Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Charlies Bird Harness

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Charlies Bird Harness

Ik heb er eentje gekocht.
    Tuigje

Zag er goed uit, dus ik heb het gekocht voor mijn valkparkiet.
    Maar nu ik het tuigje heb... Het ziet er heel apart uit en ik heb geen idee hoe ik het bij mijn vogel aan moet doen.
    Natuurlijk mag hij niet nu naar buiten. Veels te koud. Maar ik laat hem wel wennen. Hij trekt en kauwt erop en vind het goed als het om zijn nek hangt. Maar omdat het los zit, gooit hij het wel weer eraf.

Maar dat is alleen wennen. Ik heb het hem nog niet echt aan kunnen doen en ik heb geen idee hoe dat moet. De handleiding die erbij zit helpt ook niet.

Oorspronkelijk geplaatst door handleiding
    Petite & Small Harnesses (Figure 8 style)
    Perching:
    1. Attach leash to D-ring: unsnap black quick-release snap; slide nylon to make loop of harness large enough to easily place over bird's head.
    2. With bird facing you, place loop over the head with the leash hanging down the front of the chest. Gently shorten neck loop until it is small enough to prevent the head from backing out.
    3. Bring the loose strap under the bird's wing, across the back, up onder the wing and snap closes. Adjust as needed.

Walking:
    1. Follow step 1 above for "perching".
    2. With bird facing away from you, place loop over the head with the leash hanging down the bird's back. Gently shorten neck loop until it is small enough to prevent the head from backing out.
    3. Bring the loose strap under the wing, across the chest, up under the other wing, and snap closes. Adjust as needed.
    Ehm... Ik zie helemaal geen acht figuur in het tuigje. Met uitleg van andere sites lukt het me ook niet, omdat ik nog steeds geen acht figuur in het tuigje zie....

Tuigje met riem.
    Tuigje open zonder riem.
    Tuigje dicht zonder riem.
    Vogel kauwt op tuigje.

Geen achtvorm...

Als ik de video's bekijk, krijg ik het idee dat ik een stuk van het tuigje mis.
    Ik zal eens mailen naar de winkel hoe het zit...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Winkel
      Zoals het op Youtube staat is dit een ander merk.

U heeft een XS en dat is een tuigje in 1 geheel.
      U moet hier zelf even een 8 van maken, zoals op de detailfoto op onze site.
      Zo krijgt u een gedeelte dat om het koppie moet en een deel dat onder de
      vleugels door vastgemaakt moet worden.
      Foto

Opmerking

http://www.naturechest.com/harness.html
        Mischien helpt dit u .
        Ik heb er ook zo een voor m'n roseicollis, en ja... ik vond het eerst ook maar iets raars!
        Gr. van mij (14 jaar),m'n valkparkieten, m'n Engelse grasparkieten en Cocootje de roseicollis!

Opmerking

Dankjewel! Gedaan en het past. Met het nodige gejammer, helaas.
          Hoort het dat je het haakje onder de vleugel moet steken en dan vastmaken aan het ringetje aan de voorkant?
          Want ik vind het vreemd dat er een stuk ijzer onder de vleugel ligt. En de vogel gaat er flink op kauwen. Af en toe omrollen...

Opmerking

Is zeker net als het ' bit ' van het paard, daarmee kun je sturen
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

Opmerking

Er is slechts een "sturen" en dat is terug sturen. Wat bedenken wij mensen allemaal. Ik vind het te gek voor woorden.

Maar zoals Dame Edna zegt;"Call me old fashioned"

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Nou nog een zadeltje en gaan met die banaan. Over diervriendelijk gesproken.
                Logisch , dat de vogel jammert. En nou niet zeggen, dat veel mensen het ook doen en de vogel er wel aan went. Aan hangen went men tenslotte ook nooit.
                In de tijd toen men (nog) niet bewust was van dierenleed, hield men papegaaien op een stok met een ketting aan zijn poot, maar anno 2013 leven wij niet meer in de middeleeuwen........of toch!

Opmerking

Jaja, ik ben een harstikke dierenbeul. gromgrom. Ik ben eng en gevaarlijk.

Vogel heeft wat kunnen uitrusten. Tuigje laten zien en hij wou er weer op kauwen. Hij zat nu wat stiller en heb het tuigje makkelijker om kunnen doen. Dit keer jammerde hij niet. Maar wel toen ik zijn vleugels en rug aanraakte. Dan jammert hij altijd. Op de rug zaten hormonen, geloof ik.
                  Hij rolde niet meer om en reageerde beter op de omgeving. Hij moet wel perse op het stukje metaal kauwen. Ook als ik die verplaats. Als ik het op zijn rug zet, op zijn borst, het in mijn hand houd.
                  Tuigje houd ik nog wat te groot, dan kan het er makkelijker af.

Opmerking

De vogel heeft dit alleen maar aan als hij mee naar buiten gaat ,neem ik aan .
                    Binnen mag hij gewoon los ,of zit in een ruime kooi.
                    De vogel krijgt ook nog eens erg veel aandacht.

De vogel heeft het zo dan toch veel beter dan alle vogels die hun leven moeten slijten in een broedkooi en tentoonstellings kooi.

Opmerking

Ik vind het altijd naar om te lezen hoe mensen met dieren sollen. Dan kan je wel lollig opmerken, dat je eng en gevaarlijk bent, maar je komt dicht bij de waarheid wat engheid betreft. Als je echt om dieren geeft, dan doe je een vogel geen tuigje om. Vogel staat voor vrijheid (lichaamsbeweging) en vliegen.Maar nee, je trekt je niets van mijn opmerkingen aan en vervolgt gewoon je verhaal. En dan die onzin van die hormonen op zijn rug, wat een onzin.
                      Advies van een echt oprechte dierenliefhebber met tamme vogels zonder die rot tuigjes: Ga eens voor de spiegel staan, zucht eens diep en bedenk zelf eens hoe het is om met zo'n tuigje te moeten rond springen.
                      Alhoewel....

Opmerking

Bron
                        Doe dit niet op de rug want dat kan de hormonen verkeerd stimuleren.
                        Hm, onzin ja.

Als je echt om dieren geeft, neem je ze niet eens in huis en laat je ze in de natuur leven zoals het hoort in plaats van een voilere of een kooi. Want vogels moeten toch overal op de wereld kunnen komen? Dat is pas vrijheid.
                        Ik ga mijn hele geschiedenis en leven hier niet opgooien. Ik kan alleen vertellen dat ik al veel ervaring heb in het "leven". Ik kan nog niet eens echt leven. Mijn leven begint pas als ik uit deze hel ben gekropen. Ik weet echt wel hoe het is om beperkt en vastgehouden te worden, lieverd.
                        En mijn vogels worden niet mishandeld zoals ik. Tuigje is meteen vrijheid afnemend? Ga eerst maar eens langs al die ouderen die een parkietje in een te kleine kooi hebben.

Binnen zit hij altijd los. Behalve als ik uit huis ga. Dan moet hij in de kooi en de kamer op slot, omdat broertje en zusje er anders wat mee gaan doen.
                        Tuigje is inderdaad voor buiten. Ik heb het nu al thuis, zodat hij eraan kan wennen.

Opmerking

Alle vogels ,die niet in de vrije natuur leven ,of die niet gehouden worden in grote (gemengde) volliere's ,hebben het veel slechter dan een tamme parkiet ,die zelfs met zijn baasje mee naar buiten kan.

Als je over dierenmishandeling wilt klagen ,doe dat dan eerst eens tegen de mensen die vogels kweken in broedkooien ,en weken vogels eenzame opsluiting geven in tentoonstellings kooitjes ,waar ze ook niet in kunnen vliegen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                            Als je over dierenmishandeling wilt klagen ,doe dat dan eerst eens tegen de mensen die vogels kweken in broedkooien ,en weken vogels eenzame opsluiting geven in tentoonstellings kooitjes ,waar ze ook niet in kunnen vliegen.
                            Ik begrijp, dat jij je tot mij wendt Animal en daar ben je vrij in. Ik maakte in deze topic een opmerking over dierenwelzijn. Of jij het er niet mee eens bent boeit mij niet, daar jij je meestal ongenuanceerd uitlaat over bepaalde zaken. Bovendien hoef jij mij niet de wet voor te schrijven, waarover en tegen wie ik wel of niet mag reageren, daar ben ik te oud voor geworden. Beterschap!

Opmerking

Working...
                            X