Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloedluis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bloedluis

Ik heb gehoord dat je een druppeltje chloor in bad/drinkwater kan doen tegen bloedluis of vogelmijt iemand hiermee bekend, hoor graag tips

ben daar niet mee bekend, maar.......

ik zou geen chloor in het drinkwater doen van mijn vogels.

via de zoekfunctie kan je veel info vinden over bloedluis.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

Hoi Hilgers38
        Er is een nieuw middel dat is van Finecto plus op kruiden basis dat helpt zeer goed tegen bloedluis.

groet Rooie Theo

Opmerking

enkele fijngesneden tabakstelen onder het nestmateriaal stoppen verjaagt de luizen
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Tabaksstelen en Kamille thee onder in het nest,
            Gerrit

Opmerking

Met tabaksstengels verjaag je alleen de bloedluis. Je bent er zeker niet vanaf!

Als je nog geen chemische middelen hebt gebruikt kan je het beste dutchy's gebruiken. Deze roofmijten peuzelen de bloedluizen op.
              Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
                Met tabaksstengels verjaag je alleen de bloedluis. Je bent er zeker niet vanaf!
                Kan ik alleen maar in mee gaan Ik heb er ervaring mee en er ook helemaal onder gezeten tijdens het schoonmaken van kippenhokken.
                Je MOET gewoon een commercieel middel hebben anders verdwijnt het niet. En als het eenmaal weg is het hok goed blijven onderhouden en schoonmaken!
                Ze houden niet van schoon! En een commercieel product dood ze. Kijk dan wel zeker uit met jouw vogels/kippen want die moet je er niet bijin hebben op dat moment.

Groetjes van Joey,

Opmerking

Dank jullie wel voor de vele tips

Opmerking

Een goede methode is het gebruiken van roofmijten die vreten alle luizen op is er geen luis meer over gaan ze gewoon dood zijn online te bestellen volgens mij heten ze dutchy even googlen
                    zo doet de natuur zijn werk
                    groet koppig
                    Last edited by koppig; 14-03-2016, 11:37.

Opmerking

een goed middel tegen bloed luis zou Dasty zijn te verkrijgen in die fles met geel vloeistof in
                      niet op de vogels spuiten heb het hier ook al gebruikt
                      wat heb ik een leuke hobby .
                      juist vogels houden :) :)

Opmerking

Dasty kun je kopen bij de Wibra

Opmerking

dasty is goed met die gele dop gaan ze dood van .collega;s van mij doen het met een vloeistof die je met een watte staafje op de bevedering aankunt brengen Noromectin,1% ivomectine te krijgen bij de dierenarts ,moet zeer goed spul zijn en niet duur.
                          heb gelukkig al jaren geen last van die beestjes.

Opmerking

Alexxdee hoe zit het dan met het bevruchtingspercentage zo net voor de kweek?

Opmerking

Miro,zelf geen ervaring mee maar mijn collega kan ik je verzekeren die had dit voor de kweek gebruikt,en geen problemen hiermee.had hier zelf ook wel over gelezen dat dit niet zo goed was voor de kweek ,maar bloedluisen ook niet ,

Opmerking

Working...
                              X