beginner
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ouders stoppen blijkbaar met voederen
Collapse
X
-
Dan zouden de nesten vies moeten zijn en de poepjes waterdun. Dat is het eerste wat dan op zou vallen bij een nest. Toch?
Groetjes, Chantal
Opmerking
-
Ik neem ook aan Jan W dat je genoeg verstand hebt na je verhaal hoe en of de ontlasting van de jongen is.
Ik zie hier een keurige schone kweker die echt met de handen in het haren zit.
Echter soms is het onverklaarbaar maar om paringsdrift en sepia zal het hier nu even niet om gaan.
Het feit is dat erg veel kwekers met dit fenomeen zitten en ze zelf ook niet weten wat er aan te doen.
De vogels zitten strak en eten zelf goed terwijl ze de jongen niet voeren na 5 dagen.
Juist dan moet normaal gesproken de man zijn steentje gaan bijdragen.
Ja de man weghalen kan gewoon ook hoor de poppen zullen de jongen geheel groot brengen maar de man moet uit het zicht en gehoor wezen.
Denk uiteindelijk dat ik je een raad kan geven deze vraag aan je landgenoot Wout van Geels toe te spelen via zijn website.
Met google gkan je hem direkt vinden.
Er zijn hier ook mensen die het weten maar reageren niet,of willen dat niet.
Ik hoop dat je de oorzaak vind maar dan ook mededeelt aan de zovele die eronder lijden als vogelliefhebber.
Succes
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan W. Bekijk Berichtbeginner
Vraag?
Waarom levend voer geven bij kanaries die in het nest liggen.
In het eivoer van de bekende fabrieken is alles gebalanceerd en is het nu alleen geen ei maar ook krachtvoer.
Teveel aan levend voer geven kan degelijk lijden naar de dood van jongen.
Ik geef zelf 2 weken geen groenvoer als de jongen uitkomen.
Dus ????
Opmerking
-
norrie je schrijft dat als de pop de jongen alleen moet groot brengen de man uit het zicht en buiten gehoorafstand van de pop moet zitten, ik pas wisselbroed toe en de man zit gewoon naast de pop gescheiden door een stukje gaas, hier gaat het goed, en ik denk dat de meeste dit toepassen , zeker bij zangkanaries, maar er lijden vele wegen naar rome.
Opmerking
-
Natuurlijk zeg je het goed Binkie ,hebben we het over wisselbroed.Oorspronkelijk geplaatst door binkie Bekijk Berichtnorrie je schrijft dat als de pop de jongen alleen moet groot brengen de man uit het zicht en buiten gehoorafstand van de pop moet zitten, ik pas wisselbroed toe en de man zit gewoon naast de pop gescheiden door een stukje gaas, hier gaat het goed, en ik denk dat de meeste dit toepassen , zeker bij zangkanaries, maar er lijden vele wegen naar rome.
Als je een koppel kanaries constant bij elkaar houd gaan ze verbroederen en dan moet je ze uit het beeld zetten bij het opeens moeten scheiden.
Bij wisselbroed heeft een man niets met een pop en hopt net zo makkelijk over.
Opmerking
-
Beste Jan W
E coli-bacterie gaat samen met een natte ontlasting en ja de jongen zullen sterven als je er niets aan doet.
Ik zou resoluut stoppen met het geven van levend voer aan de jongen omdat ik bang ben dat er teveel dierlijke eiwitten inzitten dat vermengd met het eivoer kan wel eens een te grote boost wezen.
Jongen gaan ook wel eens dood omdat de mensen die hun eivoer rul maken en het te lang laten liggen.Salmonella zal dan ook snel toe kunnen slaan.
Mijn tip is dus enkel eivoer geruld met water of roosvice en een goede mengeling voor kanaries.
Tot een week of twee dan wat groenvoer zoals broccoli of witlof maar in kleine mate aub.
Nogmaals jammer voor het verloop bij je maar blijf alert!!!
Succes !!!
