Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Europese kanaries

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Europese kanaries

Een post die bij "de gewone kanaries" werd geplaatst.

RobK

Wie kan mij wat vertellen over de kweek met europese kanaries, ik heb namelijk 2 koppels aangeschaft van 2008.
    Maar kun je er ook mee kweken in een kanarie broedkooi?
    Ze eten veel zaad is mij verteld maar welk zaad kanarie , wildzang, sijzen of
    een van die drie aan gevuld met onkruid zaden?
    En wat kun je het beste voeren als ze jonge hebben, eivoer met kiemzaad, insceten leven of gedroog ?
    En moeten ze verwarmd zitten (welke temperatuur) ,vorstvrij of in elke buiten temperatuur,met alleen het drinkwater vorst vrij.

Mail mij en uw krijgt altijd antwoord.

Roel termeer

europese kanaries

ik kweek ze in kooien van 80 x 50 x50, en ik persoonlijk vind dat de minimale maten van een broedkooi.
    bij mij krijgen ze wildzang zaad, een putters en sijzen mengeling, onkruidzaden, veel verse onkruiden, bijvoet daar zijn ze stapelgek op. eivoer van orlux, aangevuld met pinkies en buffalo`s (diepvries) verder gekiemd zaad, en diverse soorten fruit: appel, broccoli, witlof, en sla.
    bij mij zitten ze het hele jaar door buiten, ze kunnen wel naar binnen, in een nachthok, maar doen dat eigenlijk nooit. de voliere is geheel overdekt, dus wel droog houden, en tochtvrij. het zijn wel vogels die gevoelig zijn voor ziekten, dus hou ze goed in de gaten. straks met het voorjaar de mannen apart zetten, want de mannen onderling maken elkaar af. erg terratorium gevoelig. ik geef ze ook 3 dagen per week combimix door het water.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

europese kanaries

Beste Ton

Jij heb zeker nog geen winter met een paar dagen dag en nacht vorst meegemaakt van 5 tot 10 graden?
      Want europese kanaries zijn geen echte Nederlandse vogels en daarom ook niet echt winter hard.
      Laat even weten of het jouw wel gelukt is ze in een buiten voliere te laten over nachten bij 5 tot 10 graden vorst , dan heb ik ook weer iets geleerd , want er varing is volgens mij beter als alle boeken wijsheid in deze.!
      Ik ben zelf een koud kweker van kanaries maar bij strenge vorst gaan ze na binnen wel in een onverwarmd nacht hok en komen ze overdag alleen buiten als de zon schijnt en het wind stil is en op zo'n mooie winterdag hebben ze buiten wel eens in de sneeuw die ik in de voliere gekruid had zitten spelen een heel leuk gezicht.
      Maar ik heb nu ook twee koppeltjes europese kanaries aan geschaft en mij werd door de verkopende kweker verteld dat hij ze wel koud heeft zitten in de winter maar altijd in een grote binnen voliere , want volgens hem overleveren een groot gedeelte geen hollandse winter buiten en die het zouden overleven zijn in het voorjaar minder geschikt voor de kweek , weinig eieren slecht bevruchten veel dode jongen in de dop en ga zo maar door volgens de kweker van mijn europese kanaries en hij kweekt ze al Zo'n 10 jaar met aardig sucses.Dit wou ik even vertellen als jij nog wat kweek ervaringen weet vertel ze dan A.U.B. want beginners zo asl ik zijn er erg mee geholpen.

Opmerking

altijd buiten

ik heb ze nu 3 jaar, en ze zitten altijd buiten. ze kunnen wel naar binnen, maar dat doen ze niet. nu met dit wat koudere weer, zitten ze bij mij ook niet superstrak hoor, en er valt er wel eens 1 uit. maar dat is ook de natuur he. straks voor het kweekseizoen, geef ik ze een kuurtje met baycox. verder veel verschillende soorten voer, mineralen, fruit, groente. en elk weekend zuur ik mijn water aan. een beetje geluk moet je ook hebben. afgelopen jaar had ik 2 koppels, nul jongen. ook een beetje mijn eigen schuld, doordat ik te vroeg mijn voliere ging verbouwen. komend kweekseizoen hoop ik beter te doen. maar je bent afhankelijk van je vogels, hoe ze het doen. hoe is de conditie, hoe is het weer, zijn je vogels rustig genoeg, ben je zelf rustig genoeg, niet te vroeg omkoppelen, als het wat langer duurt, voor je eieren hebt. eerst maar eens de winter door, en dan zien we wel hoe het gaat.
        groeten Ton

Opmerking

weinig bevrucht

over het algemeen, doen europese kanaries maar 2 broed ronden. als we de koppels te vroeg in het voorjaar bij elkaar zetten, dan denk ik, dat dat de reden is, dat de eerste eieren, van een nest onbevrucht kunnen zijn, daar de man nog niet broedrijp is. wij willen te graag zo vroeg mogelijk beginnen, maar in de natuur, wacht een vogel ook, tot dat er genoeg voer voor handen is, eer hij een nest gaat maken. het spreekwoord luid " in mei leggen de vogels een ei " en statisties gezien worden de meeste jongen in juli en augustus geboren. ook bij de kweker die zijn vogels buiten houd. je bent afhankelijk, oa van het weer, genoeg lichturen, is het warm genoeg, is het niet te vochtig. en de 1 zweert bij dit, terwijl dat bij de ander niet lukt, haal het goede eruit, en kijk hoe dat bij jou gaat.
          groeten Ton

Opmerking

Termeer

Wanneer zou jij plus mines beginnen met koppelen.?
            Ik zelf dacht aan 1 of 15 maart, te beginnen met nest matriaal te ververstrekkenen de nest kastjes op te hangen.
            Ze hebben dan wel al de hele winter als koppel gehuist vest gezeten in een broedkooi van 50 h 50 b en 40 35 d , deze werkwijze heb ik altijd bij mijn kanaries toegepast met redelijk suces wat het aan tal jongen betrefd .
            Want wat ik in mijn voliere in de winter heb vliegen zijn meesta wat ouderen poppen en mannen en die mogen doen wat ze zelf willen ( vrije liefde ) en ze voeren vaak de eerste paar dagen de jongen die ik uit de broed kooien bij plaats als ze vlug zijn en dat ving ik ook een voordeel.
            Maarwaar voor ver strek jij 3 dagen in de week Combimix?
            En waarom kuur jij voor het begin van het broedseisoen met bayox.
            IK geef je hierbij mijn E-mail adres , mischein is het makkelijker op zo contact te houden als jij het wilt natuurlijk.?

Opmerking

koppelen

aan koppelen kan je geen datum verbinden, het is afhankelijk, van het weer. mijn vogels zitten nu met zijn allen bij elkaar, dus het is wel geboden de mannen al vroeger apart te zetten, daar ik zelf de koppels wil samenstellen. en dan kijk je naar welke man al vroeg zit te zingen, en broedrijp is. en zo selecteer je ook je poppen. de ene pop is vroeger in conditie, dan de andere pop. ik zuur mijn water aan, met 3 dagen combimix, omdat dat de zuurgraad in de krop en maag verlaagd, bij een vogel, en ze dat meer weerstand geeft. verder kuur ik ze voor het begin van het kweekseizoen, februari, omdat al mijn vogels buiten zitten, en de europese kanarie is erg gevoelig voor vocht.
              groeten Ton

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                aan koppelen kan je geen datum verbinden, het is afhankelijk, van het weer. mijn vogels zitten nu met zijn allen bij elkaar, dus het is wel geboden de mannen al vroeger apart te zetten, daar ik zelf de koppels wil samenstellen. en dan kijk je naar welke man al vroeg zit te zingen, en broedrijp is. en zo selecteer je ook je poppen. de ene pop is vroeger in conditie, dan de andere pop. ik zuur mijn water aan, met 3 dagen combimix, omdat dat de zuurgraad in de krop en maag verlaagd, bij een vogel, en ze dat meer weerstand geeft. verder kuur ik ze voor het begin van het kweekseizoen, februari, omdat al mijn vogels buiten zitten, en de europese kanarie is erg gevoelig voor vocht.
                ton
                Bedank voor je advies , maar mijn vraag was waneer je met koppelen begind met europese kanaries .
                En dan bedoel ik geen excacte datem maar ongeveer, maart , april ,half april of begin mei?

