Mededeling

Collapse
No announcement yet.

putter plotseling overleden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

De ongepaste reacties van Joog zijn (weer) verdwenen en ik ga er vanuit dat er niet weer van dit soort berichten door hem geplaatst zullen worden!
    Ook wil ik een tweede (en laatste) oproep doen aan "Josly" om on-topic te blijven en niet een topic te kapen en vol te proppen met: "regeltjes en wetjes (inclusief naleving er van) volgens Josly".

Dus voor beiden een laatste waarschuwing!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele Bekijk Bericht
      De ongepaste reacties van Joog zijn (weer) verdwenen en ik ga er vanuit dat er niet weer van dit soort berichten door hem geplaatst zullen worden!
      Ook wil ik een tweede (en laatste) oproep doen aan "Josly" om on-topic te blijven en niet een topic te kapen en vol te proppen met: "regeltjes en wetjes (inclusief naleving er van) volgens Josly".

Dus voor beiden een laatste waarschuwing!
      Sterker nog, ik heb gevragen of jullie, of die eikel willen verwijderen, of mijn account willen verwijderen. Kan hij vanuit zijn comp wel praatjes hebben, denk dat hij wel anders piept als ik hem ooit in real live tegen kom...

Opmerking

Al eerder naar jullie (beheerders) een mail gestuurd hierover, maar daar hoor ik niets van. Dus gebruik ik woorden, niet die nette van josly, maar wel die duidelijk maken hoe ik er over denk ! Vies verradertje vanuit zijn veilige computer beetje hier ieder afzeiken en zijn wil opleggen.....

Opmerking

Maak je niet zo druk man Joog en neem het niet zo persoonlijk op. Het is ook niet handig als je op een forum gaat roepen dat je iemand beter niet in real life kan tegenkomen. Waar is de kerstgedachte? Ga lekker een hap nemen van je Kerstontbijt met een kopje koffie erbij en de wereld ziet er heel anders uit. Je leest iemand zijn posts wel of niet. En het is ook een kunst om gewoon niet te reageren als jij vindt dat het geen zin heeft.
          Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Je hebt ook gelijk HansV. Ben nou eenmaal vaak daarin niet zo "handig" Negeren heb ik geprobeerd door middel van hem blokkeren, maar als je dan bij elk topic dat je leest "dit bericht heeft u geblokkeerd" tig keer tegen komt, kon ik het niet meer laten om de blokkade er af te halen, wetende dat ik me eigen er weer aan zou gaan ergeren. Ik snap gewoon echt niet waarom de beheerders er niet meer tegen doen. En ik weet zeker dat hier nog veel meer mensen zich eigen aan storen. Helaas is het zo dat die mensen gewoon niets meer posten,antwoorden of zelfs helemaal weg blijven hier..

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
              Bedankt.

Maar voor mij hoeft dit eigenlijk niet.

Na meer dan een halve Eeuw hobbyleven, en wat minder beroepsleven kan ik wel tegen een stoot.
              Personen die op dergelijke manieren reageren zijn een teken van onmacht.
              Personen die op dergelijke manieren reageren binnen de vogelhobby, zijn meermaals personen die rechtstreeks/onrechtstreeks te maken hebben, en of te maken hebben gehad, met de duivensport.
              Presteren, zo niet worden de duiven de nek omgewrongen.
              Jammer genoeg komt dit meer en meer voor binnen de vogelhobby.
              Presteren betekent dan;
              Zoveel mogelijk vogels op stok.

Het enige wat ik hier nog wil aan toevoegen.

Ik heb het geluk gehad om van mijn hobby mijn beroep te maken. In de breder waaier met al wat avicultuur aangaat
              Jammer dat de duiven sport ook nog een trap na krijgt.

Opmerking

Euphonia, ik heb ook nog distelvinken gekocht waarvan ik na aanschaf hoorde dat zij serieus gekuurd waren. Mij was uiterlijk niets opgevallen, het is wel opletten tijdens de introductie in uw eigen bestand maar eenmaal dat ok is,heb ik er gelukkig niets van ondervonden en kweekten zij als mijn eigen kweek.

Zoals ik reeds aanhaalde het is jammer dat sommigen zo overdrijven waardoor een andere liefhebber er de dupe kan van zijn.
                prettig kerstfeest nog gewenst.
                Last edited by miro; 25-12-2015, 10:05.

Opmerking

Het jammer dat Josly niet antwoord op vragen die hij krijgt maar enkel antwoorden wil op zijn eigen'theorien'. Ik stoor mij hier ook mateloos aan, zeker als hij nog juiste info in twijfel trekt om toch nog zijn gelijk te kunnen halen.
                  Zoals Binkie reeds beleefd aanhaalde heb ik ook nog niets geleerd uit zijn zogenaamde onderlegde posts.Jammer, zeker als je leest dat hij 50jaar actief was in de vogelhobby en bijna evenlang op proffesioneel vlak...
                  prettig kerstfeest nog

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
                    Het jammer dat Josly niet antwoord op vragen die hij krijgt maar enkel antwoorden wil op zijn eigen'theorien'. Ik stoor mij hier ook mateloos aan, zeker als hij nog juiste info in twijfel trekt om toch nog zijn gelijk te kunnen halen.
                    Zoals Binkie reeds beleefd aanhaalde heb ik ook nog niets geleerd uit zijn zogenaamde onderlegde posts.Jammer, zeker als je leest dat hij 50jaar actief was in de vogelhobby en bijna evenlang op proffesioneel vlak...
                    prettig kerstfeest nog
                    Josly heeft een wat drammerige en ongenuanceerde manier van communiceren, maar ik heb in een ander topic ook best wat van hem geleerd (mbt eivoer en vitamines), dus de man heeft wel degelijk verstand van zaken. Als je zijn posts leest moet je gewoon het drammerige wegdenken en dan kan je het met hem eens of oneens zijn.
                    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

riend;517548]Jammer dat de duiven sport ook nog een trap na krijgt.[/QUOTE]

Komt waarschijnlijk omdat ik mijn erv vertelde over de middelen in mijn duivenhobby. Heb hier een Turkse klap tuimelaar (takla) al dik 20 jaar , gebruik ik nu nog steeds voor de kweek. Zonder baytril was die allang niet meer bij mij. Ben dus erg blij dat deze middelen bestaan, hierover gaat het totaal niet om winst of geld, kost me alleen geld, en zou er echt ziek van zijn als deze vogel er niet meer is... Mijn Birmingham rollers bv hoeven nooit gekuurd te worden. Dit is ook prettig, maar is dus geen reden om geen takla's te houden (die weer wel vaak med nodig hebben)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Joog Bekijk Bericht
                        Sterker nog, ik heb gevragen of jullie, of die eikel willen verwijderen, of mijn account willen verwijderen. Kan hij vanuit zijn comp wel praatjes hebben, denk dat hij wel anders piept als ik hem ooit in real live tegen kom...
                        En het geschiedde vandaag aldus ...............

Een mail heb ik nooit ontvangen, misschien dat deze bij de webmaster is blijven hangen.
                        Last edited by ele; 25-12-2015, 15:24.

Opmerking

Beste Miro.

Aangaande UW bericht(en), informatie(s), zal ik proberen een antwoord te geven die voor U, en of anderen te begrijpen zijn. En die misschien mede oorzaak zijn wat dode putter pop aangaat. Dus ook wat de topic starter aangaat.
                          Josly, bedankt om te antwoorden op mijn vragen(een serieuze stap vooruit in uw geval), jammer dat het zo vanuit de hoogte is en neerbuigend op de andere mensen hier. Blijkbaar ga jij er van uit dat wij UW intelligentie niet van begrijpen...

Opmerking

U schaft distelvinken-putters aan die mogelijks preventief gekuurd zijn. Die mogelijks dragers zijn van een of andere aandoening_ziekte. Maar vanwege preventief kuren blijven die dragers in leven.
                            Door je oplettendheid tijdens de introductie, en of daarna, blijven die dragers in leven.
                            Maar niks belet die dragers om ervoor te zorgen dat nakomelingen ook dragers zijn. En of aanwezige vogels ook dragers worden.
                            De topic starter koopt zulke afstammeling drager.
                            Door bepaalde omstandigheden (stress) verminderd de weerstand van die drager. En waardoor die drager (putter pop) komt te overleiden.
                            Waren die putters dragers destijds niet preventief gekuurd, en zodanig dat die putters dragers kwamen te overlijden. Dan had de topic starter misschien nu nog een levende putter pop.
                            Josly, vogels/dieren die hun hele leven gekuurd zijn zijn geen dragers maar steriele dieren in dit geval vogels. Dit is dan ook de reden waarom zij praktisch over geen weerstand beschikken. Dieren die niet gekuurd zijn kunnen wel drager zijn omdat zij een bepaalde ziekte onderdrukken door hun natuurlijke weerstand het besmettingsgevaar langs die kant is dus vele malen groter. Daardoor kunnen zij een gevaar vormen voor steriele vogels met een zeer lage weerstand die zeer vatbaar zijn voor hun lichaam onbekende bacterien. Uw theorie kan ik dus niet volgen en is de onjuiste in medische opzicht.

Opmerking

Wie heeft dan het recht van roepen, en of wat dan ook.
                              In de eerste plaats de topic starter, en of vogelliefhebbers die dergelijke vogels niet willen (preventief kuren).
                              Want het preventief kuren van die putters liggen mede aan de basis, zijn mede oorzaak van die dode putter pop.
                              Wie heeft het recht van roepen? Als er juiste diagnose gesteld is heeft de topicstarter inderdaad recht van roepen maar dat is tot op heden nog niet het geval.

Opmerking

Wat het enten aangaat met Canary Poulvac P.
                                Hoeveel putters zijn niet grootgebracht door kanaries (pleegouders).
                                Hoeveel putters zijn er niet gekruist met kanaries (hybrides).
                                Wel ook is het zelfde van toepassing. Kanaries dragers die door het enten in leven blijven. Maar wel niet gevaccineerde kanaries kunnen besmetten, En of andere vogels, en of nakomelingen, kunnen besmetten. Zodat die vogels die besmet geraken en in leven blijven, eveneens dragers worden.
                                volledig medicatie vrij door de rui te krijgen daarom moet ik de discussie ook niet aangaan. Mijn distelvinken verleg ik ook niet onder kanaries.
                                Het is namelijk wel zo dat ik ook afhankelijk ben van andere liefhebbers om nieuw bloed in mijn bestand te brengen en al meermaals gehoord heb dat een aangekochte putter kanarieroep heeft en zingt als een kanarie of dat deze veelvuldig gekuurd is. Dit is dan ook de reden dat ik probeer duidelijk te maken aan andere liefhebbers dat je niet hoeft te wanhopen als je dit tegenkomt en dat de kweek daarom niet verloren is.
                                hoogachtend
                                Last edited by miro; 26-12-2015, 08:54.

Opmerking

Working...
                                X