Mededeling

Collapse
No announcement yet.

muizen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

op TV gezien , dat muizen op een bepaalde plaats(teritorium) leven , als je daar muizen weg vangt komen er toch weer nieuwen, er is immers daar weer ruimte voor andere muizen. advies blijven bestrijden.

Opmerking

boerenfox aanschaffen alle muizen en ratten en katten problemen opgelost tevens goede waker tegen ongewenste personen

Opmerking

we hebben wel een goede muizen jager .onze kat maar die komt niet in de voliere
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-069
          mag ik je kat dat lenen voor een weekje?. ik heb last van ratte en muise ik heb al mijn vogels binne in de veranda moete zette om dat ik 13vogels kwijt was uit de voliere!.van de 15 dus was niet happy koppel zanglijsters weg pop was dubbel split op wit,koppel groenvink weg 2poppe en 1man botvink weg 2poppe en 1man geelgorse weg en 2poppe en 1man putter weg!!. nu zitte ze veilig van ratte binne heb ik muise zitte. ik heb lijm ligge gewone valle valle met pindakaas en gewoon choco voor te eten maar niets werkt wie heeft een iede?. kan geen vergif gooien met de hond want die eet ook alles wat ze vind. heb de kat ook 1week opgesloten in de veranda met voer en water enz er bij dan eh. maar hij is te dom voor een muis te vange ratte brengkt die iedere dag mee van hier achter maar een stomme muis pakt die niet.
          zou ik gewoon zo veel mogelijk muizen klemmen zetten .
          zo dat je het probleem van de muizen onder controlle heb de ratten daar zorg je kat dan wel voor

Opmerking

Tja, als het klopt wat je hier zegt:

dan is het ook geen wonder.

Tot 24 uur licht?

De ratten en muizen zullen de hele buurt wel bij jou uitnodigen
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

Opmerking

jha das waar ma ooit een hond gezien wat al eens aan rattelijm gehange heeft en vast zat in een muiseklem?. ratte komen de veranda niet in da geluk heb ik al zet geen vogels meer buite genoeg verdwene heb er vandaag al 4 gevange met de lijm zie er nog lopen wordt er niet goed van
              meestal moet je de lijm zetten waar de muizen hun weg hebben bv langs een muur ook kun je op de lijm plankjes wat voer doen ..

maak de lijm plankjes niet te smal

mijn voorkeur gaat uit na muizen klemmen

Opmerking

en de ratte zitte buite maar ik woon achter een beek waar al jaren waterratte zitte krijg je niet weg zelf de gemeente heeft mij vergif gegeven toen van die goeie blokke daar frate ze ff van maar dat werkt nu ook al niet meer maar mijn buurvrouw gooit ook graag brood enz voor de vogels buite maar probleem ik zie nooit vogels op die voederplaats van haar zitte meestel ratte enz wat ik zie lopen daar
                Hallo, hoe oud ben je dan als ik vragen mag?

Want de gemeente geeft toch niet zomaar gif weg aan de burgers.

Dit i.v.m. vergiftigingsgevaar.

De gemeente is dan namelijk aansprakelijk als jou / u wat gebeurt.
                Met vriendelijke groet:
                Henk.

Opmerking

als er aan de overkant van mijn woonwijk raten zitten en de gemeente komt krijg ik altijd een paar zakjesgif als ik er omvraag
                  dit gif doe ik weer in de gifbox die ik heb staan

Opmerking

Ja ok, hier werken ze met bepaalde patronen en die schieten ze in de grond.
                    Als het spul nat wordt ontstaat een zwaar giftige damp waaraan ze sterven.

Daarvoor moet je een gedegen cursus voor volgen.

Vandaar dat ik het vroeg
                    Met vriendelijke groet:
                    Henk.

Opmerking

Maar misschien heb je hier wat aan:
                      bv stukje over carbied is interessant

Forum / tuintips / tuinproblemen - Deel je kennis met andere tuinliefhebbers online.
                      Met vriendelijke groet:
                      Henk.

Opmerking

Opmerking

ja het enige wat nog rest is maar bestrijden en bestrijden ..
                          maar of we er van af komen .??

mischiens een uil nemen .

Opmerking

Dit schijnt ook te helpen, als je de zoekfunctie gebruikt, kom je nog wel meer tegen.

Ook een hele goede tip die ik gekregen heb van een andere vogelliefhebber
                            is het plaatsen van een schoteltje met een mengeling van 33% gips, 33% havervlokken, 33% suiker,
                            in de onmiddelijke omgeving nog wat water ter beschikking stellen (krijgen dorst van deze mengeling)
                            en de muizen eten zit letterlijk dood.
                            Met vriendelijke groet:
                            Henk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
                              Ja ok, hier werken ze met bepaalde patronen en die schieten ze in de grond.
                              Als het spul nat wordt ontstaat een zwaar giftige damp waaraan ze sterven.

Daarvoor moet je een gedegen cursus voor volgen.

Vandaar dat ik het vroeg
                              inderdaad heb je hier een licentie voor nodig, officieel is dit vergif tegen mollen en woelratten, ik zou het niet in de voliere gebruiken, de dampen stijgen ook omhoog en doden dan de vogels.

een "behandeld" gebied moet 24 uur afgesloten zijn voor publiek, bv een voetbalterrein mag na behandeling 24 uur lang niet betreden worden.

hoe ik dit weet? ik heb zelf de licentie.
                              www.fretteren.eu

Opmerking

Vandaar dat ik dit ook wist, ik wil die cursus niet, maar als het moet van de baas tja.

Maar zoals ik hiervoor al melde carbied, heeft bijkans de zelfde werking
                                Met vriendelijke groet:
                                Henk.

Opmerking

Working...
                                X