Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kakariki (5week) blijft kwetteren/krijsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Opmerking

Wel, dan is dat bijt gedrag niet ' geslachtsgebonden ' om even in vogeltermen te blijven
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

Opmerking

Caroline heb jij jouw kakariki's gekortwiekt? Ik las dat het voor kakariki's belangrijk is om te vliegen, maar als je ze niet kortwiekt kunnen ze ook niet naar buiten?

Daarnaast was ik benieuwd vanaf welke leeftijd je een wormkuur kan geven? Aangezien kakariki's veel op de grond lopen en wanneer die evt gekortwiekt wordt (als die volgroeid is), kunnen ze makkelijk een ziek worden toch?

Opmerking

heb ff mee gelezen en kom weer tot de conclusie dat er geen hand opfok vogels moeten worden verkocht of moeten worden gekocht,als we ons daar nu allemaal aan houden voorkomen we zeer veel vogel leed.

Opmerking

Dus het is beter om ze kaal te laten plukken door de ouders? Ik vind dat een vogel meer leed heeft op de langer termijn als deze niet goed verzorgd wordt door het ouderkoppel en dus is het naar mijn mening wel beter om uit te plaatsen en met de hand te voeden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ADMatthieu
              Dus het is beter om ze kaal te laten plukken door de ouders? Ik vind dat een vogel meer leed heeft op de langer termijn als deze niet goed verzorgd wordt door het ouderkoppel en dus is het naar mijn mening wel beter om uit te plaatsen en met de hand te voeden.
              nee de (vogel liefhebber) had hier niet mee moeten kweken,of hij had moeten uitzoeken waarom de ouders het doen.
              is het een vast patroon van de oude vogels dan niet kweken met deze vogels, is zo simpel als wat.

Opmerking

Wat dat betreft heb je inderdaad gelijk.

Opmerking

Wat dat betreft heb je inderdaad gelijk.
                  mooi dat je dat in ziet

Opmerking

Even over het kortwieken;

Als je vogel gekortwiekt is, is dit zeker geen garantie dat deze niet weg vliegt. Wanneer ze schrikken/ in paniek raken kunnen ze als nog een behoorlijk eind komen, en kun je ze dus buiten kwijt raken.

Ik ben het met je eens dat het in sommige omstandig heden niet goed is voor jonge vogels om in het nest te blijven. Maar dan is het beter om ze wel met soortgenoten te gaan bijvoeren ipv alleen.

Opmerking

Ik las dat het voor kakariki's belangrijk is om te vliegen, maar als je ze niet kortwiekt kunnen ze ook niet naar buiten?
                      Het welzijn van de vogel is m.i. het belangerijkst, dus niet kortwieken. En naar buiten kunnen ze (veilig) in een kooi. Gekortwiekte vogels kunnen zich afschuwelijk bezeren wanneer ze b.v. schrikken en dat is niet de bedoeling toch....

Opmerking

Caroline heb jij jouw kakariki's gekortwiekt? Ik las dat het voor kakariki's belangrijk is om te vliegen, maar als je ze niet kortwiekt kunnen ze ook niet naar buiten?

Daarnaast was ik benieuwd vanaf welke leeftijd je een wormkuur kan geven? Aangezien kakariki's veel op de grond lopen en wanneer die evt gekortwiekt wordt (als die volgroeid is), kunnen ze makkelijk een ziek worden toch?
                        Mijn vogels zijn niet gekortwiekt: ik neem ze ook niet mee naar buiten! Ze hebben binnen het hele huis tot hun beschikking.

Ontwormen doe ik ze eigenlijk niet omdat ze binnen zitten. Dit geeft trouwens geen garantie dat ze geen wormen hebben, maar je kan er ook voor kiezen de ontlasting regelmatig te laten controleren.

Groetjes: Caroline.

Opmerking

Working...
                        X