Hoeveel pinkys en/of bufalowormen per dag moet ik aan mijn barmsijzen geven?
Mvg
Mvg
Kiemzaad schijnt bacterierijk en daarom schadelijk voor de vogels, maar ik heb daar niets van gemerkt.
. ik heb dit al eens onder het eivoer gemengd en het was na 5 minuten op! ze zijn er echt dol op, misschien ga ik geen kiemzaad meer geven als dit doeltreffend is.

, ik weet dat zaadeters in de zomer gedeeltelijk overslaan naar insecten. Maar die insecten kunnen wij niet helemaal aanbieden aan onze vogels. Meelwormen bevatten veel goede eiwitten, maar maken de man te driftig bij grote hoeveelheid, wat zeker niet gaat lukken in kweekbakken. Ik heb ook al is gehoord dat men 3 volle handen meelwormen per dag aan de goudvinken gaf(tijdens kweek) en nog nooit een ei gezien heeft. In de vrije natuur
, als er jongen zijn, hangen er nog geen bladeren aan de bomen, dus worden de jongen gevoerd met meestal knopen, ... (en weinig dierlijke eiwitten). Dan proberen wij het ook een beetje op die manier te doen, door erwten en kiemzaad( op de juiste manier) te geven. In mijn droog eivoer, dus wat ik koop, zitten er al allerlei insectjes in, maar daar eten ze nooit van. En zoals ik al zij al mijn jongen zijn spoedig opgegroeid( en in leven gebleven) met enkel kiemzaad! Al wat je nu gelezen hebt is mijn mening, als je niet akkoord bent, laat maar horen! Volgens mij zijn plantaardige producten in combinatie met een kleiner deel dierlijke producten het best om jongen op stok te krijgen in gevangenschap.
Opmerking