Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Barmsijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Barmsijs

Ik wil overstappen naar barmsijzen en heb ik dus nog een paar vragen.Ik hoop dat jullie kunnen mijn een beetje helpen.
    Omdat mijn voliere is beplant wil ik graag weten of de barmsijs de beplanting kapot maakt of niet?
    Is het waar dat de mannen agresief zijn in de broedperiode?En moeten meer poppen bij een man?Moet ik ze in de winter verwarmen?
    Ik heb al sinds de zomer een barmsijs pop maar ik weet niet weke soort is ze.
    Kijk foto
    Is deze de kleine barmsijs?
    Alvast bedankt.
    Bijgevoegde Bestanden
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

1. barmsijzen snoepen wel wat van de beplanting maar minder dan kanaries

2. manne ageresief de ene vogel wel de andere vogel niet de ene keer wel de andere keer dus dit wisselt nogal en ligt ook omstandigheden maar over het algemeen valt het wel mee vaak zijn ze wel fel maar in de voliere moet dit wel goed gaan .

3. meer poppen bij een man ligt eraan welke barmsijzen je kiest
    bij de kleine cabaretjes zal ik het wel doen bij de grote, groenlandse, noordse en witstuiten niet deze broeden bij mij weten beter per koppel

4. verwarmen niet nodig komen uit streken waar het kouder is dan bij ons

5. ben niet zeker van de soort omdat het agaat is welke ring heeft het beestje? 2,5 mm dan is het een kleine met 2,7 een grote waarschijnlijk

mvg

Opmerking

Pff ik zal niet weten welke mm ring zij heeft.De vogeltje is net iets groter dan de gouldamadine.

Verder bedankt voor de info

Opmerking

tja goulds dan weet ik het niet zeker maar net groter dan een gould dan ga ik uit van een grote maar dit weet ik niet zeker.

wel wil ik benadrukken dat je altijd de ringen van europese moet controleren
        zeker van wildkleuren i.v.m wildvang en dan de ringmaat controleren.

mvg

Opmerking

Opmerking

Bedankt voor jullie antworden.
            Maar kan ik ook meerdere koppels in een voliere houden of word het vechten met de mannen?

Ik weet wel dat de vogeltje is geringd.Ze heeft een rode vaste voetring.

Opmerking

Dag goulds,

in nederland gelden inderdaad andere maten voor de in nederland gekweekte vogels.

kleine barmsijs is hier 2,5
              grote barmsijs is hier 2,7

deze ringen moet je ook voor de barmsijzen specifiek aanvragen
              omdat dit speciale ringen zijn met breuklijn en diameter een maatje kleiner mag ook een maatje groter niet.

goulds een vogel rode ring is een vogel van 2006

als het een grote barmsijs is dan zou ik er maar 1 man en geen andere poppen of koppels bijzetten dit gaat het beste.

mvg

Opmerking

HJ Graaf,

Ik heb geen vogels met een Nederlandse ring daarom deze vraag

Staan er op de ringen voor ec-vogels bij jullie ook telkens de letter bij ?
                hier staat er op de ringen telkens een C (2.5mm)
                zodat je niet moet gaan meten

mischien makkelijk als goulds75 de ring wil chekken

hoeft ze enkel naar de kenletter te kijken

Opmerking

vragen.

[QUOTE=ThomasD;44635]HJ Graaf,

Ik heb geen vogels met een Nederlandse ring daarom deze vraag

Staan er op de ringen voor ec-vogels bij jullie ook telkens de letter bij ?
                  hier staat er op de ringen telkens een C (2.5mm)
                  zodat je niet moet gaan meten

mischien makkelijk als goulds75 de ring wil chekken

hoeft ze enkel naar de kenletter te kijken[/QUOTE wordt lid van bof en vraag het. of als vinkenier den avibo. je kweekt ook vinken zegt je. dan moet je het weten medaar.

Opmerking

Dag thomas en anderen,

bij ons staan er geen letters op de ringen maar staat de ringmaat aangegeven dus in plaats van C staat er bij ons 2,5.

mvg,

HJ de Graaf

Opmerking

ringen

thomas: ga eens zien op vinkenieren. Met dank aan henk3. Daar zal denke ik je antwoord wel vinden. Maar bij avibo kan je alleen botvinken ringen bestellen. je moet naar bof of aob . medaar

Opmerking

Inderdaad.Ik heb de ring van mijn barmsijs gekeken en staat op 2,5 en ze is van 2006.Dus deze vogeltje is een Kleine Barmsijs.
                        Maar nu.De ring zit hoog op zijn poot en onder de ring heeft haar een iets.Wat lijk op de voorm van de ring.Lijk wel dat de huid onder de ring haard is geworden.Is het erg?Ik kon niet echt goed bekijken want ik heb de vogeltje niet gevangen maar ze is best mak en ze zat naast mijn op de stok.Ik zal probeeren een foto van de potje maken.

Ik heb vandaag ook nog 6 Kleine Barmsijsjes gekocht.3 bruine en 3 wildkleur split bruin.Waarschijnlijk 2 mannen en 4 poppen.En ze zijn prachtig en goed geringd.

Opmerking

Zou de vogel even behandelen tegen schurftmijt.Een druppel in de nek en de poot goed invetten.Zorgen dat de ring weer los komt omdat anders het pootje eerdaags zwart wordt en afvalt.
                          groeten eddie

Opmerking

Hoi girlits
                            De ring zit boven dat harde huid en zit los.Dus dat is geen probleem.
                            Maar toch bedankt voor je reactie.
                            Ik ga haar morgen ochtend uitvangen en de pootje goed bekijken en ook een druppel gewen voor de zekerheid.Moet ff halen maar dat is geen probleem.En zet ik haar apart.Ga ook probeeren een goede foto van maken.

Opmerking

??????

Oorspronkelijk geplaatst door goulds75
                              Inderdaad.Ik heb de ring van mijn barmsijs gekeken en staat op 2,5 en ze is van 2006.Dus deze vogeltje is een Kleine Barmsijs.
                              Maar nu.De ring zit hoog op zijn poot en onder de ring heeft haar een iets.Wat lijk op de voorm van de ring.Lijk wel dat de huid onder de ring haard is geworden.Is het erg?Ik kon niet echt goed bekijken want ik heb de vogeltje niet gevangen maar ze is best mak en ze zat naast mijn op de stok.Ik zal probeeren een foto van de potje maken.

Ik heb vandaag ook nog 6 Kleine Barmsijsjes gekocht.3 bruine en 3 wildkleur split bruin.Waarschijnlijk 2 mannen en 4 poppen.En ze zijn prachtig en goed geringd.
                              dat zijn rare barmsijsjes dan (kleuren wist niet dat pop split kon zijn ,,,) Maar ja als nu op de stok al zit naast je.???? Je bent mis , een zieke vogel koop je , nooit, nooit.

Opmerking

Working...
                              X