Als het ongedierte is, zou het vedermijt of schachtmijt kunnen zijn.

Veel waarschijnlijker is dat de ouders het jong geplukt hebben, dat komt helaas regelmatig voor.
      Een stukje pluizig touw en/of een paar lange grassprieten in de kooi hangen, geeft vaak voldoende afleiding om plukken te stoppen.
      Helaas is het jong dan vandaag dood gegaan jammer maar volgende keer beter zijn er nog dingen wat ik moet veranderen groeten hugo

Opmerking

Ik heb hetzelfde gehad. Je denkt met alles op tijd te zijn, alles goed schoon e.d. Wat doen de ouders, binnen 2 uur alle jongen kaal en juist de plek tussen de vleugels. Resultaat jongen overleden, helaas.

Suc6

Robert

Opmerking

na een drietal weken de jongen in een babykooi plaatsen voorkomt dit probleem

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Luc
            na een drietal weken de jongen in een babykooi plaatsen voorkomt dit probleem
            De jongen waren net uitgevlogen en de babykooi stond al klaar. Ze zaten op de bodem van de broedkooi in een hoekje lekker bij elkaar en na ongeveer 2 a 3 uur kale vogels tot bloedens toe even later overleden.

Robert

Opmerking

Working...
            X