hallo allemaal ik heb een jong bij de mozaiek kanaries nou is dat jong uit zijn mest maar heeft op de rug nog geen veren komt dit door bloed luis ouders zitten goed in de veren hok word 2 keer per week schoon gemaakt toch ben ik niet zeker van dit jong weet iemand mij te helpen vr groet hugo
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
bloedluis kanarie
Collapse
X
-
Bloedluis veroorzaakt (ernstige) bloedarmoede, geen kale plekken. Als het ongedierte is, zou het vedermijt of schachtmijt kunnen zijn.
Veel waarschijnlijker is dat de ouders het jong geplukt hebben, dat komt helaas regelmatig voor.
Een stukje pluizig touw en/of een paar lange grassprieten in de kooi hangen, geeft vaak voldoende afleiding om plukken te stoppen.Groet Ton,
www.allevogels.nl
-
helaas
Helaas is het jong dan vandaag dood gegaan jammer maar volgende keer beter zijn er nog dingen wat ik moet veranderen groeten hugoOorspronkelijk geplaatst door Ton KoekBloedluis veroorzaakt (ernstige) bloedarmoede, geen kale plekken. Als het ongedierte is, zou het vedermijt of schachtmijt kunnen zijn.
Veel waarschijnlijker is dat de ouders het jong geplukt hebben, dat komt helaas regelmatig voor.
Een stukje pluizig touw en/of een paar lange grassprieten in de kooi hangen, geeft vaak voldoende afleiding om plukken te stoppen.
Opmerking
-
De jongen waren net uitgevlogen en de babykooi stond al klaar. Ze zaten op de bodem van de broedkooi in een hoekje lekker bij elkaar en na ongeveer 2 a 3 uur kale vogels tot bloedens toe even later overleden.Oorspronkelijk geplaatst door Lucna een drietal weken de jongen in een babykooi plaatsen voorkomt dit probleem
Robert
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking