Mededeling

Collapse
No announcement yet.

putter plotseling overleden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hoi Josly,

Je hebt je er weer aardig in verdiept,waar een vraag over een overleden putter al niet kan leiden.Je hoeft van mij niet op de stoel van de wetsdienaar te gaan zitten.Dat het verboden is het product door te geven kan ik niet vinden op de bijsluiter.Dat ongevaccineerde vogels niet bij gevaccineerde vogels en omgekeerd moeten worden geplaatst lijkt mij een indekking van de verstrekker om geen schade claim aan de broek te krijgen.Als je de wijze van gebruik entstof leest is het net dat het voor liefhebbers is geschreven en niet voor een dierenarts.Vaccineren is om te overleven en niet om dood te gaan.

Opmerking

Als het allemaal illegaal is dan zal daar wel een instantie voor zijn die ingrijpt.Het voordeel is in deze duidelijk voor de kanarie waarvan de eigenaar moeite en geld heeft ingestoken om zijn vogels een ellendige dood te besparen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
        Wat staat er onder vermeld op/bij de bijsluiter van die entstof.

Het is verboden het product door te geven aan derden.
        Wat is gezamenlijke aankoop, aankoop in groepsverband.

Gevaccineerde vogels niet samen met niet gevaccineerde vogels.
        Hoeveel wordt daar rekening mee gehouden bij vogeltentoonstellingen,vogelbeurzen, vogelmarkten.

Nochtans alles wat op de bijsluiters vermeld is, zijn officieel erkende maatregelen.

Waarom is de Universiteit van Gent ermee gestopt met het produceren van het vaccinproduct (patent voor Europa).
        Omdat het tegenwoordig meer schade aanricht dan dat het goed was/is.
        Het heeft in zekere zin niks te maken met Nederlands bedrijf die het op de markt bracht.
        Dit laat men in Nederland op deze manier uitschijnen.
        De oorzaak ligt bij de vogelliefhebbers zelf.
        In de eerste plaats bij het beleid vogelorganisaties, vogelbonden, speciaalclubs, vogelvereniggingen, beleidspersonen.
        En is ook van toepassing wat kuren (antibiotica) aangaat.

Sommigen maken de vergelijking van die 30 jaar wat verschillende vormen van kuren aangaat, wat doseringen aangaat, wat antibiotica aangaat, etc.

Neem nu de "normale" preventieve kuur met ESB3.
        Vlak voor de kweek.
        Tijdens de eerste rui.
        Dat is tweemaal dat jongen tijdens hun groei tot volledige volwassenheid worden gekuurd.
        Een zekere % wordt genetisch mede vererfd.
        Dit 30 jaar lang.
        Hoeveel % van het product ESB3 worden op dit ogenblik genetisch mede vererfd.
        En dan gaat het nog maar om de "normale" regels van het kuren met ESB3.
        Wat zijn dan de gevolgen bij grotere doseringen, bij meer dan tweemaal kuren, bij langduriger kuren, etc.
        En dan dan gaat het nog niet wat foute-verkeerde manieren van kuren aangaat.
        Wie controleert dit allemaal, wie houd daar toezicht op, etc.

Gebruik eens zoekterm;
        "resistentie antibiotica"
        Zoals ESB3.
        Is zowel bij mensen, dieren, vogels van toepassing.
        Wat vroeger kon, legaal was, kan vandaag niet meer, is vandaag illegaal,
        Dus baas op eigen hok waar binki naar verwijst, is verleden tijd met alles wat medicatie aangaat.
        67000 Euro boete, en 6 maanden gevangenisstraf, al of niet voorwaardelijk.
        Diegenen die dit niet willen inzien.
        Sorry.
        moeten eruit binnen avicultuur.

Kijk nu eindelijk eens verder dan dat jullie neus lang is. En dit in/voor het belang van avicultuur, in/voor het voort bestaan, de toekomst, van de de vogelhobby.

En jullie mogen het gerust weten.
        Ik ben mede verantwoordelijk wat betreft verbod vaccin tegen kanariepokken.

Opmerking

Geef nu is antwoord op de vragen van Miro.En probeer niet altijd het onderwerp die richting te geven zodat je weer je ei kwijt kunt.

Opmerking

Beste Miro.

Bekijk eens de volgende informatie.

