Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pinkys bufalowormen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door helsenjos
    hallo ik kweek al 50 jaar goudvinken (vroeger hele dagen spinnen zoeken )
    maar erwten heb ik nog nooit gegeven ; zouden veel mungoboontjes in het
    kiemzaad niet even goed zijn
    Jij hebt vast veel meer ervaring als ik!(1 jaartje ) Denk wel dat dat goed is, je kunt diepvrieserwten ook eens proberen, op 5 min. is alles op!
    Mvg
    Jeugd: 14 jaar
    2 jaar ervaring met de goudvinken(kweek)

Opmerking

zouden veel mungoboontjes in het kiemzaad niet even goed zijn
      Technisch hebben mungobonen een gelijkaardige voedingswaarde als erwten.

Aan Goudvink123 : voor een veertienjarige schrijf jij hier wel zaken neer die mij doen nadenken en dat apprecieer ik, al moet ik af en toe wel eens tussen de regels lezen. Ik weet nu niet welke richting je volgt in het middelbaar onderwijs, maar als het iets met wetenschap te maken heeft, dan zit er wel muziek in toekomstgericht.

Opmerking

Elke vogel in de natuur verorbert insecten (zelfs de parkieten) dat bewijst de kropinhoud bij onderzoek. Kijk eens hoe zelfs huismussen overschakelen van zaad naar insecten en omgekeerd.
        Vogels in gevangenschap zonder (ietwat) dierlijke eiwitten hebben een tekort. Als er een insect de voli ingaat is dat geen lang leven beschoren. De jacht is onmiddellijk geopend.
        parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Dag,
          mungbonen zitten ook in mijn kiemzaad mengeling, daar zijn ze ook zot van. Mijn buurman heeft mij wijsgemaakt dat deze evenveel vitaminen bevat als een citroen! Dus nog goed ook!
          Mvg

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
            Technisch hebben mungobonen een gelijkaardige voedingswaarde als erwten.

Aan Goudvink123 : voor een veertienjarige schrijf jij hier wel zaken neer die mij doen nadenken en dat apprecieer ik, al moet ik af en toe wel eens tussen de regels lezen. Ik weet nu niet welke richting je volgt in het middelbaar onderwijs, maar als het iets met wetenschap te maken heeft, dan zit er wel muziek in toekomstgericht.
            Leuk om dit te lezen, bedankt!
            Ik zit nu in het 3e jaar Gieks-Wiskunde.
            mvg

Opmerking

Meelwormen bevatten veel goede eiwitten, maar ......
              In de vrije natuur, als er jongen zijn, hangen er nog geen bladeren aan de bomen, dus worden de jongen gevoerd met meestal knopen, ... (en weinig dierlijke eiwitten).
              voor een veertienjarige schrijf jij hier wel zaken neer die mij doen nadenken
              Dit heeft me ook aangezet tot nadenken, maar ik denk dat er wel iemand over de schouder meekijkt en influistert wat er allemaal moet worden geschreven. Om als 14-jarige met 1 jaar kweekervaring zo'n wijsheden te verkondigen, dat gaat mijn petje te boven, hoe en wat een ander er ook van denkt.

Opmerking

Eventjes te zeggen, omdat je 14 bent, ik ben zelf 15, kan het best zijn dat je er meer van af weet dan mij, ik heb nu 4 jaar vogels, en redelijk kweek resultaten, en je weet veel meer dan mij Goudvink123, lijkt zo.
                Misschien heeft Goudvink123 wel een vader die hem veel leert, mijn vader weet niet veel van vogels af, hij vroeger gewoon de simpelere vogels, nu heb ik samen met mijn vader wat moeilijkere vogels, zelf denk ik dat je in 1 jaar best veel kunt leren, als je zoals Goudvink op een soort focust, maar je bent pas 14 jaar, en daarom vindt ik het een beetje ongeloofwaardig, en de andere zullen het daarom ook vinden, stel, je bent 40 ofzo, en je hebt vroeger vogels gehad, kan ik het snappen, maar heb je een vader of een goede kennis die veel van vogels weet? Gewoon uit nieuwschierigheid
                Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                Vergeet niet te kijken op mijn site!
                http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Ik geloof dat de vraagsteller het hier had over pinky's en buffalo's en niet over meelwormen
                  Joris, had je een beetje slimmer geweest, dan had je geweten dat de buffaloworm, in de volksmond, de kleine meelworm wordt genoemd. Buffalowormen en gewone meelwormen behoren tot dezelfde familie : de Tenebrionidae of de zwartlijven. Voor wat betreft de kweek van vogels, is er voedingstechnisch weinig tot geen verschil in de componenten zoals eiwitten,vetten, koolhydraten, vitaminen en mineralen allerhande.

Dit heeft me ook aangezet tot nadenken, maar ik denk dat er wel iemand over de schouder meekijkt en influistert wat er allemaal moet worden geschreven. Om als 14-jarige met 1 jaar kweekervaring zo'n wijsheden te verkondigen, dat gaat mijn petje te boven, hoe en wat een ander er ook van denkt.
                  maar je bent pas 14 jaar, en daarom vindt ik het een beetje ongeloofwaardig, en de andere zullen het daarom ook vinden
                  En dan, so what...

Mocht er iemand bij goudvink123 meekijken over de schouder, wat is dan het probleem ? Dan ben je toch samen een hobby aan het beleven. Wat is daar mis mee ? Kom jongens, een beetje positief denken en niet zitten kankeren over futtuliteiten. Als het Joris, birdbreeder en goudvink123 kan helpen : ik wens jullie allemaal een succesvolle goudvinkenkweek toe in 2014, met meer dan tien nieuwe goudvinken per kweekkoppel.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder
                    Eventjes te zeggen, omdat je 14 bent, ik ben zelf 15, kan het best zijn dat je er meer van af weet dan mij, ik heb nu 4 jaar vogels, en redelijk kweek resultaten, en je weet veel meer dan mij Goudvink123, lijkt zo.
                    Misschien heeft Goudvink123 wel een vader die hem veel leert, mijn vader weet niet veel van vogels af, hij vroeger gewoon de simpelere vogels, nu heb ik samen met mijn vader wat moeilijkere vogels, zelf denk ik dat je in 1 jaar best veel kunt leren, als je zoals Goudvink op een soort focust, maar je bent pas 14 jaar, en daarom vindt ik het een beetje ongeloofwaardig, en de andere zullen het daarom ook vinden, stel, je bent 40 ofzo, en je hebt vroeger vogels gehad, kan ik het snappen, maar heb je een vader of een goede kennis die veel van vogels weet? Gewoon uit nieuwschierigheid
                    beste goudvink en birdbreeder,

ik ben brecht en ben ook pas 14 jaar.

ik weet best wel veel over kanaries en europese vogels (denk ik).
                    maar ik ben veel informatie te weten gekomen door mijn opa en kameraden van hem die ook deze vogels hebben. hierdoor kan ik wel eens mee praten als er een probleem is en veeeeel leren van andere vogelhouders! (zoals jullie)

ik ben ook zeeer blij dat mijn opa de kooien van de vogels heeft laten staan toen hij gestopt is (3 jaar geleden) want anders was ik nooit begonnen met deze geweldig hobby! en wist ik hier helemaal niks van. ik zou deze hobby niet meer kunnen afstaan, het is juist een verslaving . iedere dag voeren,vers drinkwater geven,kijken als iedere vogel super zit, kooien zuiver maken, proberen mee te kweken enz....

dit is voor mij elke dag weer een nieuwe ervaring opdoen en ik geniet hiervan!
                    als nu je vraag beantwoordt is birdbreeder?

met vriendelijke groeten
                    brecht

3 jaar wildzang en kanaries
                    jeugd

4 jaar houder en kweker van europese vogels en kanaries

Opmerking

Ik zit vooral op dit forum om dingen te leren, en als het natuurlijk kan, mensen te helpen met hun hobby, ik weet niet of ik er veel van weet, wat Goudvink123 lukt in 1 jaar, is mij in 2 jaar, nog niet gelukt, hoop dit jaar met een nieuwe man succes te krijgen bij mijn goudvinken, ook al heb ik maar 1 koppel zitten
                      Zelf denk ik dat je tijd moet nemen om te kunnen leren, al is dat 1 jaar, of het is 25 jaar, je kunt veel leren denk ik Zoals bij mijn japanse nachtegalen, eerste jaar had ik 2 poppen en zag ik het verschil niet, het jaar erop was mijn pop overleden, en had ik 1 pop over, hier heb ik toen een man voor bij gekocht, het jaar daarop weinig aanstalten gemaakt voor de pop, en vorig kweekseizoen heb ik zowaar een nest gehad, zonder eieren weliswaar, maar ik denk vooral dat je met de vogelhobby geduld moet hebben, wil je iets bereiken!
                      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                      Vergeet niet te kijken op mijn site!
                      http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Joris, had je een beetje slimmer geweest .........
                        Och arme, zoals je al dacht Joris is nu ook niet van de slimste, maar toch clever genoeg om te weten dat het verschil tussen de meelworm en de buffaloworm hem ligt in de verteerbaarheid van het pantser (chitine). Op Wikipedia las ik dat er wel een verschil is tussen beide wormen qua voedingswaarde en vetten.
                        Ben al een eindje in de 60 en heb reeds meer dan 50 jaar ervaring in het houden van vogels, de kweek kwam een 10-tal jaren later mede doordat in Vlaanderen t/m het jaar 1971 vogels mochten gevangen worden en de kweek toen bijna niks voorstelde. Ikzelf was een verwoed vogelvanger en waarom moest er gekweekt worden, er waren toch vogels genoeg uit de natuur te plukken.
                        ............ ik wens jullie allemaal een succesvolle goudvinkenkweek toe in 2014, met meer dan tien nieuwe goudvinken per kweekkoppel.
                        Dat wens ik ook iedereen toe en ook voor deze avond een prettig eindejaar en een spetterend begin van het nieuwe kweekjaar?

Opmerking

er zijn teveel hanen in dit kippenhok.........
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Dit kan je toch geen haantjes gedrag noemen.
                            Zou het kunnen dat we enkele hennen tussen die jonge en oude hanen missen, zou het er dan gezapiger aan toe gaan?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder
                              Ik zit vooral op dit forum om dingen te leren, en als het natuurlijk kan, mensen te helpen met hun hobby, ik weet niet of ik er veel van weet, wat Goudvink123 lukt in 1 jaar, is mij in 2 jaar, nog niet gelukt, hoop dit jaar met een nieuwe man succes te krijgen bij mijn goudvinken, ook al heb ik maar 1 koppel zitten
                              Zelf denk ik dat je tijd moet nemen om te kunnen leren, al is dat 1 jaar, of het is 25 jaar, je kunt veel leren denk ik Zoals bij mijn japanse nachtegalen, eerste jaar had ik 2 poppen en zag ik het verschil niet, het jaar erop was mijn pop overleden, en had ik 1 pop over, hier heb ik toen een man voor bij gekocht, het jaar daarop weinig aanstalten gemaakt voor de pop, en vorig kweekseizoen heb ik zowaar een nest gehad, zonder eieren weliswaar, maar ik denk vooral dat je met de vogelhobby geduld moet hebben, wil je iets bereiken!
                              beste birdbreeder,

je hebt bij alles GEDULD nodig. maar je hebt ook veel GELUK nodig bij de vogels. je kunt ook niet altijd geluk hebben met de kweek en zeker niet bij goudvinken en meerdere moeilijke soorten. het ene jaar kun je er super mee kweken en het andere jaar kweken ze helemaal niet.

met vriendelijke groeten brecht

3 jaar wildzang en kanaries
                              jeugd

4 jaar houder en kweker van europese vogels en kanaries

Opmerking

Het kan zijn dat het ongeloofwaardig overkomt, maar het is nu eenmaal zo en het valt niet te bewijzen(je kunt natuurlijk altijd eens komen kijken ). Ik kweek mijn vogels zelf zonder hulp van ... , maar natuurlijk ook met goede raad van een goede kameraad

Opmerking

Working...
                                X