Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wilde kanarie (serinus canaria)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik zou deze ook graag gaan kweken, maar weet niet hoeveel een koppel zou mogen kosten, ik weet een koppel Canary Tenerife te koop zijn, dus dit zijn wel wilde veronderstel ik, of tog de europese dat ze zeggen? ze staan te koop voor 150, is dit de normale prijs?
    Mvg
    Groeten Oli4

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door oli4
      Ik zou deze ook graag gaan kweken, maar weet niet hoeveel een koppel zou mogen kosten, ik weet een koppel Canary Tenerife te koop zijn, dus dit zijn wel wilde veronderstel ik, of tog de europese dat ze zeggen? ze staan te koop voor 150, is dit de normale prijs?
      Mvg
      Hallo,
      een koppel wilde kanaries mag tussen de 85 en 100 euro liggen,dat is de gangbare prijs.
      Eerder schreef ik zo tussen de 100-120 maar ik vindt dit al weer achterhaald.
      Let wel op dat ze goed geringd zijn,nederland 2,7 mm cultuurringen en in duitsland wordt 2,7 en 2,8 mm gebruikt afhankelijk van de betreffende bond
      En de wilde kanarie(serinus canaria canaria) is niet de europese kanarie(serinus serinus)
      In het duits kanarengirlitz en de europese is de girlitz.
      Pas ook op voor bastaarden en overtuig jezelf goed voor je tot aankoop over gaat.
      Ze zijn beduidend kleiner dan een groene kanarie om het maar zo te zeggen,veel slanker,klein kopje en ook bewegelijker.
      Zijn geen vogels voor een kleine broedkooi,minimaal 120 en liever groter of een vluchtje.
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

ja, dat wel ze zijn idd kleiner, en ze zijn ook wat schuw.
        ze zouden in een voliere gestoken worden hoor van 2x3x2 bxlxh
        maar dus 150 is wat veel? en ik denk tog wel dat het echte zijn, ze zitten in een zeer gekende vogelspeciaalzaak waar er meer dan 250 vogels zitten dus
        Groeten Oli4

Opmerking

dus ik zou het niet doen voor die prijs?
          Mvg
          Groeten Oli4

Opmerking

maar dus 150 is wat veel? en ik denk tog wel dat het echte zijn, ze zitten in een zeer gekende vogelspeciaalzaak waar er meer dan 250 vogels zitten dus
            Hallo Oli4,
            Bedoel je Gouldamandine in Varsenare?
            Kijk de prijzen hier opgegeven door kingfisher, zijn prijzen die je betaald bij een kweker.
            Vogelhandelaren moet ook hun brood verdienen, vandaar de meer prijs.
            S6
            Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Opmerking

Dat zegt me niets,de meeste handelaren weten vaak niet wat ze hebben zitten zeker met dit soort vogels niet(cinisoorten) wil niet zeggen dat deze handelaar het niet weet maar toch.
              En ja de prijs bij een handelaar is vaak hoger,logisch hij moet ook brood op de plank.
              Als jij de prijs goed vindt wie ben ik dan om te zeggen hij is te hoog,jij moet zelf uitgeven wat jij wilt.
              Mvg,
              Kingfisher.

Opmerking

deze is wel echt gespecializeerd
                ja dat is wel waar, maar ik neem aan dat u tog wel wat ervaring heeft en zo weet hoe en wat, en meschiens kunt u zeggen dat het wat teveel is, gewoon uw gedacht
                Mvg
                Groeten Oli4

Opmerking

Opmerking

ok, ik zal anders wel eens een praatje doen met de verkoper
                    En anders laat ik ze

Bedankt
                    Groeten Oli4

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      Hallo,

Meestal doe ik daar geen uitspraken over. Als het nog steeds de zelfde eigenaar is van pakweg enkele jaren terug ( M..... ) is er geen enkel probleem. Voor de rest kan jij alleen daar over beslissen.
                      Nog altijd dezelfde...
                      Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Opmerking

Dus nogmaals oli4 als jij vindt dat ze het waard zijn en je wilt dat ervoor uitgeven gewoon doen.
                        Zelf zou ik even verder kijken en wat langer wachten dan zul je ze heus voor minder kunnen bekomen.
                        En vanaf nu geen u gewoon jij,Bob of kingfisher
                        Mvg,
                        Kingfisher.

Opmerking

HAHA ok idd ik zal wat wachten, want ik ben nog student en het geld rolt ook niet er is nog veel tijd en tog ik kijk naar iets uit
                          Groeten Oli4

Opmerking

Ik heb onlangs een sirinus canaria kunnen kopen bij een grote kweker in de buurt voor slechts 20€ , jonge goedfluitende man van 2011 , gezond en strak in de veren en ras zuiver (zit vaak in spanje) en geringd met 2,5 KBOF . Hij zit nu samen met een cini popje van 2010 (mits mijn man overleden is en geen cini man gevonden heb ) .

(het koppeltje cini x timbrado zit ook in zelfde kooi )

Voor normale prijzen is het beter mensen te contacteren uit mediteraanse gebied die geregeld in de benelux komen ( en dat zijn er heel wat ) . Prijzen in spanje voor dergelijke vogels zijn 5 a 10 € .

Opmerking

Dat weet ik chardonneret,maar weet jij ook dat die vogels vaak wildvang zijn en overgeringd?
                              Ik zeg niet dat ze alle zo zijn maar ik spreek uit ervaring,als ze wild blijven,vluchtgedrag blijven vertonen en vaak aan de ring zitten te pikken en te rommelen weet ik genoeg.
                              Mvg,
                              Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                                Dat weet ik chardonneret,maar weet jij ook dat die vogels vaak wildvang zijn en overgeringd?
                                Ik zeg niet dat ze alle zo zijn maar ik spreek uit ervaring,als ze wild blijven,vluchtgedrag blijven vertonen en vaak aan de ring zitten te pikken en te rommelen weet ik genoeg.
                                Kan best zijn .
                                Vind hem best een heel rustig vogeltje ...

Opmerking

Working...