Nee nee deze vogel heb ik al sinds de zommer.De rest heb ik vandaag gekocht.Er zijn 3 bruine en 3 wildkleur.Waarschijnlijk 2 mannen en 4 poppen.De kweeker heeft mijn verteld dat als de wildkleuren mannen zijn dan zijn ze split.Of zo iets heeft hij mijn verted.Ik was te afgelijd .De vogels waren zo mooi.Deze vogels zijn van 2008 en 2 van de wildkleuren hebben een lichte rose boorst.De rest heeft eeen mooi rode "hoedje" zonder rose borst.Deze vogels hebben wel kleurstof gekregen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Barmsijs
Collapse
X
-
barmsijs
die 3 bruine moeten popjes zijn. maar wild kleur kans op ?? wild kleur is altijd kans op. want je ziet het nooit wat hie verbergt.( kan alles maar ook ?? ik ben wild kleur) is verkoper geloven, maar wat was papa x mama (welk kleur) is alleen kweek werk en zelf uit zoeken. veel kleuren kweek nog medaarOorspronkelijk geplaatst door goulds75Nee nee deze vogel heb ik al sinds de zommer.De rest heb ik vandaag gekocht.Er zijn 3 bruine en 3 wildkleur.Waarschijnlijk 2 mannen en 4 poppen.De kweeker heeft mijn verteld dat als de wildkleuren mannen zijn dan zijn ze split.Of zo iets heeft hij mijn verted.Ik was te afgelijd .De vogels waren zo mooi.Deze vogels zijn van 2008 en 2 van de wildkleuren hebben een lichte rose boorst.De rest heeft eeen mooi rode "hoedje" zonder rose borst.Deze vogels hebben wel kleurstof gekregen.
Opmerking
-
Het is inderdad zo dat poppen niet split kunnen zijn dit kunnen alleen de mannen zijn en het is zo dat je niet aan een vogel kan zien of ie split is dit blijkt uit de administratie van de kweker dus als deze zegt dat ze split zijn dan kan je er wel van uit gaan dat dit zo is. maar soms worden vogels wel is als split verkocht om zo een iets hogere prijs ervoor te krijgen terwijl ze niet split zijn.
dus jouw twee mannen zullen dan split voor bruin zijn. als ze geen split zijn maakt het nog helemaal niks uit . Dan kweek je alleen wat minder bruine maar jij bent blij met je vogels en hebt er plezier aan dat is het belangrijkste!
vergeet niet om ringen te bestellen voor je barmsijzen als je die nog niet heb het is nu al vrij laat daarvoor!
hier nog de vererving van je nieuwe vogels wildkleur/bruin betekend een wildkleur die split is voor bruin.
wildkleur / bruin x bruin = 25% wildkl / bruin man
25% bruine man
25% bruine pop
25% wildkl pop
en voor je agaat pop met je nieuwe man
wildkleur / bruin x agaat = 25% wildkl/agaat man
25 wildkl/bruin/agaat man
25% wildkl pop
25% bruin pop
veel succes mvg
HJ de Graaf
Opmerking
-
Zou proberen bij het agaatpopje een agaatman of een zuivere wildkleur te krijgen omdat agaatxbruin ten koste gaat van de agaattekening deze moet namelijk zo donker mogelijk zijn en niet te bruin worden.Ook de splitmannen zijn dan een probleem omdat je nooit precies weet waar ze split voor zijn.Als je voor de tt kweekt moet je met bruin de kleine barmsijs nemen omdat deze van nature al meer bruinbezit hebben.De agaat kun je het beste over de grote barmsijs kweken omdat deze al veel lichter zijn tussen de bestreping.Ook moet je als je voor bruin gaat de vogels niet in de zon zetten omdat ze dan opbleken en vlekkerig kunnen worden.succes met de kweek.
groeten eddie
Opmerking
-
Bedankt girlits
Ik wist niet dat de vogels door de zon opbleken.Daar ga ik dan wel opletten.
In de toekomst zal ik graag met bruine vogels meedoen aan tt's.Maar dat duurt nog ff.Deze vogels zijn jonge vogels en moet ik nog over de kleurvererwing en de standardeijsen meer weten.Maar dat komt wel.
grGeduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.
Opmerking
-
Schurftmijt.
Een recent en afdoend middel tegen soorten wormen en parasieten ( bloed luis, schurftmijt,schachtmijt,luchtpijpmijt) is IVERMECTINE. Het enige nadeel datiedere vogel individueel moet behandeld worden. Er wordt op de naakte huid ( best in de hals) een druppel aangebracht. Dringt direct door huid en komt in de bloedbanen.( is met alcohol aangelengd). vinkeniers groetjes medaar.
Opmerking
-
Ik heb inmiddels de pootje ingesmeerd en druppeltje gegewen maar het lijkt meer op een drooge velletje.Lijkt meer op dat de pootje is geiriteerd door de ring.Hellaas vergeten foto van maken
Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking