Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kakariki (5week) blijft kwetteren/krijsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kakariki (5week) blijft kwetteren/krijsen

Goedeavond allen!

Wij hebben een kakariki van 5 weken oud, deze hebben wij gekregen toen hij/zij 4 week oud was. We hebben hem sindsdien 4x per dag 10% (max.7-5/9ml)van zijn lichaamsgewicht gevoerd met Nutribird A21. Op dit moment krijgt hij 3x per dag de voeding. We hebben bewust een kakariki aangeschaft vanwege zijn rustige klanken en weinige gekwetter, maar toch wilden we ook een energieke en beweegelijke vogel (Vandaar de kakariki).

Ondanks alle positieve punten blijft onze kakariki, terwijl die in de woonkamer loopt, keihard kwetteren. Voor, na en tijdens de voedingen. Dus ook wanneer hij net een voeding gehad heeft. We negeren hem tuurlijk wanneer hij zo hard kwetter/krijst, maar hij blijft 'rondrennen' en met zijn nek vooruit al kwetterend/krijsend door de kamer. Zelfs wanneer wij zelf een koekje eten op de bank klimt hij bij ons omhoog om vervolgens op onze buik te gaan zitten en gaat hij vervolgens richting onze hoofden zitten kwetteren/krijsen!

We zijn dus bang dat hij dit later, wanneer hij volwassen is, blijft doen.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips?

Ik denk dat je binnenkort gaat verhuizen, je hebt dit onderwerp geopend onder kanaries
    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Ik lees overal dat kakariki's juist hele drukke en vooral aanwezige vogels zijn.
      Een fout keuze, denk ik...

Als je er echt niet meer tegen kunt, kun je 'm in een kooi stoppen en dan een doek erover heen zodat hij gaat slapen.

Opmerking

Ik hoop toch zo dat dit echt verboden wordt binnenkort... 4 weken!!!!
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage

Als je er echt niet meer tegen kunt, kun je 'm in een kooi stoppen en dan een doek erover heen zodat hij gaat slapen.
          Zo ga je niet met vogels om !
          Als je hier niet tegen kunt ben je niet bekwaam om vogels of dieren te houden !

Opmerking

Great! weer een daverend succes verhaal.

Kakariki's verlaten pas het nest na ongeveer 5 weken. Neem daarbij drie weken voor sociale interactie met nestgenoten en ouder paar en het leren eten en zelfstandig zijn en je zit al op twee maanden.

Het zijn net mensen, je rukt ze weg van een normale integratie en je zit met de gebakken peren.

Als Alev het over foute keuze heeft bedoelt hij (hopelijk) het bovenstaande.
            Het zijn hele sociale vogels die vrij makkelijk te houden zijn en van nature nieuwsgierig.
            Het is een vogel die graag op de voliere vloer verblijft dus is niet bepaald een kooi vogel.

Verder hoop ik samen met Ton K.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

off course

De beantwoorders in dit topic hebben natuurlijk gelijk. Een kakariki hoort bij 4 weken niet van de ouders te worden gescheiden. Maar........daarmee heeft de topicstarter geen antwoorden op de vragen. Misschien zijn die er wel? Die antwoorden.

Probeer het eens. Dat het niet had gemoeten is inmiddels duidelijk.

Groet,

Rob.

Opmerking

Geen antwoorden Rob. Ook geen ervaringen.

Bij mij gebeurt het tegenovergestelde en heb ik een "kalf" die na 12 maanden nog aan moeders uier zit te lurken.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Zo ga je niet met vogels om !
                  Als je hier niet tegen kunt ben je niet bekwaam om vogels of dieren te houden !
                  Wat nou als ik je vertelde dat het een grap was en niet serieus, zoals de smiley al zou doen moeten vermoeden?

Ik heb geen idee wat je moet doen. Misschien weer terug zetten bij zijn soortgenoten, zodat hij toch een beetje vogelgedrag kan oppikken.

Opmerking

Volgens mij is dit gewoon bedelgedrag, om gevoerd te worden?

Dat doen alle jonge vogels toch?

Ik weet alleen niet tot op welke leeftijd kakariki's dit plegen te doen.

Misschien dat een kweker van deze vogelsoort er een antwoord op kan geven.
                    Met vriendelijke groet:
                    Henk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage
                      Wat nou als ik je vertelde dat het een grap was en niet serieus, zoals de smiley al zou doen moeten vermoeden?

Ik heb geen idee wat je moet doen. Misschien weer terug zetten bij zijn soortgenoten, zodat hij toch een beetje vogelgedrag kan oppikken.
                      Er is tegenwoordig geen verschil meer te zien of het een grap is of gewoon weer een dom antwoord.

Opmerking

Opmerking

Dank allen voor de reacties. De kweker had met een te jong koppel gekweekt, zij de jongen plukten. Als ze langer in het nest bleven waren ze slechter af (naar mijn mening dan). In middels begint die aardig aan de trostgierst te knabbelen en wordt het al minder, alsof hij beseft dat er genoeg eten is (wellicht kreeg die daar te weinig ivm onervaring van het ouder koppel). De kakariki loopt de heledag rond bij ons over de vloer en probeert hier en daar al wat te vliegen, alleen s' nachts slaapt ie in een binnen voliere.

Het wordt in ieder geval al minder!

Opmerking

Bedankt voor je reactie Carco! Ja, we willen op termijn een Roodvoorhoofd kakariki (wildkleur, we hebben nu de 'lutino' variant) erbij nemen. We wilden alleen eerst deze handtam maken en als die wat beter in de veren zit zijn/haar geslacht bepalen en testen op ziektes etc.

Opmerking

kun je al zien of het een mannetje of vrouwtje is?
                              heb hier ook handopfok kakariki,s [het verhaal staat trouwens ook hier op het forum]en heb ondervonden dat de popjes liever zijn dan de mannen als de mannen bij de popjes zitten vallen ze aan . als de man alleen zit is dat gedrag er niet.

Opmerking

Working...
                              X