Eergisteren zijn er weer 12 jonge japanse kwartel kuikens uitgekomen. Ze zagen er heel goed uit en liepen vrij snel. Bij allemaal ging dit heel goed. Maar vandaag zie ik dat er 2 zijn die ineens niet meer kunnen lopen? Ik heb al vaker iets soortgelijks gehad, dan kregen ze ineens na een paar dagen spreidpoten of iets dergelijks en dan gingen ze dood. Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ze eerst wel gewoon lopen, en twee dagen later kunnen ze het ineens niet meer? Er is geen sprake van verwondingen. Ik heb ze gewoon op een dikke laag zand zitten, dus grip genoeg ook.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerst wel lopen dan niet?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk Bericht...... Ik heb ze gewoon op een dikke laag zand zitten, dus grip genoeg ook.
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk BerichtEergisteren zijn er weer 12 jonge japanse kwartel kuikens uitgekomen. Ze zagen er heel goed uit en liepen vrij snel. Bij allemaal ging dit heel goed. Maar vandaag zie ik dat er 2 zijn die ineens niet meer kunnen lopen? Ik heb al vaker iets soortgelijks gehad, dan kregen ze ineens na een paar dagen spreidpoten of iets dergelijks en dan gingen ze dood. Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ze eerst wel gewoon lopen, en twee dagen later kunnen ze het ineens niet meer? Er is geen sprake van verwondingen. Ik heb ze gewoon op een dikke laag zand zitten, dus grip genoeg ook.Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk BerichtOw dat doe ik altijd. In het wild lopen ze toch ook op zand?
Opmerking
-
Ik zag op youtube een filmpje over een man die een soort film-dagboek bijhield van zijn eendenkuikens die spreidpoten hadden. De dierenarts vertelde hem dat dit een gebrek aan vitamine B was. Ze deden het een stuk beter met extra vitamine B papjes. Misschien is het bij jouw kuikens ook een gebrek aan vitamine B?
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking