Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Charlies Bird Harness

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage
    Ik kan nog niet eens echt leven. Mijn leven begint pas als ik uit deze hel ben gekropen. Ik weet echt wel hoe het is om beperkt en vastgehouden te worden, lieverd.
    En mijn vogels worden niet mishandeld zoals ik.
    Dat wist ik niet en vind dat zeer droevig. Mijn excuus in deze, en ik hoop dat er voor jou spoedig licht in de duisternis komt.
    Zowel mens als dier horen goed behandeld te worden, al is dat maar al te vaak niet het geval. Mijn opmerkingen waren niet kwaad bedoeld, maar recht uit het hart gedaan.

Opmerking

Bijstaan

Ik moet Drum hier even in bijstaan want tenslotte ben ik met tegenstroom begonnen. (Niet dat hij trouwens hulp nodig heeft )

Heeft natuurlijk helemaal niets met persoonlijke aanvallen te maken, maar gewoon lief en leed van mens en dier. En nu blijkt onze visie over dierenwelzijn wat te verschillen van die van GravenImage en Animal.

Dan die ik toch liever dit in een tuigje:

Amish County Pennsylvania USA.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Dus nu er weten wat we vinden en wat ik met jullie goed bedoelde poets doe: kunnen we weer ontopic gaan?
        Het beestje wordt niet mishandeld en wandelt nog steeds achter mij aan.

Ik heb de afbeelding beter bekeken. Het zijn twee verschillende posities. Eentje met het haakje op de rug voor het wandelen. En eentje onder de vleugel voor het vliegen. Bij het laatste vind ik de plaatsing van het haakje apart.

Vogel blijft kauwen op het tuigje. Als hij het om heeft, maar ook als het gewoon op mijn bureau ligt. Hij heeft voldoende kauwmogelijkheden, ook op mijn bureau. (Houten speeltuintje zodat hij een eigen plek heeft) Interesse in het voorwerp of gewoon vernielzucht?
        Hij heeft ook kritiek op mijn plaatsing van de schommel. Recht, nee hij moet scheef...

Opmerking

Opmerking

Het aandoen van het tuigje gaat nu veel gemakkelijker.
            Ik kan hem ook aaien wanneer hij het tuigje aanheeft. Eerst kon dat niet, omdat hij dan mijn vinger greep.
            Hij kauwt nog steeds op het metaal, maar veel minder hevig dan eerst. Hij reageert ook meer op zijn omgeving en eet ook.
            Het tuigje zelf zit goed. Niet te klein, maar ook niet zo groot dat hij eruit kan.

Voor het raam reageert hij ook op andere vogels. Vooral op de rondvliegende meeuwen. Hopelijk wordt het al snel wat warmer.

Opmerking

De vogel reageert enthousiast op andere vogels vanachter het raam.
              Het is heerlijk weer, dus ik besloot om hem naar buiten te brengen.

Het tuigje aandoen ging mopperend, maar wel snel. Hij kauwt nog steeds op het metaal, of hij het tuigje aan heeft of niet.
              Het kauwen ging in de portiek door, maar stopte toen ik de achtertuin in liep. Een duif in het gras. Parkiet riep er meteen naar en duif vloog weg.
              Vogel keek rond. Toen heb ik hem in het gras gelegd. Hij kwam nauwelijks door het gras. Zo hoog stond het. Hij vond een takje en ging erop zitten, in het gras.
              Toen was de opwinding voorbij en hij zag geen nieuwe dingen meer door het gras. Dus weer metaal kauwen.

Hij kauwt dus alleen wanneer er verder niks anders is.
              Nu zit hij binnen op mijn schouder. Mijn haar aan het eten en mijn mouw onderpoepen.

Opmerking

Working...
              X