Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vererving in kruisingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

hoop dat t lukt hier is de foto

Opmerking

dit is de pop
      heeft ook 1 kanarie jong groot gebracht ongeveer dezelfde kleur.
      Man was een waterslager

Opmerking

Rode is de pop.
        Rode heeft ook kanariejong van waterslager.
        Deze heeft dezelfde kleur als de bastaard!
        Gele de bastaard ZwartkopsijsxKanarie
        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door stegge16
          Rode is de pop.
          Rode heeft ook kanariejong van waterslager.
          Deze heeft dezelfde kleur als de bastaard!
          Gele de bastaard ZwartkopsijsxKanarie
          nog te jong , update de photo eens binnen 2 tal weken .

Opmerking

Oke zal ik doen,
            is wel mooi vogeltje vind je niet!

Gr

Opmerking

ja een mooi bastaardje !

Opmerking

HELP

Hoe kan dat?
                Mn bastaart ZwartkopsijsXKanarie lag vanmorgen dood in het hok.
                Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Dit kan vele redenen hebben :

parasieten
                  zware jeugdrui
                  bacterie
                  ...

Opmerking

HOI

Hoe kan ik weten waaraan het heeft gelegen?
                    Gisteren zat hij nog aan de trailies en was hij volgens mij goed te pas.

Gr

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door stegge16
                      HOI

Hoe kan ik weten waaraan het heeft gelegen?
                      Gisteren zat hij nog aan de trailies en was hij volgens mij goed te pas.

Gr
                      Misschien eens bij een dierenarts voor onderzoek laten doen?
                      Heb je gekeken of hij geen zwarte stip op zijn buik had? Dat is teken dat de lever te groot is en dat zijn meestal vogels voor de vuilbak om het hard te zeggen.

treursijs
                      http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Tijdens mijn vakantie zijn alle 6 mijn jonge sijsjes gestorven tijdens de rui. Eentje was er voor mij vakantie al gestorven en die had een gele prop bij zijn poepgat zitten aan de binnenkant van zijn lijfje.

Dat duid vaak op cocidiose.

Kan vele oorzaken hebben, ik weet wel dat mijn sijsjes niet meer op beukensnippers komen te zitten, gewoon op schelpenzand en dan op tijd kooien schoonmaken.

Mijn ervaring is dat je bij schelpenzand beter schoonmaakt, bij beukensnippers heb je vaker het idee dat het nog wel kan.

Ik zeg niet dat dat er mee te maken heeft maar ik heb het wel meteen veranderd hier, allen in de voliere bij de kanaries liggen nog zuivere beukensnippers.

Vraag/kijk ook even na of je we 100 % beukensnippers hebt, want sommige merken vermengen het met vurenhout en dat is dus erg gevaarlijk om te gebruiken.
                        http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Beukensnippers

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                          Tijdens mijn vakantie zijn alle 6 mijn jonge sijsjes gestorven tijdens de rui. Eentje was er voor mij vakantie al gestorven en die had een gele prop bij zijn poepgat zitten aan de binnenkant van zijn lijfje.

Dat duid vaak op cocidiose.

Kan vele oorzaken hebben, ik weet wel dat mijn sijsjes niet meer op beukensnippers komen te zitten, gewoon op schelpenzand en dan op tijd kooien schoonmaken.

Mijn ervaring is dat je bij schelpenzand beter schoonmaakt, bij beukensnippers heb je vaker het idee dat het nog wel kan.

Ik zeg niet dat dat er mee te maken heeft maar ik heb het wel meteen veranderd hier, allen in de voliere bij de kanaries liggen nog zuivere beukensnippers.

Vraag/kijk ook even na of je we 100 % beukensnippers hebt, want sommige merken vermengen het met vurenhout en dat is dus erg gevaarlijk om te gebruiken.
                          Jammer van je sijsjes,

Maar waarom zijn vurensnippers gevaarlijk?

Gr Arjan

Opmerking

verlof of ..

een echte vogel kweker gaat nooit op verlof , nooit. is altijd een ei of een jong , wanneer je thuis komt . ( hier eenen doodt daar , een naar de wilde wereld ).
                            wil je op verlof gaan . wel blijf van huisdieren af . zoals katten , honden .
                            ook vogels .
                            medaar zegt neen van ik ben op verlof geweest en ze zijn doodt ..
                            ik ga nooit op verlof . madam als ze wil ?? ze wil ook niet .
                            madam haar katten en medaar ziene vinken, die ??. zit nu buiten en die witte putters trekken aan miene haren .
                            medaar .

Opmerking

Working...
                            X