Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwergkwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• chinese dwergkwartels

goede morgen,

ik heb een span in een buitenvoliere zitten en nu heb ik een ander span dat ik erbij in wil doen. maar dit ging niet helemaal goed want de oude bewoners (span kwartels) werd heel erg agressief. hoe kan ik toch zorgen dat de oude bewoners het andere span accepteert?

alvast bedankt

met vriendelijke gr. Ben
    Groeten, Ben

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

kwartels

Helemaal mee eens.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Bedankt!!!!!!

oke probeer wel ff wat iig bedankt hoop dat het lukt
          mvg. Ben
          Groeten, Ben

Opmerking

oke probeer wel ff wat iig bedankt hoop dat het lukt
            The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

haha rond de tijd dat ze moeilijk gaan doen zoals ik van jullie begrijp gaan we verhuizen en gaan ze dus in een nieuw hok.
              hoe ik het dan doe weet ik niet misschien dat ik nog een paar hennen kan krijge en de verhouding wel goed is? en bij een vriend van me zitten ze wel met 2 hennen en 2 hanen maar die zijn volgens mij vanaf jongst af aan bij elkaar in het hok gezet.
              het is voor mij gewoon de bedoeling van ik het 1 hok en daar wil ik ze in hebben als het niet kan zal ik uiteraard ingrijpen. dan ziet u misschien binnekort een span kwartels te koop van mij.
              ik twijfel inderdaad en had gehoopt een antwoord te krijgen waar niet alleen de gever het mee eens is maar de rest ook want nu twijfel ik nog steeds. ik hoop wel op deze manier de winter door te komen en dan van de lente zie ik het wel.
              Groeten, Ben

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                Ik snap Ton eerlijk gezegd ook niet met zijn antwoord
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

maar beste Ton u heeft wel 5 hennen erbij gedaan. ik heb 2 hennen en 2 hanen.
                  mijn ervaring was al doe je 1 kwartel in een hok en na een poos en ander erbij zoals je zei met jouw voorbeeld alleen de hen dan is het nog een vreemde op de hen haar territorium. ik geloof je wel maar dat klinkt niet logisch.
                  ik heb nu het eerste span in hun voliere en het andere span in een los kooitje in de voliere gezet. zodat ze aan elkaar kunnen wennen zonder elkaar iets te kunnen doen.
                  zou dit werken?
                  Groeten, Ben

Opmerking

Zo kan het ook natuurlijk, het lijkt mij een veilige manier om het te proberen. Wel erg goed in de gaten houden als je ze echt los laat.
                    Succes, Ton.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

ja ik hou het uiteraard in de gaten...
                      ik zou het nog leuker vinden om 2a3 hennen erbij te doen maja losse natuurbroed hennen zijn haast niet te krijgen:S
                      Groeten, Ben

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                        Oké Ben,

Dan zou ik het leuk vinden als je in het voorjaar/begin zomer even laat weten hoe dit afgelopen is!
                        Tegen die tijd begint het broedseizoen voor deze diertjes, ik ben benieuwd hoe de verhoudingen in de volière er dán bijstaan, áls alles goed gaat tót die tijd tenminste.....

Even een vraagje Ben;
                        Je stelt hier deze vraag op het forum, omdat je er zélf al aan twijfelt of je plan, om meerdere Chinese Dwergkwartels bij elkaar te zetten, wel haalbaar is.

Wat ben je er nu mee opgeschoten door je vraag te stellen?
                        Zijn je twijfels nu verminderd door de antwoorden die je hier hebt gekregen?
                        Blijkbaar wél, want het plan zet je door.....

Ik hoop voor jou én je kwartels dat je het geheel goed in de gaten blijft houden én dat je ingrijpt vóórdat één van die diertjes het loodje legt.

Doe je dit niet, dan teken je hier nu meteen z'n doodvonnis....

Je bent als eigenaar van je vogels natuurlijk wél verantwoordelijk voor hun welzijn.
                        Het bij elkaar plaatsen van vogels die een sterk territorium gevoel hebben is vragen om moeilijkheden.
                        Ik snap Ton eerlijk gezegd ook niet met zijn antwoord

Groeten, Serinus.
                        Helemaal mee eens dieren zijn niet om mee te gokken of iets te proberen
                        Groet Goudvink

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BenvdBor
                          ja ik hou het uiteraard in de gaten...
                          ik zou het nog leuker vinden om 2a3 hennen erbij te doen maja losse natuurbroed hennen zijn haast niet te krijgen:S
                          Volgens mij broedden kwartels het beste koppelsgewijs. Ze zijn niet echt monogaam natuurlijk, maar de haantjes hebben wel hun favourite hennetje. Dus waarom 3 hennen per haan houden? Ik zie alleen nadelen van dat systeem:
                          1: hennetjes is niet aan te komen
                          2: haantjes zijn onverkoopbaar
                          3: als hennetje wil gaan broeden verstoord ander hen haar vaak
                          4: of het 2e / 3e hennetje gaat later met de kuikens 'aan de slag'
                          5: je weet niet meer van welke hen de eieren zijn dus je registratie loopt ook mis
                          6: met 3 hennen per haan ben je dus overgeleverd aan de broedmachine
                          7: natuurbroed kwartels komen dan niet meer op de markt
                          8: zo is de cirkel rond ga door na 1: natuurbroed hennetjes niet aan te komen.

ADVIES: niet proberen of gek laten maken, met kwartels zijn geen woekerwinsten te behalen dus gewoon 1 koppeltje op de bodem van je voliere dan hebben we geen broedmachines nodig en kunnen we leuke jonge kwarteltjes kweken.

Opmerking

Working...
                          X