Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te klein jong duifje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• te klein jong duifje

hallo

ik heb een jong pauwstaartje, die verstoten was.. hij is veel kleiner dan zijn niet verstoten broertje.. ik heb em meegenomen omdat ie verstoten was.
    hij is ongv 4 weken oud en zit in tegenstelling tot zijn broertje niet goed in de veren.. zijn broertje is bijna volgroeit en staat op punt van uitvliegen... 'mijn' duifje oogt echter als 2 of 3 weken.. en heeft net witte veertjes..
    hij heeft de leeftijd van zelf eten maar doet dit nog niet..

nu mijn vraag!
    wat is dit en hoe en wat moet ik hem voeren..
    ik geef nu kuikenopfokmeel ( 0 - 6 weken ) aangemaakt met water/melk.
    is dit voldoende of moet ik iets van NutriBird kopen?
    nog iets, hij doet zijn snavel niet open.. nu heb ik een jong kauwtje gehad, en die sperde pas na 2 dagen.. komt dit sperren ook nog bij mijn pauwstaart?
    reageer aub snel..

Mvg Jonne
    als je geen 2 hobbys tegelijk kan doen, maak je er tog gwn 1 van! # Vissen samen met Jacky de kauw

Ik weet niet veel van duiven, maar die worden door de ouders uit de krop gevoerd, zij sperren dus niet maar gaan met de snavel in de bek van de ouders.

Kauwtjes sperren en krijgen het eten in de bek geduwd, misschien staat hier iets bij:http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=1138

Of even de zoekmachine gebruiken.
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

bedankt, ook als ik de snavel ergens in doe, bijv een kopje met voer, daarover een doekje met een gat, in dat gat gaat dan de snavel.. dit om moeders snavel na te bootsen.. spuugt hij/zij het gewoon uit... met een simpele schudding van de kop is alles weer uit het snaveltje.

bekijk dit youtube filmpje eens..
      een 11 dagen oud duifje piept en eet zoveel als hij kan!!

mijn duifje doet dit ( nog niet )
      maar wat niet is kan nog komen!!
      alvast bedankt..

Mvg Jonne
      als je geen 2 hobbys tegelijk kan doen, maak je er tog gwn 1 van! # Vissen samen met Jacky de kauw

Opmerking

Ja die lust er wel pap van , misschien heeft dit duifje zijn biologische moeder nooit gezien en accepteert het makkelijker voedsel van de verzorger.

Maar je ziet dat de verzorger een buisje over de voederspuit heeft geschoven om het voeren uit de krop na te bootsen.
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ik heb nu ook zoiets gemaakt, met een spuitje en zoals op t filmpje, en ziedaar : hij eet!! hij piept niet, maar krijgt in ieder geval iets binnen..
          Bedankt..
          iemand nog tips??

Jonne

Opmerking

hallo

mijn duifje probeerde gisteravond al zelf te eten!!
            hier een link met de foto

Iemand nog tips??

Jonne

Opmerking

ik zei al eerder wat niet is kan nog komen.. mijn duifje schreeuwt inmiddels om eten!! voor het eerst zit zijn krop weer vol!! net begon ie opeens te piepen en toen begon ie aan mijn vingers te sabbelen!! ik het speciale spuitje voor zijn neus gehouden, en ziedaar! hij at de spuit er bijna bij op!!
              hij eet zoals op het filmpje!!
              bedankt allemaal!!

deze red het wel!!

Jonne

Opmerking

'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

@ troetelduifje.

zeker is het leuk!! het is nu idd al enorm tam!
                  maar.. het is maar 15 cm groot!! (lengte) zijn ex-nestgenoot vliegt al vrolijk rond op mijn werk!! komt dit nog goed??
                  gelukkig zit ''kleintje'' ( zo heet ie ) al goed in de veren.. afgezien van onder zijn vleugels geen kale plekken!!!

komt dit goed of ...

alvast bedankt!

Jonne

Opmerking

volgens mij hebben alle vogels kale oksels hoor. zie foto.

Tja en als hij zo achter loopt, dan zal het langer duren voor hij kan vliegen enzo. misschien leert hij wel nooit vliegen. Ik weet niet of ze dat van hun ouders afkijken? (Vooruit, jij het dak op met 2 paraplu's )
                    Bijgevoegde Bestanden
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                    X