Opmerking
-
hier dus ook ongeveer dit brobleem
heb nu eens geod gaan opletten .maar de jongen werden ook niet meer gevoerd
afgelopen jaar had ik ook levend voer .en pinkey,s tussen het ei voer .totaal nergens last van gehad .( ik moet wel levend voer en pinkey,s geven omdat ik ook sijsjes kweek in d evoliere
nu intotaal ziijn er 3 jongen over die het tot nu toe wel goed doen .de ontlasting der jongen was en is oke ...er werd alleen niet ( goed gevoerd
of het er aan lag dat het welicht buiten nog te koud was en d epop niet vaak van haar nest afging .??wat heb ik een leuke hobby .
juist vogels houden :) :)
Opmerking
-
Ja jfk1 het is gewoon een feit dat dit jaar veel kwekers met dat probleem zitten en ook geen oplossing vinden.
Net wat je zegt het poep van de vogels is doorslaggevend.
Is dat goed dan is het zoeken naar iets wat niet bekend is.
Het feit dat het gezonde jongen zijn doel ik al dat ze wel de kracht hadden om uit het ei te komen.
Natuurlijk het weer speelt ook een rol in de overlevingsfase van gaat de pop er wel of niet snachts opzitten.
Natuurlijk zit je met andere vogels bij elkaar dus de dierlijke eiwitten zijn daar belangrijk voor maar is die ook uitgebalanceerd voor de kanarie!!!
Algemeen bekend natuurlijk als de ouders niet voeren is dat gewoon omdat de jongen de kracht niet hebben om erom te vragen.
Voeren de ouders niet of sperren de jongen niet???
Blijft een beetje zoeken maar succes met de overgebleven jongen.
Opmerking
-
de jongen speren wel dat zie ik als ik tegen het nestkasje tiktOorspronkelijk geplaatst door norrie Bekijk BerichtJa jfk1 het is gewoon een feit dat dit jaar veel kwekers met dat probleem zitten en ook geen oplossing vinden.
Net wat je zegt het poep van de vogels is doorslaggevend.
Is dat goed dan is het zoeken naar iets wat niet bekend is.
Het feit dat het gezonde jongen zijn doel ik al dat ze wel de kracht hadden om uit het ei te komen.
Natuurlijk het weer speelt ook een rol in de overlevingsfase van gaat de pop er wel of niet snachts opzitten.
Natuurlijk zit je met andere vogels bij elkaar dus de dierlijke eiwitten zijn daar belangrijk voor maar is die ook uitgebalanceerd voor de kanarie!!!
Algemeen bekend natuurlijk als de ouders niet voeren is dat gewoon omdat de jongen de kracht niet hebben om erom te vragen.
Voeren de ouders niet of sperren de jongen niet???
Blijft een beetje zoeken maar succes met de overgebleven jongen.
denk gewoon dat er toch niet gevoerd word ,en de jongen zo afzwakken
maar waarom er niet egvoerd word dat blijf mij een raadsel .( zijn de zelfde kweek vogels als afgelopen jaar en toen was er niets aan de hand ...
ik heb nu weer pas 4 jongen uit eens kijken of het daar beter mee gaat .wat heb ik een leuke hobby .
juist vogels houden :) :)
Opmerking
-
De vogels waren dit jaar door het warme weer vroeg in broedstemming. Toen was het later licht in de ochtend en 's avonds vroeger donker.
Imo zou het kunnen dat vogels daarom de jongen net wat minder voeren en dat de jongen daardoor verzwakken.
@jfk, heb je nu nog dat de jongen dood gaan? Of was dat toen het donkerder was?
Je hebt een dicht dak dus dan is het vooral achterin je hok sneller en langer donker dan met een transparant dak.
Groetjes, Chantal
ps ik had dit al gevraagd in je eigen topic maar zie dat dit onderwerp doorgaat in dit topic.
Hopelijk blijven de jongen van iedereen nu gewoon in leven.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door jfk1 Bekijk Berichtde jongen speren wel dat zie ik als ik tegen het nestkasje tikt
denk gewoon dat er toch niet gevoerd word ,en de jongen zo afzwakken
maar waarom er niet egvoerd word dat blijf mij een raadsel .( zijn de zelfde kweek vogels als afgelopen jaar en toen was er niets aan de hand ...
ik heb nu weer pas 4 jongen uit eens kijken of het daar beter mee gaat .
Kunstmatig licht of via de natuur?
Een jong moet uiteraard veel gevoerd worden met kleine beetjes.
Veel licht is een pre maar jaar elke jaar is het anders zo ook het weer en allerlei andere omstandigheden.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking