Mededeling

Collapse
No announcement yet.

muizen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• muizen

Ondanks preventieve maatregelingen heb ik in het zand van de voliere muizekeutels, sleepsporen van muizenstaartjes ontdekt en het miniscule gaatje waar ze erin komen. Op 't forum al genoeg gelezen overde bestrijding ervan, ga ernu mee aan de slag, maar mijn vraag: Gisteravond zat een barmsijsje niet lekker in de veren op de grond, omdat het al donker begon te worden en stress en de vlucht wilde voorkomen wilde ik em vanmorgen met daglicht vangen en apart binnen zetten, maar nu is hij in geen velden of wegen meer te bekennen. Kan het zijn dat muizen em opgegeten hebben??

Groet Marco

Ik weet niet of een muis een vogel op eet maar mocht dit zo zijn dan zijn er meestal toch wel sporen(veren).
    M.v.g. Sepke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door roccotje
      Ondanks preventieve maatregelingen heb ik in het zand van de voliere muizekeutels, sleepsporen van muizenstaartjes ontdekt en het miniscule gaatje waar ze erin komen. Op 't forum al genoeg gelezen overde bestrijding ervan, ga ernu mee aan de slag, maar mijn vraag: Gisteravond zat een barmsijsje niet lekker in de veren op de grond, omdat het al donker begon te worden en stress en de vlucht wilde voorkomen wilde ik em vanmorgen met daglicht vangen en apart binnen zetten, maar nu is hij in geen velden of wegen meer te bekennen. Kan het zijn dat muizen em opgegeten hebben??

Groet Marco
      Ik denk dat u te maken heeft met een wezel! Deze gaan door dezelfde kleine openingen of kieren als muizen.
      Stamperke

Opmerking

Jazeker!

Muizen zijn geen top predatoren, maar wel opportunistisch van aard.
        In de praktijk betekent dit dat ze vooral eten waar ze gemakkelijk toegang tot voedsel kunnen krijgen.
        Vooral op het moment dat voedsel schaarser wordt (winterperiode) gaan muizen gemakkelijker over op andere (lees: alle mogelijk denkbare) voedselbronnen.

Het is wellicht geen overbekend gegeven, maar muizen laten eieren en/of jonge vogels zeker niet ongemoeid als ze de kans krijgen die te verschalken.
        Dit geldt ook voor kleine vogels en ander dieren en zeker als die dieren in een zwakke conditie verkeren.
        Als het moet eten ze ook wel aas.

kortom, vergis u niet in de schier ongekende overlevingstactieken van muizen.

Om die reden adviseer ik dan ook om altijd muizen te bestrijden . . . . .

ook als u geen last van muizen hebt of denkt te hebben!

DUS:
        voedsel/vogelvoer goed afgesloten bewaren. (waar niets te halen is ....)
        en altijd preventief vallen plaatsen voor het geval dat.

muizen zijn nacht actief en vormen ook om die reden een forse bedreiging voor vrijwel alle vogelcollecties.

just for the record:

In '79 heb ik een muizenplaag bij mijn vogels gehad, dus ik weet helaas maar al te goed waar ik het over heb.
        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
          Jazeker!

Muizen zijn geen top predatoren, maar wel opportunistisch van aard.
          In de praktijk betekent dit dat ze vooral eten waar ze gemakkelijk toegang tot voedsel kunnen krijgen.
          Vooral op het moment dat voedsel schaarser wordt (winterperiode) gaan muizen gemakkelijker over op andere (lees: alle mogelijk denkbare) voedselbronnen.

Het is wellicht geen overbekend gegeven, maar muizen laten eieren en/of jonge vogels zeker niet ongemoeid als ze de kans krijgen die te verschalken.
          Dit geldt ook voor kleine vogels en ander dieren en zeker als die dieren in een zwakke conditie verkeren.
          Als het moet eten ze ook wel aas.

kortom, vergis u niet in de schier ongekende overlevingstactieken van muizen.

Om die reden adviseer ik dan ook om altijd muizen te bestrijden . . . . .

ook als u geen last van muizen hebt of denkt te hebben!

DUS:
          voedsel/vogelvoer goed afgesloten bewaren. (waar niets te halen is ....)
          en altijd preventief vallen plaatsen voor het geval dat.

muizen zijn nacht actief en vormen ook om die reden een forse bedreiging voor vrijwel alle vogelcollecties.

just for the record:

In '79 heb ik een muizenplaag bij mijn vogels gehad, dus ik weet helaas maar al te goed waar ik het over heb.