En inderdaad is er een wet dat de vaccinatie omzeilt.
            Maar die wet is niet van toepassing wat het hobbymatige aangaat.
            Een hobbymatige vogelliefhebber mag in zekere zin niet zelf die vaccinatie uitvoeren.

En zolang er geen deftig onderzoek is gebeurd wat dode putter pop aangaat, is alles mogelijk.
            En zijn het allemaal veronderstellingen.

https://www.speciaalclubkleurkanarie...t-beschikbaar/
            Josly, ik heb nog geen enkele oorzaak aangekaart betreffende de doodsoorzaak van die vogel, dat heb jij en anderen al gedaan. Ik heb enkel jullie theorien weerlegt...
            wat onderstaande info van uw post betreft ben ik niets mee, ik beschik over de juiste info en niet een zoveelste link van internet, dat zou toch duidelijk moeten zijn hoop ik? Jij toch ook insinueerde je toch????? Blijkbaar niet....
            @Jan: ik zou inderdaad graag eens deftige antwoorden krijgen wat ik tot op heden nog niet gekregen heb van voorgaande persoon? Ik probeer nogthans ook duidelijk te zijn met concrete info...
            Ik probeer ook vriendelijk en beleefd te blijven niettegenstaande het mij nu toch hoog begint te zitten!
            Telkenmale zegt hij dat vele teksten copie/paste zijn van het internet maar hij is de copie/paste zelve, ook al krijgt hij welgemeende info...
            Sorry als ik misschien verkeerd overkom maar trop is trop.
            ps Josly het kan zijn dat ik u verkeerd begrijp maar het is dan aan u om duidelijkheid te scheppen en dit uit te klaren.
            mvg
            Last edited by miro; 23-12-2015, 22:37.

Opmerking

Wat mij al heel lang stoort aan een discussie als deze is dat met name de putter kwekers het de normaalste zaak van de wereld schijnen te vinden om vogels te kweken met gebruikmaking van antibiotica en chemotherapeuticum omreden dat de vogel anders niet te kweken is. Ik zeg dan: kweek die vogel dan niet!!!!!

Na 35 jaar putters kweken met gebruikmaking van dergelijke "hulpmiddelen" kan je er al naar alle waarschijnlijkheid vanuit gaan dat we een vogel gekweekt hebben die zo goed als beroofd is geworden van een goed functionerend immuunsysteem en de vogel dus geen kans heeft op voorbestaan in gevangenschap zonder gebruik van deze middelen.

Als het gebruik van antibiotica en chemotherapeuticum nu alleen nog beperkt bleef tot de kweek van de putter dan kan je daar als kweker nog rekening mee houden want je weet dat je dan geen putters moet aanschaffen maar wat we tegenwoordig steeds meer zien is dat met name de wat kwetsbare Zuid-Amerikaanse sijzen ook volop antibiotica en chemotherapeuticum toegediend krijgen om maar zoveel mogelijk van deze soorten op stok te krijgen.

Zo maar even ter illustratie het volgende verhaal: zo kocht een kennis van mij een tijd terug 2 koppels geelbuiksijzen welke naderhand gekuurd bleken te zijn met ESB3 en Baycox, zo bleek later door navraag bij de bewuste kweker. De vogels zaten na een aantal weken gewoon te stuiteren op de stok, je kon duidelijk zien dat ze aan het afkicken waren. Enkele dagen later wordt 1 van de geelbuik poppen ziek en overlijd binnen 1 dag. Mestonderzoek toont aan dat de vogel een milde vorm van megabacterie had dus is er Fungizone gegeven aan de andere 3 overgebleven vogels, ze hadden immer bij elkaar gezeten. Een eigen kweek Kapoetsijs pop (niet gekuurd) bij dezelfde kennis wordt een aantal dagen later ziek en hij gaat met de vogel naar van der horst en laat de mest bekijken, wat blijkt: een infectie met megabacterie dus wordt er weer Fungizone gegeven. Punt is echter wel dat de kapoetsijs een aantal dagen ziek is geweest alvorens de kennis er mee naar van der horst ging en er met Fungizone is begonnen en Fungizone werkt niet meteen, de kuur is dan ook 21 dagen. Uit voorgaande verhaal mag ik concluderen dat de gekuurde geelbuiksijs niet bestand was tegen een megabacterie infectie en kapoetsijs wel, ze leeft nog steeds.

Opmerking

Volgensmij dwalen jullie af van het onderwerp, en was dit niet de vraag van de topic starter.
                Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                Vergeet niet te kijken op mijn site!
                http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Om op de eerstgestelde vraag van Karin 38 terug te komen.

"wij" die dagelijks met vee omgaan hebben een aloud gezegde: "Where there is livestock, there is dead stock"

Ook gaan er dagelijks wereldwijd honderden mensen dood waarbij we de doodsoorzaak niet kennen.Het wordt vaak afgeschreven op voorafgaande ziektes en kwaaltjes. Sectie - autopsie - moet ook vaak conclusies trekken want een echt gegrondigde sectie zou maanden duren en een vermogen aan onderzoek kosten. Niet mijn woorden trouwens maar dat van een zeer gerenomeerde anatoom patoloog waar ik eens mee mocht werken.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Waarom geeft U, en of anderen, geen antwoord op mijn vraag.

Is aankoop in groepsverband van medicatie op diergeneeskundig voorschrift, legaal of illegaal.

Wie draait er steeds rond de pot?
                    Om dat een antwoord aan u meer vragen oplevert dan er antwoorden komen.

Opmerking

Waarom geeft U, en of anderen, geen antwoord op mijn vraag.

Is aankoop in groepsverband van medicatie op diergeneeskundig voorschrift, legaal of illegaal.

Wie draait er steeds rond de pot?
                      Last edited by miro; 24-12-2015, 17:32.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
                        Volgensmij dwalen jullie af van het onderwerp, en was dit niet de vraag van de topic starter.
                        Last edited by miro; 24-12-2015, 17:33.

Opmerking

Euphonia, wie zegt dat voor putterkwekers kuren de normaalste zaak van de wereld is? Je spreekt zelf dat dit reeds voor meerdere vogelsoorten het geval is, wat ik ook ten zeerste betreur. Het zijn de goede die met de slechte moeten leven en er ook een slechte naam aan overhouden.
                          Wat betreft uw voorbeeld van de geelbuikzijzen, afkickverschijnselen??? Verklaar u nader hiervan heb ik nog nooit gehoord, zal wel aan mij liggen omdat ik maar een leek ben op het gebied van vogels zoals je reeds eerder aanhaalde. Dat gekuurde vogels weinig weerstand hebben is toch normaal, aangezien alle bacterien afgedood zijn maar hier val ik terug in herhaling. Ik kan dus kort concluderen dat niet de aangekochte vogels een probleem hadden met megabacterie maar uw vriend zijn toenmalig bestand . Dit is zeker duidelijk na het aanhalen van de kapoetsijs.
                          Ik dacht dat jij gebruik maakt van allicine? Dat is ...

Opmerking

josly schreef
                            Maar wie dieren/vogels houden, zouden eigenlijk op fora's geen dergelijke vragen mogen stellen.

josly ik had mezelf voorgenomen om niet op u berichten te reageren, maar het moet me toch even van het hart, wie denkt u wel wie u bent, om te bepalen wie en welke vragen op een forum gesteld mogen worden, een forum is er om van mekaar te leren , ik moet er wel bij zeggen dat ik van al u berichten van u hier, en ook op andere forums niets wijzer ben geworden, u kent alleen eenrichtinsverkeer uwerzijds, er is een poosje terug op dit forum gesproken over betweter, google hier eens op, en ik blijf zoals alle andere vogeltjesliefhebber baas op eigen hok.

ps prettige feestdagen nog.
                            Last edited by binkie; 24-12-2015, 17:43.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
                              ...Ik dacht dat jij gebruik maakt van allicine? Dat is ...
                              Vandaar hier geen problemen met megabacterie.

Graag zou ik nog willen opmerken dat joog in mijn visie een levenslange ban zou mogen krijgen vanwege zijn twee respectloze opmerkingen alhier. Ik weet dat een verschil van mening een heftige discussie teweeg kan brengen maar laten wij alstublieft met respect met elkaar om gaan en niet persoonlijk worden. Ik vind dat hier een grens overschreden is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
                                ...Wat betreft uw voorbeeld van de geelbuikzijzen, afkickverschijnselen??? Verklaar u nader hiervan heb ik nog nooit gehoord,...

Opmerking

Working...
                                X