Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zuinige Elektrisch kacheltje in mijn verblijf

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zuinige Elektrisch kacheltje in mijn verblijf

Beste kanariekwekers,

Ik wil een elektrisch kacheltje plaatsen in mijn vogelverblijf die 11m2 is en 25m3.
    Wil geen gaskachel plaatsen daar ik dan veel moet verbouwen.
    Wie kan mij een zuinige elektrische kachel adviseren met thermostaat en wat zal ik kwijt zijn aan euro's als ik mijn verblijf 6 maanden "verwarm" tot max. 14C. Mijn vochtigheid is hoog en dat wil ik naar beneden halen tot ong. 70%.

Alvast bedankt voor het meedenken.

m.vr.gr.
    Erik

Misschien zijn infrarood platen een optie.De prijs van de stook kosten hangt van de situatie af bv geisoleerdheid en ligging van het hok.e.d.
    Jan.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Erik H. Bekijk Bericht
      ...Wie kan mij een zuinige elektrische kachel adviseren met thermostaat...
      Zuinige elektrische kachels bestaan niet, ze vreten allemaal stroom maar zelf vind ik dit 1 van de betere omdat deze ook een ventilator heeft en zodoende je verblijf gelijkmatig verwarmd. Tevens voorkomt de luchtcirculatie ook schimmels in natte delen van het verblijf. Ook heeft hij een thermostaat, een alles in 1 dingetje dus.

Opmerking

ik heb er ook zo een en deze werkt bij mij ook erg goed. vreet wel stroom maar dat doen ze inderdaad allemaal
        groeten gijs

Opmerking

Opmerking

Is een Zibro Petroleumkacheltje niks of geeft deze kachel schadelijke stoffen voor de kanaries af.

Opmerking

Ik heb wel eens bij iemand in het hok geweest waar zo'n zibro kachel gestookt werd. Getver wat een lucht. De kachel is later ook verkocht.
              Zelf heb ik wel eens gebruik gemaakt van een elektrische olieradiator kachel met thermostaat. Deze gebruikt ook wel de nodige stroom denk ik maar zo'n kachel houdt wel de warmte wat langer vast.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

ik heb de econo heat panelen hangen, ze zeggen dat die zuinig zijn. echter ik kan dat niet beamen, omdat ik het echt niet weet.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                  ik heb de econo heat panelen hangen, ze zeggen dat die zuinig zijn.
                  1Kw is en blijft 1Kw dus hoe je het ook went of keert het omzetten van elektriciteit, gas, olie of wat dan ook in warmte kost nu eenmaal energie.

Zo een Zibro kachel is levensgevaarlijk voor mens en dier omdat deze koolmonoxide en co2 afgeven.

Wat ik mij tevens nog afvraag is het volgende: Waarom moet een kanarie op 14 graden zitten? vorstvrij is toch al voldoende?

Opmerking

Mvg Remco

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                      1Kw is en blijft 1Kw dus hoe je het ook went of keert het omzetten van elektriciteit, gas, olie of wat dan ook in warmte kost nu eenmaal energie.

Zo een Zibro kachel is levensgevaarlijk voor mens en dier omdat deze koolmonoxide en co2 afgeven.

Wat ik mij tevens nog afvraag is het volgende: Waarom moet een kanarie op 14 graden zitten? vorstvrij is toch al voldoende?
                      Een van de doelstellingen van Erik is dat hij het vochtgehalte naar beneden wil halen voor zo weinig mogelijk euro,s.

Opmerking

Opmerking

euphonia kijk eens op de site van wout van gils, en dan specifiek de kweek.

Opmerking

Om te rel. vocht naar beneden te halen kun je m.i. beter een lucht ontvochtiger kopen,
                            zie o.a. kieskeurig voor de diverse merken en specificaties. ik gebruik al sinds 2008
                            een ontvochtiger en kan het constant op 50 tot 55% houden ipv de 80 a 90% als
                            ik het apparaat uitzet. In mijn hok wat binnenwerks 2m bij 2.5m is en 2 m hoog haalt
                            die er ruim 2 liter per dag uit. De ontvochtiger die ik gebruik heeft een afvoer met
                            een slang naar buiten, dus hoef alleen dagelijks het filter even uit te kloppen.

Opmerking

Goedkope manier om luchtvochtigheid naar beneden te halen. Neem een oude sok,vul deze met kattenbakgrit en leg deze in de schuur of hok eventueel meerdere.

Opmerking

Working...
                              X