Ik zag van de week op nat.geo wild iets over muizen die hun eigen soortgenoten opaten, was wel in de desert onder hele andere omstandigheden uiteraard, maar vandaar mijn vraag. Goeie tip van je om altijd preventief muizen te bestrijden. Ga ik zeker doen. Thnx

Opmerking

jfk1

hier worden de muizen altijd bestreden .( heb altijd muizen vallen en gif doosjes klaar staan

bij een kennis was eens een jonge kanarie die uitgevlogen was. in een muizen gat getrokken door de muizen ....was ook aan gegeten .dus volgens mij doen ze het wel
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

Opmerking

Wat het bestrijden van muizen betreft dat doe ik ook het hele jaar door, ik heb kasjes gemaakt van ongeveer 25l x14br x en 14 h daar heb ik een gaatje in van 2cm waar ze doorheen moeten en in het kasje(kisje) heb ik een muizenval staan, de boven kant is los dat kan ik er afhalen, regelmatig vang ik dus wel muizen, ik heb deze kisjes door heel de tuin staan(5st)
              het nadeel hier is dat de buren eten buiten gooien en er niet op letten, ze klagen wel dat ze muizen hebben!! maar zaterdag nogmaals verteld en nu zouden ze stoppen?????

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Barend
                het nadeel hier is dat de buren eten buiten gooien en er niet op letten, ze klagen wel dat ze muizen hebben!! maar zaterdag nogmaals verteld en nu zouden ze stoppen?????
                hier heb ik dus ook last van
                buren gooien maar brood op het afdak .valt na beneden en blijft daar liggen
                en het erge daar van is .de muizen graven onder de afscheiding door en komen zo mijn voliere in binnen in de voliere heb ik 3 muisen klemmen staan afgedekt met gaas net op die plek waar ze dus hun ingang hebben gegraven

heb afgelopen keer enkele muizen weer gevangen
                1 moeder muis
                4 halfwas muisjes
                1 man muis

zo heb ik de muizen vallen in mijn voliere staat .

en vanmorgen was het weer raak aan de andere kant .

vind het zelf ook een beetje .jammer maar de muizen valletjes blijven staan

Opmerking

zeg tegen u buren dat je een dikke rat op hun dak gezien hebt ,zullen dan wel luisteren grtn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gors
                    zeg tegen u buren dat je een dikke rat op hun dak gezien hebt ,zullen dan wel luisteren grtn.
                    hun dak is ook mijn dak .....

Opmerking

proberen te blijven praten met je buren, en ze vertellen dat ze ook bij hun naar binnen gaan........
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik denk dat, als je de muizen levend vangt en dan door hun brievenbus of op een andere manier naar binnen werkt, dat ze dan wel maatregelen gaan nemen

Uiteraard even wachten tot ze weg zijn
                        Met vriendelijke groet:
                        Henk.

Opmerking

ach die buren ....

ik denk als ik er een vaste vloer inleg dat het probleem opgelost is kunnen ze van zelf niet meer onder de afscheiding door komen via de buitenkant

Opmerking

bespaar je de moeite, als muizen willen komen ze toch wel. je kan beter proberen het knoeien met zaad beperken. muizen kruipen ook omhoog langs je gaas of achterwand, of onder de deur door.

probeer een systeem te maken zodat er geen zaden in je voliere vallen, als er voor muizen niets te eten is, blijven ze wel weg.

je kan ook buiten je voliere bakjes met gif neer zetten, ik gebruik van die giftige maiskorrels die ze eten, en zo hou ik het aardig in de perken.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                              l.

je kan ook buiten je voliere bakjes met gif neer zetten, ik gebruik van die giftige maiskorrels die ze eten, en zo hou ik het aardig in de perken.
                              ik heb buiten de voliere ook gifbakjes staan en nog wat muisen klemmen
                              dus vang en gif produkten staan er genoeg

maar als de oorzaak niet opgelost word ( tuin die niet onderhouden word brood blijven gooien los ik het probleem ook niet gelijk op

het enige wat ik kan doen is alle doden muizen tussen hun tuin zooi gooien ....

Opmerking

Working...
                              X