Kleurslagen ben ik helaas een leek in,dat zullen anderen moeten beoordelen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
is het mogelijk terug te keren naar de wildvorm?
Collapse
X
-
Nee, dat is niet mogelijk.Oorspronkelijk geplaatst door birdyvandaag net de vogelwereld in de bus gekregen met een artikel over de wilde kanarie. nu bekijk ik de foto's en nu lijkt of dat mijn jonge, eigen kweek pop de zelfde kleuren en tekeningen heeft als de wilde kanarie
denken jullie dat dit mogelijk is? dat het mogelijk is terug te keren naar de wildvorm?
zal moren foto's van de aob + eigen foto's plaatsen
mvg
We spreken thans over vogels,die al eeuwen lang in gevangenschap zijn
geboren en geheel gedomesticeerd zijn.
Door de wetgeving is het verboden vogels in het wild te vangen,te ringen enz.
Maar zelfs al zou je over wilde kanaries kunnen beschikken,dan zal
door de voeding en gevangenschap de vogel een ander aanzien krijgen.
Onder andere zal de vleugellengte toenemen.
Door inteelt krijg je ook andere kleuren dan de wildkleur.
Zo krijg je bruin, agaat en isabel en wat er al meer voor mogelijkheden
zijn.
Gewoon genieten van de kanaries die in je bezit zijn.
Opmerking
-
Als je echt naar de uiterlijke vorm van de wildkleur wil kweken dan zou ik zeggen ga ervoor.
Mss kan er bij een importeur/exporteur van vogels eens navraag gedaan worden of hij een contact heeft op tenerife om wilde kanaries te laten overvliegen. Er zal wel een prijsje aanhangen maar dan heb je ook die wildvorm.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door joselitoAls je echt naar de uiterlijke vorm van de wildkleur wil kweken dan zou ik zeggen ga ervoor.
Mss kan er bij een importeur/exporteur van vogels eens navraag gedaan worden of hij een contact heeft op tenerife om wilde kanaries te laten overvliegen. Er zal wel een prijsje aanhangen maar dan heb je ook die wildvorm.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door ParkietenTomOok al lijkt die vogel van jou op een wilde kanarie, het zal met de bestaande vogels volgens mij nooit meer lukken om naar de wilde vorm terug te keren. Misschien wel qua tekening, maar qua formaat, instinct en genen is het zo goed als onmogelijk. De wilde vorm van de kanarie is nog wel verkrijgbaar dacht ik, dus waarom proberen terug te gaan naar de wildvorm? Men heeft juist zo veel mogelijk geprobeerd en geselecteerd om de bestaande rassen en kleuren te verkrijgen.
Of je de instincten kwijt bent en alles wat er bij hoort??
Ik ga er van uit van niet.
De reden? er zijn mensen die de kanaries gewoon vrij houden.
Niks geen kooi er om heen, slechts een voer en drinkplek houden.
Meen Den Haag of Rotterdam waar er beelden en foto's van zijn.
Dat er genoeg predators zijn staat vast.
Dus zonder instincten is het leven dan zeer kort.
Met andere woorden dan komt er niets van terecht
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking