Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zijn ze er nog wel de echte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

als je geld heb of als ze denken dat je dat heb krijg je vanzelf mailtje,s
    als je op bepaalde sites bepaalde soorten aanbiedt of vraagt krijg je inderdaad 'opeens' bijzondere mail toegestuurd.

voor het 'echte werk' moet wel wat meer moeite worden gedaan, maar dan schrikt je je af en toe ook kapot van wat er allemaal mogelijk is!

Voor de duidelijkheid raad ik het een ieder overigens af om zomaar onbevangen op zoek te gaat naar dergelijke bronnen
    en laat vooral ook duidelijk zijn dat er pittige risico's kleven aan dat soort contacten!

#
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door De Kweker
      Uhm, hier denk ik toch anders over Eelke en Eric. Uiteindelijk gaat de natuur als we deze met rust laten altijd terug naar de wildkleur. Dit is een wezenlijk onderdeel van het genen pakket.
      Alle mutaties of ze nu wel of niet zichtbaar zijn, positief of negatief zijn, zijn een onderdeel van het genen pakket wat de wildkleur bij zich draagt.

Denk daar maar eens over. Elke mutatie is een onderdeel van de wildkleur. En zal daar als wij stoppen met selecteren weer naar terug gaan.

Helaas is dit niet waar. We hebben te maken met een fenomeen genaamd Genetic Drift. Indien een deel van een soort geisoleerd raakt van de rest van de populatie ontstaan er na verloop van tijd verschillen tussen de twee groepen. De vogels die wij in gevangenschap hebben van een soort hebben niet dezelfde genetische variatie als de wilde populatie. Ze bezitten slechts een deel van het totaal pakket van de genen van de soort. Dan vallen er door selectie (menselijke selectie of bepaalde individuen geven hun genen door andere redenen niet door) nog genen af. De genenpoel verarmt dus. Tegelijker tijd vinden er mutaties (ik heb het hier over meer dan kleurmutaties) plaats. Aangezien dit zowel in gevangenschap als in het wild random gebeurt zullen beide populaties nog verder van elkaar afwijken.
      Indien dit proces lang genoeg duurt krijg je zo grote verschillen dat je zelfs kan spreken van soortvorming.

Voor mensen die hierin geinteresseert zijn, probeer je eens te verdiepen in eilandbiogeography. Onze vogels in gevangenschap zijn op dat punt goed te vergelijken met soortvorming op eilanden.

Opmerking

Uiteindelijk gaat de natuur als we deze met rust laten altijd terug naar de wildkleur. Dit is een wezenlijk onderdeel van het genen pakket.
        Alle mutaties of ze nu wel of niet zichtbaar zijn, positief of negatief zijn, zijn een onderdeel van het genen pakket wat de wildkleur bij zich draagt.

Denk daar maar eens over. Elke mutatie is een onderdeel van de wildkleur. En zal daar als wij stoppen met selecteren weer naar terug gaan.
        Dat lijkt me niet erg waarschijnlijk!

Hoe gaat dit dan bij dominante factoren?
        Hoe verklaart u dit als het gaat om via hybridisatie overgedragen mutaties, waarbij een onomkeerbaar gewijzigd genetisch profiel is ontstaan?
        Hoe verklaart u de talloze 'ontopic' gevallen die al jaren spelen en in toenemende mate voor komen?
        Zelfs wildkleurvogels die enkele generaties 'zo zuiver mogelijk' zijn gefokt hebben af en toe nog kleurmutaties tussen hun nakomelingen.

#
        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Als je kijk naar de halsbanden rond den haag , amsterdam, zijn deze bijna allemaal groen (geworden).
          Zo nu en dan zie je nog een blauwe, maar dan houd het wel op.
          Zal toch niet zo zijn dat alle kleurtjes gevangen worden door roofvogels
          vriendelijke groet
          Henk

Opmerking

helaas is het idd met meerdere soorten al moeilijk om zuivere vogels te krijgen, en dan heb ik het nog niet eens over wildkleur,

ook in de eendenwereld heeft men de mutatie s ontdekt, en je maakt mij niet wijs dat dat om het mooie is, want zeg nou zelf, als je moest kiezen tussen een wildkleur baikal en een zilveren...................................

Opmerking

Working...
            X