Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is het mogelijk terug te keren naar de wildvorm?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• is het mogelijk terug te keren naar de wildvorm?

vandaag net de vogelwereld in de bus gekregen met een artikel over de wilde kanarie. nu bekijk ik de foto's en nu lijkt of dat mijn jonge, eigen kweek pop de zelfde kleuren en tekeningen heeft als de wilde kanarie

denken jullie dat dit mogelijk is? dat het mogelijk is terug te keren naar de wildvorm?

zal moren foto's van de aob + eigen foto's plaatsen

mvg

Ook al lijkt die vogel van jou op een wilde kanarie, het zal met de bestaande vogels volgens mij nooit meer lukken om naar de wilde vorm terug te keren. Misschien wel qua tekening, maar qua formaat, instinct en genen is het zo goed als onmogelijk. De wilde vorm van de kanarie is nog wel verkrijgbaar dacht ik, dus waarom proberen terug te gaan naar de wildvorm? Men heeft juist zo veel mogelijk geprobeerd en geselecteerd om de bestaande rassen en kleuren te verkrijgen.

Opmerking

Mijn vrouw lijkt als ik goed dronken ben op een fotomodel, kan ik ook voor elkaar krijgen dat ze daar op lijkt als ik nuchter ben
      http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Weer eens off topic maar mijn jongens hadden in hun vrijgezellen flat een poster hangen

Beer making ugly women look good since 1883.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Hallo Birdy,

Ik denk dat je vogels alleen kan terug kweken naar de wildkleur vorm en uiterlijk
          als je wildkleur vogels gebruikt en hier jouw vogels in kweekt.
          Dit gebeurt in de natuur ook. Een afwijkende vogel is zo minimaal in aantal dat deze eigenschappen
          altijd weer wegvallen na een paar seizoenen.
          zoals witte of andere kleur afwijkingen.
          Dus als jij de wildvorm terug wil halen zul je wildkleurvogels als basis moeten gebruiken.
          Zoals gezegd zijn die er en dus gewoon eens voor de leuk kopen zou ik zeggen
          het is natuurlijk logisch dat je de instincten etc. kwijt bent van de wilde vogel.

gr. Ben
          Groeten, Ben

Opmerking

Jo

Opmerking

De wilde kanarie bestaat zeer zeker nog. Ik heb hier 2 koppels zitten ,waarvan het ene koppel al aan de leg is.Uiteraard zitten ze binnen met de nodige verlichting en verwarming.

Opmerking

Dit is een voorbeeld van een wilde kanarie man van mij,wel een oudje maar de vogels die ik nu heb zitten tonen net zo.

Deze vogels zijn veel kleiner en slanker dan de gedomesticeerde kanaries en ik vindt ze persoonlijk ook veel bewegelijker.
                Ook wel rekening houden dat deze met cultuurringen dienen geringd te worden,in nederland met 2,7mm breukring.
                Ondanks dat deze zuiver zijn is er toch wel degelijk verschil met de echte die nog op de canarische eilanden en madeira leven(ook tussen de vogels onderling van de div. eilanden zit verschil)

Heb nu ook een wilde kanarie in bruin,helaas is de man overleden en kan ik volgend seizoen pas verder met deze kleur als ik weer een bruine man krijg uit duitsland.

En deze is gemaakt op tenerife:
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                  Hallo Birdy,

Ik denk dat je vogels alleen kan terug kweken naar de wildkleur vorm en uiterlijk
                  als je wildkleur vogels gebruikt en hier jouw vogels in kweekt.
                  Dit gebeurt in de natuur ook. Een afwijkende vogel is zo minimaal in aantal dat deze eigenschappen
                  altijd weer wegvallen na een paar seizoenen.
                  zoals witte of andere kleur afwijkingen.
                  Dus als jij de wildvorm terug wil halen zul je wildkleurvogels als basis moeten gebruiken.
                  Zoals gezegd zijn die er en dus gewoon eens voor de leuk kopen zou ik zeggen
                  het is natuurlijk logisch dat je de instincten etc. kwijt bent van de wilde vogel.

gr. Ben
                  Sorry Ben maar dan ben je denk ik verkeerd bezig,maar ik ben bevooroordeeld,al die jaren is men bezig om zo veel mogelijk en verschillende rassen te fokken,dus ga je van de wildvorm af,en nu zou je terug willen naar de wildvorm en breng je een wilde kanarie in je bestand om dat te bereiken?
                  Vreemde gedachtengang en zonde van de wildvorm maar wie ben ik?
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

de vogel heeft inderdaad ook een witte onderbuik

hier een foto van de pop
                    een foto van de moeder en de vader

allemaal foto's van de rug

mvg
                    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                        Sorry Ben maar dan ben je denk ik verkeerd bezig,maar ik ben bevooroordeeld,al die jaren is men bezig om zo veel mogelijk en verschillende rassen te fokken,dus ga je van de wildvorm af,en nu zou je terug willen naar de wildvorm en breng je een wilde kanarie in je bestand om dat te bereiken?
                        Vreemde gedachtengang en zonde van de wildvorm maar wie ben ik?
                        Hoi Kingfisher,

Natuurlijk zal in de praktijk dit heel raar zijn en heb je volkomen gelijk.
                        Ik wilde alleen maar aangeven dat je alleen maar echte stappen zet
                        als je de echte erin kweekt. Dat dit in de praktijk onzin is om te doen dat zal de vraag steller zichzelf ook wel realiseren.
                        Zelf vind ik je foto's erg gaaf, echt een mooi vogeltje!!! vooral die op de steen.

gr. Ben
                        Groeten, Ben

Opmerking

Zoals ik al zei Ben,ik ben bevooroordeeld wat betreft die wilde,het is gewoon mijn ding.
                          Die foto's zijn wel aardig moet alleen van mijn eigen vogels die ik nu heb weer eens wat nieuwe maken.

Deze man is inmiddels gaan hemelen maar heeft me wel mooie jongen gegeven.

Die andere foto is op Tenerife gemaakt gewoon in de tuin bij ons huisje in de bergen.
                          De fontein ging op diverse tijden aan op de dag en de vogels weten het gewoon en zitten 5 minuten van tevoren al te wachten tot het water weer begint te lopen.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door birdy
                            de vogel heeft inderdaad ook een witte onderbuik

hier een foto van de pop
                            een foto van de moeder en de vader

allemaal foto's van de rug

mvg
                            Mooie kleuren maar heeft niets te maken met de wildvorm,de tekening is totaal anders.
                            Mvg,
                            Kingfisher.

Opmerking

iemand dan een idee wat de kleurslag dan wel is?

mvg

Opmerking

Working...
                              X