Mededeling

Collapse
No announcement yet.

parkiet schreeuwt zo....

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• parkiet schreeuwt zo....

Hoi iedereen,
    Ik heb een logeer parkiet - valkparkiet, wit met een gele waas, oranje wang, en is 24 jaar oud. De baas kan er niet voor zorgen ivm opname en dus heb ik hem thuis omdat ik toch al vogels (zebravinken) heb,.
    Maar... ik word knetter van het geroep en geschreeuw van hem....
    ik weet niet meer wat ik er aan moet doen
    een doek er over helpt zeker, maar dat wil ik ook niet te lang doen.
    als ik op de bank bij hem zit gaat het wel, maar als ik maar even naar de keuken, naar de pc kamer, of naar de wc ga, schreeuwt hij me achterna.
    ik geloof niet dat wij vrienden gaan worden.
    voordat ik ga aangeven dat hij ergens anders heen moet, wil ik vragen aan jullie die ook parkietensoorten hebben (zal proberen een foto te plaatsen, maar weet niet of dat lukt) of ik hier iets aan kan doen.
    graag jullie advies. wil graag weer rust in mijn huis

Groetjes van Little Finch Villa

Tja, een valkje van 24 die ineens ergens anders is zal ook wat in de war zijn lijkt me! Hoe lang is hij nu bij jou? Misschien moet hij gewoon wat wennen aan de gang van zaken bij jou thuis. Als je er bij bent is het minder zeg je en dat lijkt me logisch, hij wil waarschijnlijk aandacht en gezelschap. Probeer af en toe gezellig tegen hem te kletsen ofzo en misschien word het vanzelf minder als hij wat gewend is.. Toen ik mijn valkje net nieuw had riep ze ook best veel, na een paar dagen werd het wel minder. Nu zit ze buiten bij de andere parkieten en is het helemaal rustig geworden maar dat is voor jou geen optie.

Opmerking

valkje

Hai Pippa
      ik heb hem vorige week woensdag ochtend gekregen, dus hij is nu 10 dagen bij mij. hij is het weekend bij mijn baas geweest, maar dat ging niet goed met de hond en toen hebben we besloten om hem bij mij te parkeren.
      we weten niet precies hoe lang het duren gaat, deze logeer partij.
      zelfs als ik de deken over de kooi doe als het me te gek wordt, te lang duurt, het geroep/schreeuw, dan gaat hij nog een tijdje door.
      hij wil nog niet bij me komen of op mijn hand, toen ik hem een paar dagen geleden een walnoot aanbood, beet hij in mijn vinger.
      niet hard hoor, niet bloederig maar even happen.
      ik praat zeker tegen hem als ik uit bed kom, of thuis kom.
      maar ben ook vaak stil omdat ik veel puzzel en lees.
      misschien is hij dat niet gewend.
      ik heb wel altijd tv of radio aanstaan.
      hij weet ook heel goed als ik hem de doek laat zien, wat dat betekent.
      dan mokt hij wat, en soms fluit hij dan een deuntje
      aan de ene kant denk ik dat hij donders goed weet wat hij wil, aan de andere kant zit hij de avond te suffen en dan grijpt hij ineens naar zijn pootjes , om zich heen en kraait hij wat en dan suft hij weer.
      ik praat dan even geruststellend, en denk soms dat dat een beetje lijkt op dement gedrag. ,maar ik ben geen kenner, het is nu gelukkig rustig en ik kan wel goed slapen, anders zou het echt niet kunnen zo.
      groetjes
      teunie en de boys

Opmerking

Een valkparkiet van 24 jaar oud zal zeer moeilijk en langzaam wennen. In 10 dagen tijd is hij ook al 2x verplaatst.
        Het gedrag dat hij nu vertoond is pure stress.

Opmerking

ok

ok eabe en andere lezers,
          als dat dan zo is, hoe kan ik het dan zo min mogelijk stressvol voor hem maken ? ik weet echt niet meer wat ik moet doen
          is het goed om JUIST de deken er een paar keer op te leggen, zodat hij rustig wordt en minder prikkels krijgt ?
          groetjes
          teunie

Opmerking

Op een zeer rustige en voor de vogel overzichtelijke plek in de kamer zetten. Mss dat hij dan rustiger wordt.

Opmerking

Het is trouwens niet abnormaal als er naar jou geroepen word door de valkparkiet. In het wild communiceren ze met elkaar door te gaan roepen als ze elkaar niet meer zien.
              De valkparkiet zit in zijn eentje en ziet dus mensen als zijn vriend. Als jij dan weg gaat wil hij naar zijn vriend roepen. "Ik ben hier, waar ben jij?"

Een doek werkt soms averechts. De vogel ziet niks meer, weet niet wat er gebeurd en gaat dan juist roepen naar jou voor veiligheid.

Stapt hij op je vinger? Misschien kun je hem wanneer je thuis bent uit de kooi laten. Op je schouder laten zitten terwijl je aan het puzzelen bent. Of hardop lezen, zodat de vogel naar je kan luisteren.

Houd dan wel doekjes klaar, want ze poepen wat af.

Opmerking

zo kun je het ook zien ja

dank je graven voor je reactie
                ik leer steeds meer
                ik kan het beter verdragen als ik weet dat hij naar mij roept, omdat hij mij als vriend beschouwt en zeker geen contact maakt met de zebbies
                hij wil nog niet op mijn vinger zitten.
                de eerste dag deed ik de zijkant van de kooi open, toen is hij toen ik even weg was er uit gekomen en ws op de grond terechtgekomen, want hij kan niet vliegen. toen MOEST hij dus wel op mijn hand gaan zitten om weer in de kooi bij veiligheid en eten en drinken te komen.
                hij blaast niet meer, maar toen ik een walnoot aanbood beet hij in mijn vinger
                dat vind ik dus niet zo fijn van kromsnavels, mijn zebravinkmannen doen dat niet.,
                vandaag ging het redelijk goed, hopelijk gaat het morgen ook zo.
                er valt heel wat te leren over vogels, en zebravinken zijn echt totaal anders dan logeetje Coco

Opmerking

Beet hij echt of was het meer vastpakken en weer loslaten? Valkparkieten gebruiken hun tong als een voelzintuig. Die van mij rent soms met zijn tong over de tafel.

Opmerking

dank voor tips maar vogel gaat weg

hallo vogelvrienden,
                    vanochtend na 4 uur geschreeuw, heb ik de directeur gemaild dat ik het zo niet meer wil.
                    dus morgen wordt de vogel bij mij opgehaald en wordt er een ander gastgezin gezocht.
                    het is niet meer leuk zo, en na 12 dagen geschreeuw en geprobeer, en hoofdpijn, moet de rust weer terugkomen bij mij thuis.
                    ik ben er totaal overprikkeld van
                    helaas, dus ik had het ook graag anders gewild, maar dit is niet meer leuk.
                    dank voor de reacties en de tips
                    wat mij betreft kan het topic dan ook wel gesloten worden.
                    groetjes
                    teunie

Opmerking

Working...
                    X