Termeer

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                  Een post die bij "de gewone kanaries" werd geplaatst.

RobK

Wie kan mij wat vertellen over de kweek met europese kanaries, ik heb namelijk 2 koppels aangeschaft van 2008.
                  Maar kun je er ook mee kweken in een kanarie broedkooi?
                  Ze eten veel zaad is mij verteld maar welk zaad kanarie , wildzang, sijzen of
                  een van die drie aan gevuld met onkruid zaden?
                  En wat kun je het beste voeren als ze jonge hebben, eivoer met kiemzaad, insceten leven of gedroog ?
                  En moeten ze verwarmd zitten (welke temperatuur) ,vorstvrij of in elke buiten temperatuur,met alleen het drinkwater vorst vrij.

Mail mij en uw krijgt altijd antwoord.

Roel termeer
                  best robk ,
                  Ik vraag niet waar ze tekoop zijn maar wil informatie over de verzorging , en dat mag toch wel op deze site?

Opmerking

Termeer

Termeer,

Ik vertik het om de rest van de middag achter uw berichten aan te hollen als een gesjeesde politieagent. Uw account heb ik voor 1 dag uitgeschakeld en dan mag u het wat mij betreft met de webmaster uitzoeken.

Groet,

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                      Termeer,

Ik vertik het om de rest van de middag achter uw berichten aan te hollen als een gesjeesde politieagent. Uw account heb ik voor 1 dag uitgeschakeld en dan mag u het wat mij betreft met de webmaster uitzoeken.

Groet,
                      Misschien is het handig om een topic automatisch een maand (o.i.d.) na de laatste reactie te sluiten en als er een vervolg aan gegeven wordt dat alleen de topic-starter dit kan doen.
                      Zomaar een ideetje.

Opmerking

koppelen

ton
                        Bedank voor je advies , maar mijn vraag was waneer je met koppelen begind met europese kanaries .
                        En dan bedoel ik geen excacte datem maar ongeveer, maart , april ,half april of begin mei?

Termeer

zoals jij je vogels al koppel gewijs bij elkaar houd, zou je nestmateriaal kunnen geven in april (afhankelijk van het weer, hoe warm is het) geef je het echter te vroeg dan zou je onbevruchte eieren kunnen hebben, omdat de man nog niet broedrijp, in conditie is.
                        groeten Ton

Opmerking

comentaar

Wat is dit nu weer als u geen tijd of zin heb om dit "werk"te doen moet u zich er ook niet voor beschikbaar stellen.
                          En verder over uw ban wanneer legt u manier van bannen uit, ik vind dat u maar niet zo iemand kunt bannen zonder uitleg!
                          Nu krijg ik het idee dat commentaar op u werk wijze alleen maar word beoordeeld , met de vraag is het commentaar gunstig of ongunstig voor mij !
                          Want u beslist zonder enige uitleg .
                          Als u helemaal niet tegen kritise op merkingen kunt , kunt u beter stoppen als moderator lijkt mij !
                          Want nu lijkt het op misbruik van u bevoedheden .
                          En het spreek woord zegt niet voor niets.
                          Als niets komt tot iets kend iets zich zelven niet!

Hoogachtend Roel Termeer

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-T
                            Misschien is het handig om een topic automatisch een maand (o.i.d.) na de laatste reactie te sluiten en als er een vervolg aan gegeven wordt dat alleen de topic-starter dit kan doen.
                            Zomaar een ideetje.
                            Dus volgens jou mag je maar een bericht per week zetten !
                            Wat een onzinig voorstel het is toch een cafe ?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door termeer
                              Dus volgens jou mag je maar een bericht per week zetten !
                              Wat een onzinig voorstel het is toch een cafe ?
                              Waar en wanneer heb ik dat gezegd?
                              Ik heb mijn reactie nog een paar keer doorgelezen maar ik heb nergens gezegd dat je maar 1 keer per week mag reageren of zelfs maar iets wat er op lijkt. Dus waar bazeer je dat op?

Het gaat mij er om dat er hier een aantal mensen zijn die telkens oude koeien uit de sloot halen. Als een bericht een maand na de laatste reactie gesloten wordt dan voorkom je dat er telkens oude berichten bovenaan komen te staan.

Opmerking

Working...
                              X