Heeft er iemand kweek ervaringen met deze vogel?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
wilde kanarie (serinus canaria)
Collapse
X
-
Mijn dank voor uw spelcorrectie.
Ik kweek al enige met redelijk succes sijzen en goudvinken.
Ik ben nu van plan een iets minder algemene vogels aan te schaffen.
Is deze soort makkelijk te houden?(ziekten en dergelijke)
Is hij te vergelijken met de eur kanarie?(onrustig)
Kweekt hij makkelijk in broedkooien, moet hij verwarmt zitten(zie zijn herkomst).
Is het mogelijk om met deze vogel evt wisselbroed toe te passen?
Ik hoor graag van u
gr Tren
Opmerking
-
over de kweek van de sijs is veel op het net te vinden
speciaal club Europese cultuurvogels
belangenbehartigingen Europese cultuurvogels
google maar eens je vindt zat over sijzen
mvg bVogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...
Opmerking
-
Hoi Tren,
Naar mijn ervaring zijn wilde kanaries niet moeilijker te kweken dan sijzen of putters (met goudvinken heb ik geen ervaring).
Of ze in een broedkooi gekweekt kunnen worden: Dat is goed mogelijk, al heb ik er ook een koppel bij wat echt niet tot broeden te krijgen is in een broedkooi. Met de jongen van dat koppel is het wel gelukt. Ik ken een andere kweker die ze alleen in broedkooien kweekt.
Ik heb ze het hele jaar buiten zitten, wel redelijk beschermd tegen weer en wind.
Met wisselbroed heb ik geen ervaring. Ik heb het wel eens geprobeerd met 1 man met twee poppen, maar dat werd geen succes.
vr gr Karel
Opmerking
-
Hallo Tren,
ik denk dat Karel met die andere kweker mij bedoelt(anders moet je me maar corrigeren Karel).
Ik kweek de wilde alleen in broedkooien en kleine vluchtkooien gewoon omdat ik op niet anders heb.
Komende tijd zal ik wel 2 volieres gaan zetten maar ook dat zullen binnen verblijven worden.
Maar met de (binnen)kweek heb ik tot op heden weinig problemen,elk jaar wel jongen op stok zonder veel rare dingen.
Ik vind het fijne vogels met een mooie zang en bij mij zijn ze rustig maar niet te vergelijken met zeg maar de gewone(niet kwaad bedoeld)kanaries ze blijven een stuk bewegelijker zonder bang te zijn.
ik heb nu wilde kanaries zitten uit duitse lijnen maar sinds kort ook een koppel rechtstreeks van Tenerife via een collegakweker hier op het forum kunnen bekomen en die zijn wel een stuk onrustiger wat ook wel weer minder is dan in het begin maar er is wel meer geduld nodig.
Je kunt ze ook buiten houden,een vriend van me in duitsland heeft ze ook 'swinters buiten,wel overdekt maar niet verwarmd,wordt het echt te gek dan gaan ze naar binnen zomers zou je ze zonder problemen buiten kunnen houden,moet ook zeggen dat de kleur dan ook mooier is dan vogels die men binnen houdt,daar weet Karel wel van.
Ik heb sinds een paar maanden ook een bruine pop op het hok,aan kunnen schaffen via een collegakweker in duitsland en daar heb ik ook al een paar jongen uit mogen kweken en volgend seizoen maar eens kijken of ik ook bruine mannen kan kweken,maar deze blijven buiten de wildkleur vogels,dus twee aparte bloedlijnen.
Hou er wel rekening mee dat ze cultuurgeringd dienen te worden,2,7 mm breukring.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
hallo ,kan er mij misschien iemand vertellen waar ik aan zo'n koppel wilde kanarie's kan geraken ?zou ook graag met deze vogels gaan kweken maar kan er moeilijk aangeraken koppel moet wel onverwant zijn liefst rond de omgeving van Antwerpen ,wil wel wat km doen ,maar moet aanvaardbaar zijn
mvg Rudi
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door putterkehallo ,kan er mij misschien iemand vertellen waar ik aan zo'n koppel wilde kanarie's kan geraken ?zou ook graag met deze vogels gaan kweken maar kan er moeilijk aangeraken koppel moet wel onverwant zijn liefst rond de omgeving van Antwerpen ,wil wel wat km doen ,maar moet aanvaardbaar zijn
mvg Rudi
Ook moet je oppassen omdat er veel gekruist wordt met gewone kanaries,ik ben pas nog bij een collegakweker geweest die ook wat "wilde kanaries" had aangeschaft maar dit waren toch echt bastaarden.
Ik heb in duitsland goede ervaringen zeker omdat men daar met herkomstpapieren werkt en dus ook de oudervogels moet opgeven.
Natuurlijk is alles fraude gevoelig maar je hebt gewoon meer zekerheid.
Het is wat verder weg maar niet onoverkomelijk en zoals al in een eerdere topic beschreven heb ik ook al een aantal vogels per koerier laten overkomen wat me goed bevallen is maar wat natuurlijk een kwestie van vertrouwen is maar een goede oplossing als het te ver rijden is maar dan wel meer dan 1 koppel aankopen en dan zijn de vervoerskosten goed te doen,gemiddeld een 75 euro heb ik betaald toen voor 2 koppels uit de buurt van Bremen plus dan natuurlijk de kosten voor de vogels.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
hoi kingfisher, heb ook al opgemerkt dat de prijzen bij jullie in NL een stuk lager liggen dan bij ons maar dan zit je wel meestal met een grote afstand
en ik ben geen goede chauffeur voor verre afstanden
ik vermoed dat de prijzen die jij doorgaf stukprijzen zijn ,
ook bedankt aan karel voor zijn voorstel
grt Rudi
Opmerking
-
zang
leuke vogels! Lijkt de zang van jullie vogels op dit vrolijke krasserige liedje?
Je hoort op Youtube ook zang waarvan ik denk dat het kruisingen met de gedomesticeerde kanarie betreft.
F.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking