Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerst wel lopen dan niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Eerst wel lopen dan niet?

Eergisteren zijn er weer 12 jonge japanse kwartel kuikens uitgekomen. Ze zagen er heel goed uit en liepen vrij snel. Bij allemaal ging dit heel goed. Maar vandaag zie ik dat er 2 zijn die ineens niet meer kunnen lopen? Ik heb al vaker iets soortgelijks gehad, dan kregen ze ineens na een paar dagen spreidpoten of iets dergelijks en dan gingen ze dood. Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ze eerst wel gewoon lopen, en twee dagen later kunnen ze het ineens niet meer? Er is geen sprake van verwondingen. Ik heb ze gewoon op een dikke laag zand zitten, dus grip genoeg ook.

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk Bericht
    ...... Ik heb ze gewoon op een dikke laag zand zitten, dus grip genoeg ook.
    Nooit verse kuikens op zand zetten, daar eten ze van en is het allemaal zand in de maag...

Opmerking

Ow dat doe ik altijd. In het wild lopen ze toch ook op zand?

Opmerking

In het wild loopt er een moeder bij, die leert de kuikens.

Opmerking

Eergisteren zijn er weer 12 jonge japanse kwartel kuikens uitgekomen. Ze zagen er heel goed uit en liepen vrij snel. Bij allemaal ging dit heel goed. Maar vandaag zie ik dat er 2 zijn die ineens niet meer kunnen lopen? Ik heb al vaker iets soortgelijks gehad, dan kregen ze ineens na een paar dagen spreidpoten of iets dergelijks en dan gingen ze dood. Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ze eerst wel gewoon lopen, en twee dagen later kunnen ze het ineens niet meer? Er is geen sprake van verwondingen. Ik heb ze gewoon op een dikke laag zand zitten, dus grip genoeg ook.
          Ow dat doe ik altijd. In het wild lopen ze toch ook op zand?
          Van zand zullen ze geen spreidpoten krijgen tot zover ik weet, maar 'het iets dergelijks' kan wel aan het gevolg zijn van zand. Probeer eens in de toekomst gewoon keukenpapier.

Opmerking

Oke bedankt voor de hulp. Voorheen gebruikte ik altijd zaagsel, maar dit zorgde ook voor spreidpoten. De twee die niet meer konden lopen zijn overleden helaas, de rest doet het prima : )

Opmerking

Ik zag op youtube een filmpje over een man die een soort film-dagboek bijhield van zijn eendenkuikens die spreidpoten hadden. De dierenarts vertelde hem dat dit een gebrek aan vitamine B was. Ze deden het een stuk beter met extra vitamine B papjes. Misschien is het bij jouw kuikens ook een gebrek aan vitamine B?

Opmerking

dat de poten ver van elkaar staan kan ook van teveel eiwit zijn , zeker bij kluiten en schooleksters , heeft een vriend van me gehad verleden jaar , teveel dierlijk voeding (meelwormen , pinkie's , was motten )

Opmerking

Hoeveel eiwitten krijgen je kwartels binnen? Misschien handig de eiwitten te minderen tot je verschil ziet?
                  Zowieso handig om even langs de dierenarts te gaan. Als je het van een kwartel weet, zal de rest met zulke poten hetzelfde hebben.

Opmerking

Working...
                  X